ترجمه: آموزش هماهنگ سازی تضاد و تعارض در روابط مجاری بازاریابی


رشته: اقتصاد /بازاریابی

Conflict-coordination learning in marketing channel relationships: The distributor view

جهت دانلود رایگان مقاله انگلیسی اینجا را کلیک نمایید

چکیدﻩ

به ﺭﻏم ﻭجوﺩ ﺍثاﺭ ﻭ نوشته هاﻱ علمی نسبتاً بالاﻱ، پیرﺍموﻥ مدیریت توﺯیع تﻀاﺩ، تحقیقاﺕ محدﻭﺩﻱ ﺩﺭ ﺭﺍبطه با یک بعد میاﻥ ساﺯمانی یاﺩگیرﻱ - تﻀاﺩ، به مرحله ﺍجرﺍ ﺩﺭﺍمد ﺍین مطالعه ﺩﺭصد شناسایی نحوﻩ ﺍستفاﺩﻩ ﺍﺯ کاناﻝ هاﻱ ﺁموﺯشی ﺩﺭ کنترﻝ تﻀاﺩ (ccl) ﺍﺯ سوﻱ ﺍعﻀاﻱ ساﺯماﻥ به عنوﺍﻥ یک مکانیزم ﺍﺯ میاﻥ برندﻩ تﻀاﺩ ﺍست که ﺩﺭ نهایت منجر به بهبوﺩ قابلیت ها ﻭ تقویت ﺭﻭﺍبط باﺯﺍﺭیابی ﺍﺯ ﺩیدگاﻩ یک توﺯیع کنندﻩ می شوﺩ. بر پایﺔ باﺯنمایی یک ﺩیدگاﻩ منع مدﺍﺭ شرکت، یک بعد ظرفیتی جذﺏ کنندﻩ ﻭ یک ﺭﻭﺵ ﺁموﺯﺵ بین ساﺯمانی، به ﺍﺭﺍئه ﺍﺭﺯﺵ هاﻱ تﻀاﺩ (ﺭﻭیکرﺩها یا نگرﺵ هاﻱ مثبت تﻀاﺩ ﻭ پیشگیرﻱ ﺍﺯ ﺭفتاﺭهاﻱ تعاﺭﺽﺁمیز) می پرﺩﺍﺯیم که به عنوﺍﻥ منابع شرکت مستقیماً برccl ﻭ ﺍسترﺍتژﻱ هاﻱ ﻭﺍبسته به ﺁﻥ ﺍثر می گذﺍﺭﺩ (عملکرﺩ سوﺩ مشترﻙ ﻭکیفیت ﺍسترﺍتژﻱ باﺯﺍﺭیابی مشترﻙ). به منظوﺭ ﺭیشه یابی ﺍین مفاهیم، به ﻃرﺍحی ﻭ سنجش فرضیه هایی معتبر می پرﺩﺍﺯیم ﺩﺍﺩﻩ هاﻱ ﺍین فرضیاﺕ بر گرفته ﺍﺯ 101 توﺯیع کنندﻩ صنعت ﻏذﺍیی ﺩﺭ تایوﺍﻥ ﺍست همانطوﺭ که پیش بینی شدﻩ بوﺩ، نگرﺵ هاﻱ مثبت تﻀاﺩ ﺭﺍبطه مثبتی ﺭﺍ با ccl نمایاﻥ می ساﺯﺩ حاﻝ ﺁنکه ﺍجتناﺏ ﺍﺯ ﺭفتاﺭهاﻱ تعاﺭﺽ ﺁمیز، ﺩﺍﺭﺍﻱ یک ﺭﺍبطه منفی با ccl ﺍست. ﺍفزﻭﻥ بر ﺍین، نتایج نشاﻥ می ﺩهد که کیفیت ﺍسترﺍتژﻱ باﺯﺍﺭیابی مشترﻙ، ﻭﺍسطه ﻱ موثر ﺩﺭ شکل گیرﻱ ﺭﺍبطه میاﻥ ccl ﻭ عملکرﺩ سوﺩ ﺁﻭﺭﻱ مشترﻙ ﺍست. ﺩﺭ صوﺭﺕ ﻭجوﺩ نگرﺵ هاﻱ مثبت تﻀاﺩ، ﺩﺭ سطح با لا، ccl ظاهرﺍً ﺭﺍبطه قوﻱ ﻭ ساﺯندﻩ ﺍﻱ با کیفیت ﺍسترﺍتژﻱ باﺯﺍﺭیابی مشترﻙ خوﺍهد ﺩﺍشت.

کلمات کلیدی: ﺁموﺯﺵ هماهنگ ساﺯﻱ تﻀاﺩ (ccl)، مقدﺍﺭca-created، کیفیت ﺍسترﺍتژﻱ باﺯﺍﺭیابی مشترﻙ ﻭ عملکرﺩ سوﺩ مشترﻙ 

 

Although:a fairly large body of literature exists on channel conflict management, little research has been done from an interorganizational conflict-learning perspective. This study explores how channel members can use conflict-coordination learning (CCL) , as a conflict resolution mechanism, which leads to improved capabilities, which in turn can enhance co-created value in marketing channel relationships from a distributor point of view. Drawing on both a resource-based view of the firm, an absorptive capacity perspective, and an interorganizational learning approach, we propose that conflict values (positive conflict attitudes and avoidance of conflict behaviors) can be viewed as firm resources that directly influence CCL, which in turn can enhance co-created value (joint marketing strategy quality and joint profit performance). To explore these issues, we developed and tested our hypotheses with data from 101 distributors within the food industry in Taiwan. As predicted, we find that positive conflict attitudes are positively related to CCL, and that avoidance of conflict behaviors is negatively related to CCL. Furthermore, the results indicate that joint marketing strategy quality mediates the relationship between CCL and joint profit performance. Specifically, under high positive conflict attitudes, CCL strongly appears related to joint marketing strategy quality. © 2008 Elsevier Inc. All rights reserved.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد