دسته: برق
حجم فایل: 512 کیلوبایت
تعداد صفحه: 19
تجزیه و تحلیل احتمال قطع خط با در نظر گرفتن سناریو جزیره ای کردن سیستم+ نسخه انگلیسی
Line outage contingency analysis including the system islanding scenario
چکیده
این مقاله یک الگوریتم برای تعیین احتمال قطع خط با در نظر گرفتن بار بیش از حد در خطوط باقی مانده و آزاد سازی خطوط با بار بیش از حد ارائه می دهد که برای ایجاد انشعاب در سیستم یا جزیره ای کردن یک سیستم قدرت می باشد. ماتریس تنک با مرتبه بهینه [B']، [B”] برای سیستم یکپارچه جهت تجزیه و تحلیل پخش بار و برای تعیین مقدار تغییر زاویه فاز ولتاژ [d] و ولتاژ باس [V] به منظور تعیین اثر بار بیش از حد در خطوط باقی مانده به علت قطع خط انتخابی با احتمال قطع مورد استفاده قرار گرفت. در صورت بروز بار بیش از حد در خطوط باقی مانده، خطوطی که دارای بار بیش از حد هستند از سیستم حذف شده و یک پردازنده توپولوژی برای پیدا کردن جزایر استفاده می گردد. تجزیه و تحلیل جریان بار جدا شده سریع (FDLF) برای پیدا کردن متغیرهای سیستم در سیستم جزیره ای شده (یا یک جزیره) با ترکیب اصلاحات مناسب در ماتریس [B’] و [B”] برای یک سیستم یکپارچه انجام شده است. شاخص قطع خط بر اساس اضافه بار خط، افت بار، از دست دادن ژنراتور و ثبات ولتاژ، برای نشان دادن شدت قطع خط می باشد که در این مقاله محاسبه شده است.
کلید واژه ها: احتمال، قطع خط؛ جرم دوار، جزیره ای کردن سیستم
مقدمه
شاخص احتمال قطع خط، اثر کلی قطع خط بر روی سیستم را اندازه گیری می کند. شاخص احتمال قطع خط برای یک سیستم قدرت بر اساس شرایط عملیاتی آن می باشد که شدت نسبی احتمال قطع خط برای عملیات سیستم را نشان می دهد. این شاخص به اپراتور در انجام برخی اقدامات اصلاحی / پیشگیرانه کمک می کند، تا از اختلال در سیستم های بزرگ (بار بیش از حد در خطوط) که منجر به آزاد سازی آبشاری و فروپاشی سیستم می گردد جلوگیری می کند.
قیمت: 24,000 تومان