چکیده ترجمه
این مقاله گزارشی را در مورد نتایج بررسی موردی کنترل مدیریت در خانواده اندونزیایی که مالک یک دانشگاه می باشند، می دهد. این مقاله تلاش دارد تا ماهیت و پویایی کنترل مدیریت را در فعالیت دانشگاهی مد نظر قرار دهد. داده های مربوط به تجزیه و تحلیل از منابع چندگانه شامل تجزیه و تحلیل اسناد، مشاهدات و مصاحبه های نیمه ساختار یافته گرداوری شده است. یافته های مربوط به بررسی موردی نشان می دهد که فرهنگ و روابط اجتماعی در مدیریت دانشگاه مهم می باشد. تصمیماتی همانند استخدام، پاداش، ارزیابی عملکرد، و تخصیص منابع اغلب با توجه به شناخت فاکتورهای فرهنگی و اجتماعی می باشد. تاثیر قوی فرهنگ و روابط اجتماعی در سازمان، مدیریت رسمی کنترل را دارای ارتباط کمتری می سازد. این یافته ها دارای کاربردهایی در درک کنترل مدیریت در کسب و کار خانوادگی (FOB) بویژه در کشورهای توسعه یافته می باشد.
این مقاله به بررسی موضوعات پژوهشی زیر می پردازد.
1- پویایی فرایند کنترل مدیریت در کسب و کارهای خانوادگی.
2- تاثیر فرهنگ اجتماعی در فرایند کنترل مدیریت.
مقدمه
با وجود گذشت بیش از یک قرن از پرورش شترمرغ اهلی در مزارع افریقای جنوبی، اطلاعات علمی کمی در خصوص تغذیه شترمرغ وجود دارد و نیازهای غذایی این پرنده به طور دقیق برآورد نشده است. نتها در چندساله اخیر برخی از تحقیقات اولیه در اسرائیل و افریقای جنوبی در این زمینه انجام شده اشت. هنوز جنبه های زیادی مورد تحقیق قرار نگرفته و اطلاعات گردآوری شده در این بخش بیشتر مربوط به تجربیات پرورش دهندگان شترمرغ در افریقای جنوبی است. شترمرغ بطور کامل علفخوار نبوده و در حیات وحش قسمتی از غذای آنان را حشرات، پستانداران کوچک، مارمولک و گاهی تخم پرندگان تشکیل می دهد. اگرچه شترمرغ ها علف می خورند ولی غذای مورد علاقه آنان را برگ گیاهان دولپه ای و نیز دانه آنها تشکیل می دهد.
شترمرغ بر اساس عادت طبیعی در مراتع فقیر زندگی کرده و می تواند در این شرایط غذای کافی برای خود تهیه نماید، جائیکه گاو و حتی گوسفند قادر به زندگی نیستند. مانند سایر دامها هزینه غذا یکی از عمده ترین مخارج پرورش شترمرغ را تشکیل می دهد. با استفاده از قابلیت شترمرغ در مصرف غذای فقیر و متنوع می توان تا حد زیادی از هزینه های پرورش کاست.
فیزیولوژی گوارش
مطالعات معدود انجام شده بر روی شترمرغها نشان می دهد که آنها قادرند الیاف خام را بهتر از سایر طیور هضم نمایند. در این زمینه فیزیولوژی گوارش شترمرغ را می توان با خرگوش و اسب مقایسه کرد. Angle دریافت که هضم الیاف دیواره سلولی (NDF) که تا میزان 5 تا 6 درصد توسط طیور قابل هضم است، در جیره جوجه های شترمرغ می تواند از سن 3 هفتگی مورد استفاده قرار گیرد. توانایی هضم NDF شامل درصدی از فیبر موجود در غذا (سلولز، همی سلولز و لیگنین) است که پتانسیل هضم شدن را دارد. در شترمرغهای در حال رشد، در خلال 10 هفته اول این توانایی بصورت خطی تا میزان 51 درصد افزایش یافته و در مورد شترمرغهای کاملاً رشد کرده بالغ بر 60 درصد می گردد. چنین قدرت بالای هضم غذاهای فیبری را در گله های حیوانات نشخوارکننده می توان یافت.
غذاهای فیبری توسط شترمرغ از مری به پیش معده (معده غده ای) می رود و عملیات اولیه هضم شیمی ایی بوسیله شیره معدی انجام می شود. سپس غذا از یک منفذ بزرگ وارد معده ماهیچه ای بنام سنگدان می شود. دیواره ماهیچه ای ضخیم سنگدان به همراه سنگریزه های خشن موجب تقسیم مکانیکی غذا به قطعات کوچکتر می گردد. سپس غذا وارد روده کوچک شده و با اضافه شدن ترشحات روده ای بخصوص از لوزالمعده، مواد مغذی جذب می شوند.
دسته: اقتصاد
حجم فایل: 40 کیلوبایت
تعداد صفحه: 33
چکیده:
هدف این استاندارد تجویز مبنایی برای ارائه صورتهای مالی با مقاصد عمومی یک واحد تجاری به منظور حصول اطمینان از قابلیت مقایسه با صورتهای مالی دوره ها قبل آن واحد و با صورتهای مالی سایر واحد های تجاری می باشد.
قیمت: 5,000 تومان
چکیده
یک ارائه دهنده سرویس اینترنت (به طور اختصار ISP که به آن ارائه دهنده دسترسی به اینترنت یا IAP نیز می گویند) یک شرکت یا سازمانی است که دسترسی مشتریان را به اینترنت و خدمات مربوط به آن فراهم می کند. در گذشته بیشتر ISP ها بوسیله شرکتهای تلفن کار می کردند. اینک ISP ها می توانند بوسیله هر فرد یا گروهی که دارای پول و تجربه کافی هستند شروع شوند. علاوه بر دسترسی به اینترنت از طریق انواع تکنولوژی های مختلف همانند شماره گیری و DSL آنها ترکیبی از خدمات شامل ارسال اینترنتی ثبت نام دومین و هاستینگ، میزبانی وب، و Collocation را نیز ممکن است ارائه دهند.
گزینه های اتصال ISP
ISP ها از انواع تکنولوژیها برای قادر ساختن مشتریان در ارتباط به شبکه اشان استفاده می کنند برای کاربران خانگی عمومی ترین گزینه شامل شماره گیری DSL (به طور عمومی ADSL) دسترسی بی سیم پهنای باند مودم کابلی و ISDN (بطور عمومی BRI) می باشد. برای مشتریان که نیازهای بیشتری دارند، همانند شرکت متوسط بزرگ یا سایر ISP ها، DSL (اغلب HDSL یا ADSL) اترنت، مترواترنت، اترنت، گیگابایت، فریم رله ATM (PRI BRI) IDSN دسترسی به اینترنت از طریق ماهواره و SONET عمومی تر است. با افزایش عمومی شدن دانلود موسیقی و تصاویر آنلاین و تقاضای عمومی برای بارگذاری سریعتر صفحات اتصالات با پهنای باند بزرگتر نیز عمومی شده است. ISP ها چگونه به اینترنت متصل می شوند.
موضوع:
دانلود نمونه سوالات درس حقوق جزای اختصاصی ۳
رشته کارشناسی حقوق پیام نور
کد درس: ۱۲۲۳۰۵۰
(فایل PDF)
این فایل شامل موارد زیر است:
نمونه سوال درس حقوق جزای اختصاصی ۳ نیمسال دوم ۹۲-۹۳ + پاسخنامه
نمونه سوال درس حقوق جزای اختصاصی ۳ نیمسال دوم ۹۱-۹۲
نمونه سوال درس حقوق جزای اختصاصی ۳ نیمسال دوم ۹۰-۹۱
نمونه سوال درس حقوق جزای اختصاصی ۳ نیمسال اول ۹۰-۹۱
مقدمه
قطعا مطلع هستید که اولین بار شبکه غیر محلی در سال ۱۹۶۰ توسط آژانس پروژه های تحقیقاتی پیشرفته سازماندفاع آمریکا با نام "آرپانت" متولد شد. در آن زمان تنها هدف از طراحی این شبکه حول این محور بود تا هر کامپیوتر به کامپیوتردیگری متصل شود و پیامهای ارسالی بتوانند از یک نقطه شبکه به هرنقطه دیگر، از مسیرهای مختلفی بگذرند که با گذشت زمان و ارتباط این شبکه با چندین شبکه ارتباطی دیگر مفهوم جدی تری به نام اینترنت بوجود آمد. احتمالا آن زمان کمتر کسی باور می کرد که این شبکه به چنان عظمتی دست می یابد که مدیریت و کنترل آن چه در بخش مدیریتی و چه در بخش فنی نیاز به هزینه و متخصصین ویژه ای خواهد داشت. اما با نظریه World Wide Web که امروزه میلیون ها بار اطلاعات اینترنت توسط انواع مروگر ها بدست میلیون ها کاربر اینترنت مرور می شود علم اینترنت پا به مرحله جدیدی گذاشته است. مرحله ای پیچیده با کاربری فوق العاده آسان که همین آسان بودن دسترسی بعضا برخی از کاربران را به اشتباه میاندزد که وب همان اینترنت است ! هدف از نظریه World Wide Web چیزی نبود جز دسترسی آسان و سریع به خدمات و محتویات اینترنتی از طریق یک Application خاص با قابلیت های مشخص که با ورود این Application ها گام جدید تری در عرصه سرویس دهی اینترنتی و نیز طبقه بندی اطلاعات در اینترنتبه وجود آمد و این رقابت تا جایی رسید که کیفیت، ظاهر و امنیت مرورگر ها نیز برای کاربران مهم تلقی شد و بازار گرمی را برای سازندگان مرورگر ها به وجود آورد. گسترش اطلاعات و سرویس دهی اینترنتی توسط وب سایت ها چنان رشد چشمگیری داشته است که بعید است کسی نام تمامی وب سایت های موجود در اینترنت را از حفظ باشد چرا که می بایست هر روز نام های کوتاه و بلند ۲۰۰۰۰ سایت جدید را بخاطر بسپارد!از آنجائیکه با حیات وب، کاربری آسان انگیزه اصلی کاربران اینترنت جهت استفاده از این شبکه می باشد پس قطعا دور از ذهن است یک کاربر اینترنتی راضی شود برای استفاده از چندین خدمات مورد نیازش هر روز به چندین سایت سرکشی کند و برای استفاده از آنها مجبور به ثبت نام های تکراری و نیز محافظت از چندین شناسه و رمز عبور متفاوت باشد، از همین رو وب ناخواسته به نسل جدیدی از سرویس دهی رسید که امروزه همگی آنرا با نام وب پورتال می شناسند.
فهرست مطالب:
معرفی محل کارآموزی
تعریف پورتال
ویژگی پورتال
انواع پورتال
موتور جست و جوی پورتال
وب پورتال چیست
معرفی نرم افزار SHARE POINT
نحوه ی کار بر روی پورتال
معرفی WEBPART
خلاصه
یک تحقیق آزمایشگاهی برای ارزیابی عملکرد بتن خود تراکم در معرض دمای بالا قرار گرفته انجام شد. برای این منظور سیمان پرتلند با موادی نظیر پودر سنگ آهک، پودر بازلت و پودر سنگ در نسبت های مختلف جایگزین گردید. نصف کل نمونه های هر نوع ترکیب با اضافه کردن الیاف پلی پروپیلن برای ارزیابی اثر این الیاف بر روی رفتار بتن خود تراکم در معرض دمای بالا قرار گرفته مورد مطالعه قرار گرفت.
سپس آزمایشی برای تعیین کاهش وزن و مقاومت فشاری روی آنها انجام شد. علاوه بر این تغییرات سرعت پالس مافوق صوت تعیین گردید ومشاهده ترکهای سطحی بعد از مواجه شدن با دماهای بالا انجام گردید.
نتایج آزمایشگاهی بیانگر کاهش شدید مقاومت بتن های خود تراکم بعد از مواجه شدن با دماهای بالاتر از 600 درجه سانتی گراد بود.
چکیده
هدف – هدف این تحقیق بررسی ارتباط بین مفاهیم فرهنگ سازمانی و سرمایه فکری است تا طرح مدلی را برای بررسی سرمایه فکری امکان پذیر نماید. این الگو فرهنگ را به عنوان یک جزء لازم از سرمایه فکری معرفی می نماید.
طراحی / روش شناسی/ شیوه- مطالعه با تحلیلی از رابطه بین مفاهیم فرهنگ سازمانی و سرمایه فکری آغاز می شود. سپس الگوهای اصلی مورد استفاده در بررسی سرمایه فکری را تحلیل می نماید، در حالیکه تمرکز آن بر ساختار آنها و جایگاه فرهنگ می باشد. اهمیت این سرمایه برای سازمان ها مورد تاکید قرار دارد.
یافته ها – مقاله، الگویی جدید برای بررسی سرمایه فکری پیشنهاد می نماید. این الگو فرهنگ را به عنوان هسته مرکزی در نظر می گیرد که سرمایه های متجمع در حول آن شکل می گیرند. اهمیت سرمایه فکری در سازمان هایی در دو سطح مشاهده می شود: فرهنگ ملی و فرهنگ سازمان. اینها اشکال لازم می باشند و بینشی درونی به الگوی پیشنهادی می دهند.
اصالت/ ارزش – الگوهای بررسی سرمایه فکری، فاقد منطق درونی هستند که عوامل را با متغیرهای مورد کاربرد به هنگام معرفی سرمایه فکری به عنوان یک بدنه، تطابق می دهند. نوعی تمایل وجود دارد که هر کدام از عوامل یا سرمایه های مذکور را به طور مستقل و بدون نیاز به مرتبط ساختن آنها، در نظر می گیرد. این مقاله تمرکز خود را بر جستجوی منطق درونی ذکر شده و در نظر گرفتن فرهنگ به عنوان یک عامل کلیدی در آن متوجه قرار می دهد. این کار تمرکز جدیدی بر نقش ایجاد می نماید که به واسطه پیکره بندی سرمایه فکری در هر واحد تجاری ایفا می گردد.
مقدمه: این تحقیق، رابطه بین مفاهیم فرهنگ سازمانی و سرمایه فکری را بررسی می نماید تا پیشنهاد یک الگو را قادر به بررسی سرمایه فکری نماید. این الگو، فرهنگ را به عنوان یک جزء لازم از سرمایه فکری معرفی می نماید. اول، مفهوم فرهنگ تعریف می شود. سپس ما الگوهای اصلی مورد استفاده برای بررسی سرمایه فکری را به طور جداگانه تحلیل می نمائیم و تمرکز مان بر ساختار آنها و جایگاه فرهنگ می باشد. سپس، اهمیت این سرمایه برای سازمان ها مورد تاکید قرار می گیرد.
خلاصه
هدف این تحقیق، بحث پیرامون گرایشات نوین در تکنولوژی و طراحی آموزشی (IDT) است.
پیشروی در این زمینه از جنگ جهانی دوم، آغاز شد و از آن به بعد، تعاریف مختلفی مثل طراحی آموزشی (ID) و یا تکنولوژی آموزشی (ET) ، مورد استفاده قرار گرفت. هدف ما این است، که بدانیم چرا، تعاریف متعددی برای یک کلمه ساده وجود دارد. و دیدگاه دانشمندان مختلف را در این رابطه مورد بررسی قراردهیم. بنابراین بسیاری از تعاریف، مفاهیم و استراتژی ها، برای آموزش دهندگان، مربیان و دانش آموزان در مدارس و مراکز بازرگانی صنعتی در آینده تعریف خواهد شد.
کلمات کلیدی: طراحی سیستم آموزشی، طراحی اموزشی، تکنولوژی آموزشی، راهکارهای جدید در IDT و تاریخچه IDT
مقدمه
کلیه معلمان و آموزشگرهایی که در فرآیند طراحی آموزشی دخیل می باشند در واقع در این زمینه و در مقاطع مختلف سنی تدریس می کنند، این تحقیق بحث و بررسی می کند که چطور تعریف طراحی آموزشی (ID) در طول سالها تغییر کرده و تعاریف مورد قبول در فرایند آموزشی را ارائه می دهد. دو دیدگاه برای بررسی این تغییرات وجود دارد. اولین دیدگاه این است که درک خود تعاریف بسیار حایز اهمیت می باشد و دومین اینکه لازم است به این نکته توجه کنیم که نام واقعی رشته تحصیلی بوسیله متخصصان مختلف، تغییر داده شده است. طراحی آموزشی (ID) ، در معنای دیگر، با عبارت های زیر مورد استفاده قرار می گیرد:
آموزش صوتی تصویری، ارتباطات صوتی تصویری و تکنولوژی آموزشی.