ترجمه مقاله مدیریت برنامه ریزی ماشین مجازی در محاسبات ابری با استفاده از کلنی مصنوعی زنبور عسل


رشته: مدیریت

Virtual Machine Scheduling Management on Cloud Computing Using Artificial Bee Colony

جهت دانلود رایگان مقاله انگلیسی اینجا را کلیک نمایید

چکیده – طرح مدیریت برنامه ریزی منابع در محاسبات ابری مسئله مهمی است. مدل برنامه ریزی، هزینه، کیفیت خدمات، زمان و شرایط درخواست برای دسترسی به خدمات، عواملی هستند که بر آنها متمرکز می شود. یک برنامه ریز مناسب کار باید استراتژی برنامه ریزی خود را به تغییر محیط و سیاست برنامه ریزی کار ابری متعادل کننده بار وفق دهد. بنابراین در این مقاله، کلنی مصنوعی زنبور عسل (ABC) برای بهینه سازی برنامه ریزی ماشین مجازی (VM) در محاسبات ابری به کار می رود. نقش اصلی کار، آنالیز تفاوت الگوریتم تعادل بار VM و کاهش زمان اتمام پردازش داده ها می باشد. استراتژی برنامه ریزی با استفاده از ابزار CloudSim شبیه سازی شده بود. نتایج تجربی نشان می دهند که ترکیب الگوریتم پیشنهادی ABC، برنامه ریزی بر اساس اندازه کار، و الگوریتم برنامه ریزی طولانی ترین کار نخست (LJF)، استراتژی برنامه ریزی عملکرد مناسبی را در تغییر محیط و تعدیل بار کار انجام داد که می تواند زمان اتمام پردازش داده ها را کاهش دهد.

کلمات کلیدی: کلنی مصنوعی زنبور عسل, محاسبه ابری, مدیریت برنامه ریزی, ماشین مجازی سازی  

  1. مقدمه

اخیراً ارتباط اینترنتی به یکی از مهمترین عوامل در فعالیتهای روزانه زندگی تبدیل شده است. در نتیحه، اینترنت مرکز به اشتراک گذاری داده ها می باشد. با توجه به مقدار زیاد افزایش کاربران، داده اغلب تغییر یا اصلاح می شود. این باعث برنامه ریزی کارهای سنگین برای کامپیوترها می شود در حالی که سرویس های کمی را می توان برای خدمت به کاربران بیشمار پردازش کرد. با این حال، این مسئله را می توان با استفاده از فناوری جدید محاسبات ابری حل کرد که بر شبکه سازی و محاسبه، ذخیره سازی، و منابع خدمات داده ها متمرکز می باشد.

محاسبه ابری یک مفهوم در حال ظهور خدمات فناوری اطلاعات می باشد. آن شامل زیرساخت و همچنین خدمات کاربردی می باشد و بر انواع نیازهای کاربران متمرکز می باشد. کاربران می توانند نیازهای خود را از طریق نرم افزار در ابر شناسایی کنند.

محاسبه ابری اصطلاحی است که در توصیف مفاهیم محاسباتی مختلف به کار برده می شود که شامل تعداد زیادی از متصل از طریق یک شبکه ارتباطی زمان واقعی مثل اینترنت می باشد. محاسبه ابری نتیجه تکامل و اتخاذ فناوری ها و الگوهای موجود می باشد. هدف آن اجازه دادن به کاربران برای نفع بردن از این فناوری ها بدون نیاز به دانش یا تخصص عمیق می باشد. هدف ابرها کاهش هزینه ها و فراهم کردن سهولت مدیریت منابع می باشد. مجازی سازی، فناوری اصلی برای محاسبه ابری می باشد. چابکی در عملیات را فراهم می کند، و با افزایش استفاده از زیرساخت ها، هزینه را کاهش می دهد. از سوی دیگر، محاسبه ابری فرآیند را خودکار می کند که کاربران می توانند از این طریق از منابع درخواستی استفاده کنند. مجازی سازی برای محاسبات ابری مهم است زیرا با ارائه بستری برای بهینه سازی منابع پیچیده فناوری اطلاعات در یک روش مقیاس پذیر، خدماتی را ارائه می کند. هدف اصلی مجازی سازی، توانایی برای اجرای VM های متعدد در یک ماشین واحد با به اشتراک گذاری همه منابعی می باشد که متعلق به سخت افزار می باشد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد