دسته: علوم انسانی
حجم فایل: 149 کیلوبایت
تعداد صفحه: 16
رفتارهای های کارمندان و موفقیت شغلی
این مقاله سه قاصله و رخنه اصلی را بین فعالیت HR و مطالعه علمی در ناحیه رفتارهای کارکنان به صورت کلی و بیشتر به صورت رفتار موضعی کارکنان در عمل در زمینه موفقیت کاری معرفی می کند که عبارتند از: 1- دلایل رفتارهای کارمندان 2- نتایج مثبت و منفی موفقیت های شغلی و 3- چگونگی اندازگیری و اثرگذاری رفتارهای کارکنان. پیشنهادات برای کارورزان چگونگی پر کردن این رخنه و فاصله را در زمینه دانش و برای ارزیابی کردن فعالیت اجرا شده فراهم می سازد. مطالعه بعدی به احتمال زیادی بر روی فهم بیشتری از مشخصه های فردی مانند احساس، تعریف کردن موفقیت شغلی و چگونگی اثرات اجرا شدن سازمان رفتارهای کارکنان متمرکز خواهد بود.
کارکنان خوشحال، کارکنانی پر بازده هستند. کارکنان خوشحال کارکنان پر بازده و کارا نیستند. ما این عبارت های مورد بحث را به وسیله متخصصان HR مورد مطالعه قرار دادیم و به علاوه براساس تجربه مان، اصلی ترین فضاها و رخنه های مربوط به دانش تجربی و عملی در این ناحیه عبارتند از: 1- دلایل رفتارهای کارمندان، 2- نتایج مثبت و منفی موفقیت های شغلی و 3- چگونگی اندازگیری و اثرگذاری رفتارهای کارکنان. درون هر یک از این فضاهای خالی، ما یک بازنگری از مطالعه علمی و یک سری پیشنهادات را برای کارورزان مرتبط با یافته های مطالعه را فراهم ساخته ایم. در بخش پایانی، دستورات و توصیه های دیگری برای افزایش دادن فعالیت سازمانی در ناحیه ای از رفتارهای کارکنان و موفقیت شغلی مورد توصیف قرار گرفت، در طول این مدت پیشنهاداتی برای ارزیابی کردن فعالیت های اجرایی نیز ارائه گردید.
قبل از شروع کردن، ما باید توصیف کنیم که معنای ما در مورد رفتارهای کارکنان یا دیدگاه های مربوط به بیشتر جنبه های کاری آن ها و سازمان های آن ها چگونه است. به هر حال، از نقطه نظر مطالعه و عمل، بیشتر رفتارهای مهم کارمندان موفقیت کاری و شغلی می باشد. بنابراین، ما اغلب اشاره به رفتارهای کارمندی می کنیم که به مقدار وسیعی در این مقاله آورده شده است، اگر چه بیشتر تمرکز ما متوجه نگرانی مربوط به موفقیت شغلی می باشد.
مطالعه تعریف شده ای که بیشتر برای موفقیت شغلی به کار می رود مربوط به Locke است، او آن را به این شکل تعریف کرد "... یک وضعیت و موقعیت احساسی مطلوب و یا مثبت به عنوان نتیجه ای از سنجش و ارزیابیکردن شغل یک فرد و یا موفقیت شغلی می باشد. این مفهوم در تعریف Locke از هر دو جنبه احساسی و شناختی و یا فکری دارای اهمیت می باشد. زمانی که ما فکر می کنیم، ما درباره چگونگی فکر کردن احساسی خاص داریم. به صورت معکوس، زمانی که ما احساس داریم در این زمان ما درباره چگونگی احساس فکر می کنیم. شناخت و اثر آن بنابراین به صورت ناگشودنی با هم در ارتباط هستند، در روانشناسی ما و حتی در بیولوژی به چنین شکلی می باشد. بنابراین زمانی که کارهای ما مورد ارزیابی قرار می گیرد، چنان چه زمانی ما هر چیز مهمی را برای خودمان مورد ارزیابی قرار می دهیم، در این حالت هم احساس و هم تفکر هر دو نقش دارند و وارد عمل شده اند.
قیمت: 16,000 تومان