ترجمه مقاله تاثیر هوش هیجانی بر سلامت روانی پرستاران پاکستان: واسطه نقش تعهد سازمانی


رشته: روانشناسی

The Impact of Emotional Intelligence on Mental Health of Pakistani Nurses: The Mediator Role of Organizational Commitment

جهت دانلود رایگان مقاله انگلیسی اینجا را کلیک نمایید

چکیده:

پژوهش حاضر به بررسی اثر واسطه تعهد سازمانی بین هوش هیجانی و سلامت زوان می پردازد شرکت کنندگان در این مطالعه 252 نفر از پرستاران شاغل در شش والسوالی بزرگ kpk (پیشاور,مردان,سوات,ساوابی,چارسده و نوشهرا) پاکستان بوده اند. داده ها از طریق پرسشنامه تعهد سازمانی ,اضطراب بیمارستانی و مقیاس افسردگی (زیگمند و نسبت 1983) و پرسشنامه ei (دونگ ولو 2002) جمع آوری شده است. هر دو مورد EI و تعهد سازمانی به طور قابل توجهی به MH مربوط می باشند نتایج حاصل از ساختار مدل معادلات (SEM) مورد بررسی تعهد سازمانی بوده است تا حدی که به واسطه رابطه بین هوش هیجانی و MH خواهند بود. مدل نهایی سه عاملی یک مسیر قابل توجهی از GELبه MH از طریق تعهد سازمانی اختصاص داده است این یافته به اثر EI در MH می پردازند.

کلمات کلیدی: هوش هیجانی,تعهد سازمانی,سلامت روان,پرستاران,پاکستان  

1٫مقدمه

هوش هیجانی,تعهد سازمانی و نقش حیاتی MH پلایا در سازمانهای بهداشتی و درمانی در کار زیاد کارکنان محیط زیست,حرکت آسمانها و زمین برای ایجاد و حفظ بهترین مراقبت سلامت بیماران با منابع محدود ارائه شده اند. (2001 SHAMIAN,FINEGAM LASCHIEGER) در بیمارستان ارائه کنندگان اصلی خدمات بهداشتی و درمانی به بیماران همراه با موضوع پژوهش انتقادی برای جذب پرستاران مورد بررسی قرار می گیرند. (BRANING 2005,TALL MAN).

پژوهش حاضر با هدف بررسی رابطه بین هوش هیجانی ,تعهد سازمانی MH و تاثیر واسطه تعهد سازمانی بین هوش هیجانی و MH پرستاران ارائه می شود. هوش هیجانی تعهد سازمانی وmh تاثیر قابل توجهی بر عملکرد بیمارستان دارند تحقیقات اخیر نشان داده است که هوش هیجانی بر عملکرد کارکنان سازمان تاثیرگذار می باشد. (کوته و ماینرس 2006)

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد