ترجمه مقاله توسعه گردشگری با توجه به محصول و تنوع محصول در مقصد


رشته: گردشگری

Tourism product development and product diversification in destinations

جهت دانلود رایگان مقاله انگلیسی اینجا را کلیک نمایید

چکیده:

محصولات گردشگری اولیه شرط کلیدی جذب گردشگران به مقصدهای (مکانهای) خاص می باشند. تنوع، تشدید و ارتباط این محصولات می تواند برای رقابت و توسعه پایدار مقصد حیاتی باشد. با این وجود این ویژگی ها متنوع و روابط محصولات گردشگری اولیه در مقصدهایی در پژوهش موجود نادیده گرفته شده است. این مقاله دو چارچوب مفهومی با تجزیه و تحلیل و درک ویژگی ها، روابط و گزینه های استراتژیک مرتبط با توسعه محصول گردشگری، غلظت، تنوع و تشدید در مقصدها دارد. ویژگی های محصول گردشگری و گزینه های در نظر گرفته شامل توسعه یکپارچگی و گردشگری محصولات، تنوع موازی و یکپارچه، و هم افزایی موضوعی و مکانی بین محصولات خواهد بود. نوع شناسی از گزینه های استراتژیک برای توسعه محصول گردشگری و مونتاژ در مقصدهای ارائه شده است که به درجه ای از تشدید و غلظت و تنوع محصولات گردشگری می رسد.

کلمات کلیدی: محصولات اولیه گردشگری، مقاصد گردشگری، توسعه گردشگری، تنوع محصولات توده گردشگری، تصویری یکپارچه از گردشگری، خوشه گردشگری، مونتاژ محصول  

Primary tourism products are key draw cards which attract tourists to particular destinations. The diversification, intensification and linkage of these products can be crucial for the competitiveness and sustainable development of destinations. Yet these diverse features and relationships of primary tourism products in destinations are neglected in existing research. This paper develops two conceptual frameworks which assist with analyzing and understanding the features, relationships and strategic options associated with tourism product development, concentration, diversification and intensification in destinations. Tourism product features and options considered here include the development of niche and mass tourism products, parallel and integrative diversification, and thematic and spatial synergies between products. A typology of strategic options for tourism product development and assembly in destinations is presented which is based on the degree of intensification and of concentration and diversification of tourism products.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد