رشته: مکانیک
Adaptive Fuzzy Controller for Hybrid Traction Control System based on Automatic Road Identification
دانلود رایگان مقاله انگلیسی اینجا را کلیک نمایید
چکیده:
درشرایط عادی، چرخهای جلو ردیابی کنترل را از طرف راننده و چرخهای عقب، دنباله روی مسیر از وسیله نقلیه می باشد. خودرو در حین چرخش، ردیابی کنترل را از دست می دهد، اگر نیروی کششی بیشتر از نیروی اصطکاک باشد، بنابراین، یک وسیله نقلیه باید نسبت لغزشی کافی از لاستیک را حفظ کرده و ردیابی کنترل راننده را دنبال کند. این مقاله، به بررسی کنترل فازی برای سیستم کششی ترکیبی در خودروهای هپبرید الکتریکی (HEV) پرداخته است که مانع از چرخش چرخ دیسک در طول حرکت و شتاب شده و انگیزه ترمز کوتاه در گشتاور موتور را دارد. وظیفه این مدل این است که نظارتی بر کنترل گشتاور ترمز برقی و موتورHEV را دارد. گشتاور ترمز الکتریکی به عنوان مرجع ورودی گشتاور ترمز احیاکننده است، که برای کنترل سطح پایین تر ماژول می باشد. هنگامی که این سطح پایین تر توسط ورودی موتور کنترل می شود، نسیت لغزش مورد نظر را میتوان کاهش داد. تغییر خط اضطراری و تغییر نسبت لغزش در شبیه سازی، برای نشان دادن اثر بخشی انجام کنترل، ارائه شده است. بهره وری و اجرای آسان کنترل فازی، منجر به این نتیجه شده است که منطق فازی یک چهارچوب مناسب و امیدوارکننده برای سیستم کنترل ترکیبی در وسایل نقلیه الکتریکی می باشد.
کلمات کلیدی: کنترل فازی,سیستم کنترل کشش ,ترکیبی