دسته: روانشناسی
حجم فایل: 138 کیلوبایت
تعداد صفحه: 28
مقدمه
بیان مسئله
اهمیت و ضرورت مسئله
اهداف تحقیق
فرضیات تحقیق
روش تحقیق
تعریف علمی اصطلاحات
فصل دوم:
ادبیات و پیشینة تحقیق
فصل سوم:
تاریخچة جامعه آماری
جامعه آماری
نمونة آماری و حجم نمونه
شیوه و ابزار نمونه گیری
محدودیت های تحقیق
فصل چهارم:
خلاصه و نتیجه گیری
یکی از اصلی ترین ویژگی های تحصیل کرده مان، احساس ایفای نقش در فرآیندهای زندگی اجتماعی و سیاسی است. نگاه توده جامعه به قشر تحصیل کرده، نگاهی متفاوت بوده چرا که آنها گروه مرجع محسوب می شوند و بسیاری از مردم الگوی نقش خود را از میان تحصیل کردگان بر می گزینند. هر جامعه ای برای توسعه و پیشرفت خود نیازمند قشر تحصیل کرده است و در این چه آنها مؤثرند از سایر اقشار جامعه ایفای نقش می کنند، اما در تاریخ ایران تحصیل کردگان نقش های متفاوتی داشته اند، دسته ای از آنها در پی آن بودند تا جامعه ای ایرانی را به سمت توسعه حرکت دهند و در نقش یک فعال اجتماعی قرار گیرند، در این بین پاره ای از این دسته، با بومی کردن آموخته های خود، در مسیر توسعة ایران گام برداشتند و عده ای نیز می خواستند آنچه را که آموخته اند همان را در جامعه ایران پیاده نمایند اما دسته ای دیگر راهی متفاوت در پیش گرفتند، آنها که بیشتر تحصیل کردگانی بودند که سابقه ایلیاتی داشتند رهبری حرکت های سیاسی، اجتماعی را بر عهده گرفتند و با تشکیل گروه های فعال مخالف بودند و به حرکت های سیاسی مخالف رژیم پیوستند. رهبری حرکت های سیاسی در بسیاری از نقاط از جمله آذربایجان، کردستان، بلوچستان و... با همین تحصیل کردگان اصلی بود. جرقة بروز گرایش به سمت مرکز گریزی پس از سقوط رضاشاه از سوی تحصیل کردگانی بود که هنوز از وابستگی های اصلی دل نکنده بودند در همه ی این حرکت های سیاسی، نخبگان طایفه ای، منابع مالی و رفاهی را فراهم می کردند و تحصیل کردگان نیز پایه های فکری گرایش های قومی را تشکیل می دادند.
قیمت: 3,000 تومان