استراتژی کنترل تطبیقی برای کاربردهای DSTATCOM در سیستم برقی یک کشتی الکتریکی

چکیده:

جبرانساز استاتیک توزیع (DSTATCOM) یکدستگاه جبران کننده شنت است که به طور کلی برای حل مشکلات کیفیت توان در سیستم های توزیعاستفاده می شود. در یک کشتی تمام برقی، مشکلات مربوط به کیفیت توان به علت تقاضای بالای انرژی توسطبارها، مانند بارهای ضربه ای، بوجود می آیند. این مقاله کاربرد یک DSTATCOM برای بهبود کیفیت توان درسیستم قدرت یک کشتیدر حین و بعد از اعمال بارهای ضربه ای را نشان می دهد. استراتژی کنترل DSTATCOM نقش مهمی را در حفظولتاژ در نقطه کوپلینگ مشترک بازی می کند. در این مقاله یک استراتژیکنترل تطبیقی DSTATCOM جدید بر اساس سیستم ایمنی مصنوعی (AIS) معرفی شده است. پارامترهای بهینه کنترل کنندهدر ابتدا با استفاده از الگوریتم بهینه سازی ازدحام ذرات به دست آمدهاند. ایننوعیمصونیت ذاتی نسبت به اغتشاشات معمول سیستم فراهم می کند. برای اغتشاشات ناشناخته و تصادفی سیستم، پارامترهای کنترل به صورت آنلاین تغییر می کنند، بنابراین ایمنی تطبیقی ​​به سیستم کنترل فراهم می شود. عملکرد DSTATCOM و استراتژی کنترل تطبیقی مبتنی بر AIS در ابتدا در پلت فرم شبیه سازی MATLAB مورد مطالعه قرار گرفت. و این از طریق پیاده سازی سیستم قدرت کشتی بر روی شبیه ساز دیجیتال در زمان واقعی و الگوریتم کنترلی بر یک پردازشگر سیگنال دیجیتالی تایید شد.

فهرست واژه- کنترل تطبیقی​​، ایمنی تطبیقی​​، سیستم ایمنی مصنوعی (AIS) ، پردازنده های سیگنال دیجیتال (DSP) ، جبرانساز استاتیک توزیع (DSTATCOM) ، سیستم برق قدرت کشتی، مصونیت ذاتی، شبیه ساز دیجیتال زمان واقعی (RTDS).

پروژه کارشناسی ارشد برق

فایل محتوای:

  • اصل مقاله لاتین ۱۰ صفحه IEEE
  • متن ورد ترجمه شده بصورت کاملا تخصصی و قابل ویرایش ۲۴ صفحه

خرید و دانلود

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد