دسته: کامپیوتر
حجم فایل: 2014 کیلوبایت
تعداد صفحه: 90
چکیده:
تجارت الکترونیکی را می توان انجام هر گونه امور تجاری بصورت آنلاین و از طریق اینترنت بیان کرد. این تکنیک در سالهای اخیر رشد بسیاری داشته است و پیش بینی می شود بیش از این نیز رشد کند. تجارت الکترونیکی به هر گونه معامله ای گفته می شود که در آن هر گونه خرید و فروش کالا یا خدمات از طریق اینترنت صورت پذیرد و به واردات و یا صادرات کالا و یا خدمات منتهی می شود. تجارت الکترونیکی معمولا کاربرد وسیع تری دارد، یعنی نه تنها شامل خرید و فروش از طریق اینترنت است بلکه سایر جنبه های فعالیت تجاری، مانند خریداری، صورت برداری کالاها، مدیریت تولید و تهیه و توزیع و جابه جایی کالا ها و همچنین خدمات پس از فروش را در بر می گیرد. البته مفهوم گسترده تجارت الکترونیک کسب و کار الکترونیک می باشد.
فهرست مطالب شماره صفحه
فصل اول: تجارت الکترونیک
2
1-1 - تاریخچه تجارت الکترونیک
3
1-2 – تعریف تجارت الکترونیک
5
1-3 – مزایا و معایب تجارت الکترونیک
6
1-4 – بسترهای لازم برای تجارت الکترونیک
7
1-5 – محدودیت های تجارت الکترونیک
8
1-6 – مدل های تجارت الکترونیک
10
1-6-1 – تجارت فروشنده با فروشنده
10
1-6-2 –تجارت فروشنده با مصرف کننده
10
1-6-3 – تجارت مصرف کننده با مصرف کننده
11
1-6-4 – تجارت مصرف کننده با فروشنده
11
1-6-5 تجارت نقطه به نقطه
12
1-6-6 – تجارت فروشنده با اداره
12
1-6-7 – تجارت مصرف کننده با اداره
13
1-7 – راه اندازی یک تجارت الکترونیکی
18
1-8 – تجارت الکترونیک در ایران
فصلدوم: پرداخت آنلاین
2-1 – پرداخت الکترونیکی
22
2-2 – پول الکترونیکی
23
2-3 – ویژگی های پول الکترونیکی
24
2-4 – انواع پول الکترونیکی
26
2-5 – پرداخت همراه
26
2-6 – پرداخت بر مبنای اشتراک پیام کوتاه
27
2-7 – صورت حساب مستقیم موبایل
29
2-8 – موبایل وب
30
2-9 – صورت حساب مستقیم اپراتور
30
2-10 – کارت اعتباری
31
2-11 – کیف پول آنلاین
32
2-12 – بدون تماس نزدیک رشته ارتباطات
33
2-13 – سرویس پرداخت
33
فصل سوم: امنیت درتجارت الکترونیک
3-1منیت در تجارت الکترونیک
40
3-2 تهدیدات و خطرات عمومی شبکه اینترنت
41
3-3- فناوری تجارت الکترونیک
42
3-4- افراد:
43
3-5- راهبرد
43
3-6-مدیریت
44
3-7- نرم افزارهایE_COMMERCEو مسائل امنیتی آن
44
3-8-روشهای تامین امنیت
45
1-1SSL
46
2-1-SET
46
3-9 رمز نگاری در پروتکل های انتقال
48
3-9-1 پروتکل ها
48
3-9-2- پروتکلهای رمز نگاری انتقال
49
3-10 انواع فناوری های حفاظت و ایمنی در تجارت الکترونیک
53
3-10-1 مسیر یاب ROUTERS
53
3-10-2- دیواره آتشFir wall
54
3-10-3- سیستم های کشف تجاوز IDS
55
3-10-4- سیستم های کشف تجاوز شبکه ایNIDS
55
3-10-5- تایید کننده های صحت سیستم SIV
56
3-10-6- مانیتورهای Log
56
3-10-7- سیستم های فریب
56
3-10-8-PKI، رمز نگاری، امضای دیجیتالی
57
3-10-9-زیر ساخت کلید عمومی PKI
57
3-10-10- رمزنگاریEncryption
58
3-10-11- امضای دیجیتالی
59
3-10-12- تکنولوژیSecure ElectronicTransaction SET
61
3-10-13- SET در عمل
62
3-11- ده روش مهم برای بالا بردن امنیت تجارت الکترونیک
64
فصل چهارم: کاربردتجارت الکترونیک
4-1 – مقدمه
71
4-2 – مسئله تحقیق
72
4-3 – اهداف تحقیق
73
4-4 –مفهوم تجارت الکترونیکی
74
4-5 –بررسی توامندی های تجارت الکترونیکی بر عملکرد شرکت ها
75
4-6 –تاثیر اینترنت بر ساختار صنعت (محیط نزدیک
75
پارادایم گزینشی دانینگE4-7 –
76
4-8 –تاثیر تجارت الکترونیکی بر توسعه صادرات
77
4-9 –راهکارهای تجارت الکترونیک برای تسهیل و تسریع فرآیندهای صادرات
81
4-10- تحلیل تجربه ی موفق شرکت گز سکه
82
83
4-10-1 – تاریخچه و معرفی شرکت
4-10–2 فرآیندتسهیل صادرات بااستفاده ازتجارت الکترونیک:
82
4-10-3 نقش تجارت الکترونیک در پیشبرد فرآیندهای صادرت:
4-11– نتیجه گیری
85
84
مراجع
86
فهرست اشکال
شکل 1-1 –فلسفه تجارت الکترونیک 17
شکل 1-2 –زمان گسترش تجارت الکترونیک درمناطق مختلف جهان 18
شکل3-1 رمزنگاری 49
شکل 3-2 پروتکل 51
شکل 3-3 مسیریاب 54
شکل3-4رمزنگاریEncryption58
شکل3-4امضای دیجیتالی 60
شکل3-6 تکنولوژیSET63
1-2 تعریف تجارت الکترونیک:
شرکتها برای ارتباط با یکدیگر محدودیتهای فعلی را نخواهند داشت و ارتباط آنها با یکدیگر ساده تر و سریع تر صورت می پذیرد. ارتباط فروشندگان با مشتریان نیز میتواند به صورت یک به یک با هر مشتری باشد. به عبارت دیگر، تجارت الکترونیک نامی عمومی برای گستره ای از نرم افزارها و سیستم ها است که خدماتی مانند جستجوی اطلاعات، مدیریت تبادلات، بررسی وضعیت اعتبار، اعطای اعتبار، پرداخت به صورت روی خط، گزارش گیری و مدیریت حسابها را در اینترنت به عهده می گیرند. این سیستمها زیربنای اساسی فعالیتهای مبتنی بر اینترنت را فراهم می آورند. هدف از بکارگیری تجارت الکترونیک، ارائه روشی جدید در انجام امور بازرگانی می باشد. به واسطه این روش، تاجران قادرند که محصولات و خدمات خود را به شکل تمام وقت و به تمام خریداران در سرتاسر جهان – مستقل از مرزهای جغرافیایی و ملتها – عرضه کنند. بسیاری از مردم، تجارت الکترونیک را منحصر به خرید وفروش از طریق اینترنت می دانند، در حالیکه این امر فقط بخش کوچکی از تجارت الکترونیک را تشکیل می دهد و این مفهوم اکنون گستره وسیعی از جنبه های مختلف تجاری و اقتصادی را در برگرفته است. به سادگی می توان هرگونه فعالیت تجاری و مالی بین موسسات و افراد را در حیطه الکترونیک گنجاند.
تجارت الکترونیک روش دیگری برای تبادلات الکترونیکی اطلاعات و انجام مبادلات تجاری است که یک پل الکترونیکی را بین مراکز تجاری ایجاد کرده است. تجارت الکترونیک با حجم کمتری از اطلاعات که لزوما در قالب یکسانی نبوده و بین مردم عادی رد و بدل می شود، سر و کار دارد. تجارت الکترونیک در ابتدای پیدایش خود، چیزی بیش از یک اطلاع رسانی ساده تجاری نبود و هرکس می توانست محصولات خود را با استفاده از صفحات وب بر روی اینترنت تبلیغ نماید. آمار منتشر شده از 500 شرکت نشان می دهد که حدود 34 درصد از آنها در سال 1995 و حدود 80 درصد در سال 1996 از روش فوق برای تبلیغ محصولات خود استفاده کرده اند. تا پایان سال 2010 بیش از 220 بیلیون دلار معاملات مالی توسط صدها سایت تجاری بر روی اینترنت انجام پذیرفت
1-3 مزایا و معایب تجارت الکترونیک:
سوالی که ممکن است هم اینک مطرح شود این است که تجارت الکترونیک غیر از مواردی که پیش از این به آن اشاره شد چه فایده ای دارد.
قیمت: 10,000 تومان