ترجمه مقاله کنترل کشش خطاء تحمل پذیر در خودروهای الکتریکی


رشته: مکانیک

Fault-tolerant traction control of electric vehicles

دانلود رایگان مقاله انگلیسی اینجا را کلیک نمایید

چکیده:

این مقاله به بررسی یک روش جدید کنترل کشش پرداخته است، که نه نیاز به سرعت شاسی و نه اطلاعات در مورد شرایط تایر و جاده دارد. موضوع، مربوط به خطاهایی است، که بر اساس مدل ریاضی عدم قطعیت و خطاء در سنسورها می باشد. به طور کلی برای کنترل کشش در وسایل نقلیه، تغییرات رفتار مدل، ممکن است منجر به از بین رفتن ثبات زمان در صورتی که سرعت شاسی مورد نظر نباشد، شود. این مقاله یک رویکرد مقاوم در برابر خطاء را بر اساس حداکثر برآورد گشتاور (MTTE) را ارائه نموده است. که طرحی است که توانایی جلوگیری از عدم تعادل وسیله نقلیه الکتریکی را دارد. ناظر از نوع PI بوده که برای بهبود ثبات فرمان از روش MTTE استفاده می نماید. این رویکرد نیاز به هر دو تفاوت و وارونگی را که از کارخانه کنترل می شود، را پیشنهاد نمی کند. در نهایت نمونه نشان داده شده برای ارزیابی عملکرد مقاومت در برابر خطاء، مورد آزمون قرار گرفته و امکان سنجی با استراتژی ضد لغزش معرفی شده است.

کلید واژه ها:

تحمل خطاء, کنترل کشش,وسایل نقلیه الکتریکی,کنترل ضد لغزش, برآورد اختلال.   

1- مقدمه:

به عنوان توسعه فن آوری که همچنان به سرعت در حال رشد است، می توان گفت که تکنولوژی کنترل و زندگی روزمره در حال تبدیل شدن به طور فزاینده ای است. با این حال، ضعف پیش بینی نشده می تواند در هر سیستم کنترل با توجه به اختلال در عملکرد داخل و یا حواس پرتی اتفاق بیافتد.

از آنجا که قیمت لوازم الکترونیکی خانگی کاملاً مقرون به صرفه است، اختلال در عملکرد می تواند به سادگی با خرید و جایگزینی نوع دیگر آن حل شود. با این حال، برای سیستم های کنترل پیچیده با هزینه های بیشتر مصرف کننده، عواقب ناشی از این راه حل غیر فعال در پرداخت، منجر به قیمت های بالاتر می شود. به عنوان مثال، سیستم هایی مانند هواپیما و کشتی ها و ماهواره ها، نیروگاه های هسته ای، شاتل فضایی و خطوط ریلی کمکی هزینه های تولید بالایی دارند و اگر خطایی اتفاق بیافتد، امکان حذف یا تعمیر آن همراه با هزینه های فوق العاده ای خواهد بود. کنترل کشتی یک مثال است. برای مسافرهای موجود در خودرو های برقی، کنترل کشتی برای ایجاد ثبات در حرکت اتومبیل است. بعلاوه برای تضمین امنیت سیستم های خودرو در هر شرایط رانندگی، یکی از عناوین توانایی کافی راننده است. تحت شرایط جاده لغزنده و مسطح، تغییرات اینرسی چرخ و نتایج وخامت در کنترل ناشی از کنترل کشتی است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد