چکیده:
هدف این پژوهش بررسی عواملی بود که دانش آموزان را به سوی رشته های فنی و حرفه ای سوق می دهد تا با شناخت این عوامل و انگیزه ها را ه های تقویت آن را یافته وشوق و رغبت آنان را سوی این رشته ها بیشتر به وجود آورده باشد که با تربیت افراد متخصص در امور فنی و حر فه ای راه خود کفایی کشور سریع تر طی می شود.
برای این منظور تعدادی فرضیه تعیین شده و نتایجی نیز حاصل گردید که عبارت از: ?-بین نوع شغل والدین و گرایش فرزندانشان به رشته های هنرستانی رابطه وجود دارد؟
?- دانش آموزانی که در ترم اول ودوم سال گذشته در کلاس اول از پیشرفت تحصیلی بر خوردار بوده اند کمتر از دانش آموزان دیگر به شاخه فنی گرایش دارند.
?- بین تحصیلات پدر و مادر و گرایش فرزندان به رشته های هنرستانی رابطه وجود دارد.
?- گرایش دانش آموزان به ادامه تحصیل در هنر ستان بستگی به علاقه شخصی آنها دارد.
?- گرایش دانش آموزان به ادامه تحصیل در هنر ستان ها بستگی به مهارت و استعداد فنی دارد.
?- تشویق افراد خانواده و دوستان در انتخاب رشته های هنرستانی تاًثیر دارد.
?- عوامل اجرایی دوره راهنمایی و دبیر ستان در انتخاب رشته های هنر ستانی تاًثیر دارد.
?- بین امکان ورود به مقطع فوق دیپلم (دیپلم) و گرایش نو جوانان به رشته های هنرستان رابطه وجود دارد.
?- آسانی ورود به بازار کار در انتخاب رشته های هنر ستانی موًثر است
فهرست مطالب
فصل اول
کلیات
چکیده
مقدمه
بیان مسئله
اهمیت و ضرورت تحقیق
هدف تحقیق
فرضیه های تحقیق
تعارف عملیاتی متغیر های تحقیق
فصل دوم
ادبیات و پیشینه
پژوهش
ادبیات تحقیق
نگاهی به نظرات علمای تعلیم و تربیت
سیر تحول آموزشی فنی و حرفه ای در ایران
دوره متوسطه فنی و حرفه ای (نظام فعلی) در حال اجرا
هدف شاخه متوسطه فنی و حر فه ای:
با ایجاد مدارس فنی و حرفه ای و کار و دانش:
برنامه تحصیلات حرفه ای:
کمک به هر محصل در آماده شدن برای یک شاخه:
نتیجه گیری
فصل سوم
روش تحقیق
روش شناسی تحقیق:
جامعه آماری:
نمونه آماری:
روش نمونه گیری:
ابزار پژوهش:
شیوه اجرا:
طرح پژوهش:
فصل چهارم:
تجزیه و تحلیل داده ها