ترجمه مقاله ارتقای معلمان، پیشرفت از طریق نگرش متقابل به توسعه برنامه درسی


رشته: مدیریت آموزشی

Promoting Teacher Development through an Interactive

Approach to Curriculum Development

دانلود رایگان مقاله انگلیسی اینجا را کلیک نمایید

چکیده:

این مقاله در مورد نحوه تدریس زبان انگلیسی و چگونگی تحقق اهداف آن در یک دوره چهارساله بوده که در دانشگاه تبریز ایران انجام شده است. شرکت کنندگان در این تحقیق، دانشجویان رشته زبان انگلیسی (N = 25) و مدرسان زبان (N = 5) بوده اند. این اطلاعات در مدت یک سال از طریق مصاحبه نیمه ساختار یافته، گفتگو با دانشجویان و مدرسان، یادداشت های زمینه ای، مجلات، و خاطرات جمع آوری شد. از آنجا که هیچ سرفصلی پیدا نشد، محقق به منظور توسعه برنامه درسی و طراحی دوره های مبتنی بر موارد تئوری و عملی اهدافی را در نظر گرفت. دانشجویان بر سر اهداف این دوره اتفاق نظر داشتند، ارتباط و ساختارهای آنها در رابطه با دوره های دیگر ایجاد شده و با توجه به کلاس درس و سیاست های سازمانی مشخص شد.   برنامه درسی ایجاد شده، رابطی بین دانش جویان و پژوهشگر می باشد. همه اقدامات برای ارائه برنامه درسی منسجم و به درخواست تجدید نظر دانشجویان بود و به عنوان هدفی برای یادگیری موثر در نظر گرفته شد. این برنامه فراتر از محتوا و عمل برای ارائه فرصت هایی برای مشارکت دانش جویان و ریسک پذیری بوده است. محتوای آن با دقت انتخاب شد، تا به واحد کنترل تقسیم برسد و توالی بر اساس نیازهای دانش آموزان، اهداف، خواستنها و سطح مهارت ایجاد شود. نتایج این مطالعه حاکی از آن است که طراحی برنامه درسی موقت، ناقص، تعاملی و پویا جایگزین برنامه از پیش تعیین شده، سیستماتیک و دقیق است. این مطالعه ممکن است یک تجربه برای استادان زبان و طرحی و ارائه سرفصل از طرف آنها باشد.

کلمات کلیدی: طراحی برنامه درسی, توسعه برنامه درسی, ترقی (پیشرفت) معلم، ,برنامه ریزی درسی و اجرا

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد