تشریح حشرات

چکیده

به دلیل تنوع زیاد شکل های مختلف حشرات، آناتومی مربوط به این گونه موارد تنها یک گونه اصلی را شامل می گردد. در هر یک از دسته ها و خانواده ها، نمونه مورد نظر ما شامل انواع بی شماری از گونه های مختلف می شود که باعث از بین رفتن ابهامات در مورد طرح های مختلف حشرات می گردد. نگاه دقیق تر، طرح مبنای مشابهی را در تمام حشرات و حداقل در گونه های بالغ تر آن ها آشکار می کند. در بخش زیر بخش های اصلی مربوط به بدن حشرات توصیف می گردد. زمانی که به بررسی این گونه موارد پرداخته اید به سوالات چهارگزینه ای مورد نظر پاسخ دهید؟ بدن حشرات شامل یک اسکلت سخت تری می باشد که بخش های نرم تر داخلی را تحت حفاظت قرار می دهد. آن شامل سه بخش اصلی می باشد (سر، قفسه سینه، شکم) که هر یک از این ها شامل چندین بخش کوچکتر می گردند. پوست

یکی از بخش های شگفت انگیز مربوط به حشرات شامل ترکیبی از انعطاف پذیری و قدرت پوششی آن ها می باشد (یعنی بخشی از حشرات که باعث ایجاد پوسته سخت آن ها می گردد) که امکان آزادی حرکت را برای حشرات بدون از بین رفتن قدرت دفاعی آن ها ایجاد می کند.

پوشش شاخی

این بخش شامل لایه نازک از مواد غیر سلولی می باشد که در ارتباط با سطوح خارجی بدن و همچنین در ارتباط با نای و بخش جلویی و پشتی، بخش هاضمه و سیستم های تناسلی می باشد. آن در زمان شکل گیری انعطاف پذیر، ارتجاعی و سفید رنگ بوده و در بسیاری از کرم حشرات به اینگونه می باشد. به هر حال در حشرات بالغ تر آن تحت تغییرات شیمی ایی قرار می گیرد که منجر به سخت شدن و سیاه شدن عضو مورد نظر می گردد که به عنوان آماس صلبیه نیز معرفی می گردند.

خرید و دانلود

تحقیق بررسی تاثیر قرآن و حدیث در ادب فارسی

مقدمه

این تحقیق توسط دانش آموزانی گردآوری شده که در اول راه توکل بر خدا و تشویق اساتید فرزانه و پشتکار را سرلوحه کار خود قرار دادند. در این فصل شما را از هدف و اهمیت تحقیقمان آگاه خواهیم کرد و در آخر این که، ارکان اساسی تحقیقمان را توضیح خواهیم داد تا ابهامات برطرف شود و با دیدی بازتر تحقیق را دنبال کنیم.

برای آشنایی با تأثیراتی که قرآن و احادیث در ادبیات فارسی برجای گذاشته اند، لازم است معروف ترین و متداول ترین نام کتاب خدا که قرآن است را بشناسیم و آن را تلاوت کنیم و با تأثیراتی که آیات و احادیث به صورت های مختلف: تلمیح، تمثیل، قصه های منظوم و منثور شعرا و نویسندگان ایرانی و فارسی زبان گذاشته اند آشنا شویم.

1-3- اهداف تحقیق:

- بررسی تأثیر قرآن و حدیث در ادب فارسی

- بررسی عوامل موثر بر تأثیر قرآن و حدیث در ادب فارسی

- تأثیر قرآن و حدیث در اعتلای متون نظم و نثر ادبیات فارسی

1-4- اهمیت تحقیق:

در دورانی که قرآن در برخی از کشور های اسلامی فقط برای کسب مقام و یا مزایای اقتصادی تلاوت می شود و شعرای آن ها بدون تاثر از قرآن شعر می سرایند بر خود لازم دانستیم به گردآوری این مطالب بپردازیم. امید است توانسته باشیم با انجام این کار به سطح آگاهی خود و دیگران افزوده باشیم.

1-5- سئوالات تحقیق

1- عوامل مؤثر بر تاثیرگذاری قرآن و حدیث در ادب پارسی کدام است؟

2- تا چه حد شعرای فارسی زبان از آیات قرآن در اشعار خود تأثیر پذیرفته اند؟

3- از میان شعرای متقدم کدامیک از آیات و احادیث در شعر خود بهره گرفتند؟

4- میزان استفاده حافظ از احادیث و قرآن در اشعارش تا چه اندازه بوده است؟

5- داستان یوسف از دیدگاه مولوی چگونه است؟

6- آیا سنایی در اشعار خئد به تصویر پردازی قرآن پرداخته است؟

  • فرمت: zip
  • حجم: 3.39 مگابایت
  • شماره ثبت: 706

خرید و دانلود

مبارزه بیولوژیک با آفات

فهرست

مقدمه

نیازهای انسان و منشاء آفات

مشکلات ناشی از آفت کش ها

تعریف کنترل بیولوژیک

تاریخچه کنترل بیولوژیک

مشاهدات اولیه و گسترش مبانی

فصل اول (انواع اهداف، عوامل و روش های کنترل بیولوژیک)

اهداف مبارزه بیولوژیک

انواع مبارزه بیولوژیک

حشرات یارازیئوئید

بندپایان و سایر مهرگان شکارگر

عوامل بیماری زاد نماتد های بند پایان

گیاهخواران و پاتوژن های علف های هرز

مبارزه ی بیولوژیک بیماری های گیاهی

روش های کنترل بیولوژیک

فصل دوم (زیست شناسی و دینامیزم جمعیت عوامل بیماری زا)

فرآیند های اساسی در زیست شناسی پاتوژن

همه گیر شناسی (Epizootiology) بیماری های بند پایان

بیماری های باکتریایی در بندپایان

ویروس های بیماری زا در بندپایان

قارچ های بیماری زا در بند پایان

پروتوزوهای بیماری زا در بند پایان

نماتد های بیماری زا در بند پایان

شواهدی از تاریخ

خرید و دانلود

روشی کارا برای خوشه بندی در شبکه های حسگر بی سیم با استفاده از منطق فازی

خلاصه

شبکۀ حسگر بی سیم (WSN) از تعداد زیادی گرۀ حسگر تشکیل شده که به یکدیگر متصل هستند تا عمل خاصی را انجام دهند. این گره ها انرژی، قدرت پردازش و حافظۀ محدودی دارند. به دلیل اینکه طول عمر شبکه بستگی به این گره ها دارد، منبع انرژی در گره ها بسیار مهم است. بنابراین نیاز به روش هایی برای کاهش مصرف انرژی در گره ها داریم. خوشه بندی یکی از روش ها برای کاهش مصرف انرژی است. الگوریتم های خوشه بندی بسیاری معرفی شده اند. الگوریتم LEACH یکی از معروف ترین این الگوریتم هاست. در این مقاله، ما یک روش کارا برای خوشه بندی با استفاده از منطق فازی با ورودی های مناسب پیشنهاد می دهیم و آن را با ویژگی های خوب LEACH ترکیب می کنیم. این روش کاملاً توزیع شده است. بنابراین سرعت آن بیشتر و مصرف انرژی آن کمتر از روش های متمرکز است. همچنین روش پیشنهادی ما، ضعف های LEACH را بر طرف کرده و کاراتر از روش های موجود است.

مقدمه

در سال های اخیر با پیشرفت فناوری، از شبکه های حسگر بی سیم (WSNها) در برنامه های مختلفی استفاده شده است. WSN شامل صدها یا هزاران گرۀ حسگر کوچک است. ایم گره ها به یکدیگر متصل شده اند تا کار یا کارهای مشخصی را انجام دهند. هر گره در WSN شامل مؤلفه هایی مثل آنتن ارتباطی، حافظه کم، مدار حسگر (حسگر دما، نور، رطوبت و...) ، پردازندۀ ضعیف و منبع تغذیۀ محدود است.

WSNها معمولا برای برنامه های نظارتی استفاده می شود و به محض تغییر در محیط، ایستگاه باخبر می شود. WSNها معمولاً در محیط هایی که دسترسی انسانی محدود است مثل کوه های آتشفشان یا مناطق نظامی استفاده می شوند.

به دلیل ویژگی های خاص شبکه های حسگر بی سیم، چالش های متعددی در این شبکه ها وجود دارد. یکی از این چالش ها منبع انرژی محدود گره هاست. در اکثر موارد، منبع انرژی غیر قابل تعویض و غیر قابل شارژ است. بنابراین باید از روش هایی در WSNها استفاده شود که مصرف انرژی گره ها را کاهش می دهد.

  • فرمت: zip
  • حجم: 1.34 مگابایت
  • شماره ثبت: 411

خرید و دانلود

پاورپوینت آموزشی اهداف بنیادین و ماموریت های اساسی وزارت امور اقتصادی و دارائی

دسته: اقتصاد

حجم فایل: 39 کیلوبایت

تعداد صفحه: 9

چکیده:

1- وزارت امور اقتصادی ودارائی، به موجب قانون، به منظور تنظیم سیاستهای اقتصادی و مالی کشور و ایجاد هماهنگی در امور مالی و اجرای سیاستهای مالی وتنظیم و اجرای برنامه همکاری های اقتصادی و سرمایه گذاری مشترک با کشورهای خارجی تشکیل شده است (ماده 1قانون تشکیل وزارت امور اقتصادی و دارائی) در اجرای این وظایف، این وزارت از طریق واحدها و سازمانهای تا بعه دو گروه فعالیت ستادی، سیاستگذاری کلان و فرابخشی "و عملیات اجرایی "را انجام می دهد

2-1- تامین و تنظیم منابع برای فعالیتهای اقتصادی، ازسه مسیر "بودجه عمومی دولت "اعتبارات و تسهیلات بانکی " و جذب منابع و سرمایه های خارجی"انجام می شود

1-2- تنظیم این سه جریان ورودی به اقتصاد از طریق خزانه داری کل کشور، شورای پول و اعتبار، مجمع عمومی بانکها، و سازمان جلب و حمایب سرمایه خارجی بر عهده وزارت امور اقتصادی و دارائی می باشد و...

قیمت: 5,000 تومان

خرید و دانلود

بازاریابی ترکیبی اسلامی

خلاصه

بازاریابی اسلامی یا IM اندازه ای منفعتی در زمینه ارتقا یافتن دانش بازاریابی و فعالیت عملی برای تجارت و مشتریانی می باشد که به صورت معناداری انکار ناپذیر می باشد. بنابراین این به صورت قابل توجهی توجهات را به سوی پژوهش جلب می نماید و علاوه بر این محققان را به سوی بازاریابی اسلامی یا IM جذب می نماید. اگر چه این سطح هنوز تحت مطالعه به همراه شواهد تجربی محدود شده می باشد اما از نظر عملی، تصمیم های ترکیبی در زمینه بازاریابی یا چهار P (محصول، قیمت، تبلیغ و مکان) در راستای اصول اسلامی می باشد. بنابراین این مطالعه تلاش می کند تا فاکتورهای تعیین کننده را در زمینه هدایت کردن فعالیت های ترکیبی مربوط به بازاریابی اسلامی و اهمیت نسبی آن ها را معرفی نمایید. با استفاده از ترکیبی از هم روش مطالعاتی کیفی و هم کمی، این مطالعه یک مجموعه شامل 23 بخش ابزاری را پیشنهاد داده است که ترکیب مربوط به بازاریابی اسلامی را اندازه گیری کرده است که به صورت عملی و تجربی برای یک بعدی بودن، قابل قبول بودن و محقق بودن از طریق آنالیزهای فاکتوریل مورد آزمون قرار گرفته اند. از این رو یافته ها پیشنهاد می کنند که مشتریان مسلمان پنج فاکتور تعیین کننده را در نظر می گیرند که باید توسط تاجران در هدایت کردن بازاریابی ترکیبی مورد تاکید قرار گیرد. در ترتیب مربوط به اهمیت آن ها با استفاده از آنالیزهای رگرسیون چندگانه، فاکتورها عبارتند از: هم شکلی، کارکتر، الزام، وجدان و مرکزگرایی مشتری. بنابراین این مورد که تاجران می توانند پنج چارچوب کاری C را در زمینه جلب توجه کردن توسط مشتریان مسلمان از طریق بازاریابی ترکیبی فعالیت های آن ها توسط مطابقت کردن پیوسته با قوانین سیره و دستورالعمل های این کشور، نشان دادن کارکتر متمایز، متعهد شدن در زمینه بیمه مرحله ای، در نظر گرفتن فناپذیری و وجدان و در آخر هم راستا کردن مشتری در راستای مسیر مورد پیشنهاد و توجه قرار می گیرد.

حوزه مطالعاتی: بازاریابی- بازاریابی ترکیبی اسلامی- آنالیز های فاکتوریل- مشتری مسلمان

  • فرمت: zip
  • حجم: 0.58 مگابایت
  • شماره ثبت: 411

خرید و دانلود

نقشه کاربری اراضی شهرستان فومن

دسته: جغرافیا

حجم فایل: 125 کیلوبایت

تعداد صفحه: 1

راهنمای استفاده:

این فایل در قالب یک فایل فشرده ارائه شده است که جهت استفاده باید از حالت فشرده خارج شود.

محتوای فایل:

لایه پولیگونی با پسوند "shp" و قابل ویرایش در نرم افزار GIS

قیمت: 3,000 تومان

خرید و دانلود

پروژه بانکداری اینترنتی با سی شارپ بسیار ساده

موضوع:

پروژه بانکداری اینترنتی با سی شراپ بسیار ساده

پروژه بانکداری اینترنتی با سی شراپ بسیار ساده

Internet banking is very simple project with thirty Shrap

خرید و دانلود

تحقیق جامعه شناسی گروههای سیاسی

دسته: علوم انسانی

حجم فایل: 149 کیلوبایت

تعداد صفحه: 26

مقدمه

انسانها بیشتر عمرشان را در گروهها زندگی می کنند؛ آنها به عنوان اعضای خانواده، ساکنان یک محله یا شهر، اعضای یک گروه خاص اجتماعی یا اقتصادی و یا مذهبی و قومی نیز به عنوان شهروندان یک ملت با یکدیگر رابطه دارند. انسانها حتی اگر خودشان هم آگاه نباشند که اعضای یک گرو هند، باز به شیوه هایی فکر و عمل می کنند که دست کم بخشی ازآنها را عضویت در گروه تعیین می کند. نوع لباسی که آدمها می پوشند، نوع خوراک و نحوه خوردن آنها، عقاید و ارزشهایشان و رسومی که رعایت می کنند، همگی تحت تأثیر عضویت آنان در گروههای گوناگون می باشند.

جامعه شناسی را می توان به عنوان بررسی علمی زندگی گروهی انسانها تعریف کرد. جامعه شناسان در واقع می کوشند تا آنجا که ممکن است این نکته را به دقت و به گونه ای عینی توصیف و تبیین کنند که انسانها چرا و چگونه در گروهها با یکدیگر رابطه دارند.

یکی از اهداف عمده جامعه شناسی پیش بینی رفتار اجتماعی و نظارت بر آن است. این هدف در جامعه نوین بصورتهای گوناگونی تحقق می یابد. همچنین جامعه شناسی به تخفیف تعصبها و پیشداوریهایی که مانع انعطاف پذیری بیشتر انسانها در برخورد با موقعیتهای تازه می شوند، کمک می کنند.

قیمت: 6,000 تومان

خرید و دانلود

پروژه اتصال شبکه بی سیم (پایان نامه فناوری اطلاعات)

مقدمه

مقاله حاضر برای شرح مسئله و مستند سازی پروژه دانشجویی طراحی شبکه های محلی مجازی (اختصارا در این مقاله، شبکه های مجازی یا WLAN) تهیه شده است. شبکه مورد مطالعه case study ارائه شده توسط شرکت تجاری «ایپک یول»، طرف کارفرما در مناقصه درخواست پیشنهاد همکاری طراحی، اجرا، نظارت و پشتیبانی شبکه ارتباطی آن شرکت می باشد. از آنجایی که مطالب تئوریک و عملی در این زمینه ارتباط تقریبا اندکی دارند، فعالیت بر اساس این مورد مطالعه (Case Study) ملزم مطالعه و تحقیق عملی در بازار کار و کتب موجود بود. لذا در این مقاله ابتدا به زبانی ساده به بررسی و معرفی تقسیم بندی شبکه ها بر اساس نوع وظایف، توپولوژی ها، حوزه جغرافیایی تحت پوشش، کابل های شبکه، مزایا و معایب استفاده از آنها، اجزای تشکیل دهنده یک مسیریاب، معرفی پورت های مختلف، طریقه Password گذاشن بر روی پورت ها، معرفی لایه های شبکه بر اساس استاندارد OSI، انواع مسیریابی میان مسیریاب ها، انواع پروتکل های مسیریابی به همراه دستورات مورد نیاز می پردازیم. همچنین مجموعه گردآوری شده شبکه های مجازی (WLAN) ، روش های شناسایی آن ها و پروتکل های مورد نیاز مسیریابی داخل شبکه های مجازی پیکربندی آنها بررسی صحت تنظیمات و فعال بودن آن ها و در نهایت سوئیچ های لایه 2 و 3 مکانیسم عملکرد آن ها نحوه برقراری ارتباط با مسیریاب ها و شبکه های مجازی لیست های دسترسی (Access List) و کاربرد آن در شبکه های مجازی به همراه دستورات آنها را مورد بررسی قرار داده و اطلاعات کامل و نحوه استفاده از آن ها را در اختیار شما قرار می دهد. مقاله ای که در پیش رو دارید حاوی دو بخش کلی شامل توضیح و پیاده سازی شبکه می باشد. مطالب جمع آوری شده از کتاب ها و سایت های مختلف و همچنین ترجمه کتاب های Cisco=Certified Network associate و Building Cisco Multilayer Switched Networks (BCMSN-CCNP) به منظور معرفی شبکه های مجازی و کاربرد آن در شرکت ها سازمان ها و نهادها می باشد.

رشد و توسعه شبکه های کامپیوتری بر کسی پوشیده نیست و امروزه تمامی سازمان ها و نهادها برای برقراری ارتباط با هم و تبادل اطلاعات در میان خود و دیگر سازمان ها از شبکه های کامپیوتری استفاده می کنند و اینترنت پدیده ایست که به این امر کمک می کند. استفاده از شبکه های مجازی در نهاد ها وسازمانها به منظور کاهش ترافیک شبکه و کنترل دسترسی کاربران به بخش های مختلف شبکه داخلی می باشد. شایان ذکر است که جداول استفاده شده صرفا برای نمایش دستورات و پیکربندی دستگاه های به کار رفته در پروژه می باشد. قسمت مربوط به پیاده سازی این مقاله، بیانگر نحوه ارتباط بین دپارتمان های مختلف وابسته به سازمان در نقاط مختلف شهر تهران می باشد که در آن از برنامه نرم افزاری GNS 3، VISIO و BOSON NETSIM استفاده شده است.

خرید و دانلود