پروپوزال بررسی اثرات استراتژی های تامین مالی بر سودآوری شرکت ها

دسته: علوم انسانی

حجم فایل: 98 کیلوبایت

تعداد صفحه: 20

بررسی اثرات استراتژی های تامین مالی بر سودآوری شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران

مؤسسات و بنگاه های اقتصادی به ویژه فعالان در بخش صنعت، برای ادامه‌ی حیات و فعالیت‌های تولیدی خود و همچنین توسعه‌ی فعالیتها، به سرمایه‌های کلان نیاز دارند. همچنین، این مؤسسات و بنگاه‌های اقتصادی برای تأمین سرمایه‌ی مورد نیاز خود وابستگی شدیدی به تامین مالی دارند. از نکات اساسی مورد توجه مدیران مالی بنگاه‌های اقتصادی، استراتژی‌ها و میزان تامین مالی و اثرات آن بر سودآوری شرکت است. انواع منابع تأمین مالی در کشور به دو دسته‌ی منابع مالی بدون هزینه و منابع مالی با هزینه تقسیم‌بندی می‌شود. منابع مالی بدون هزینه شامل پیش‌دریافت از مشتریان، بستانکاران تجاری، سود سهام پرداختنی و هزینه‌های پرداختنی است. منابع مالی با هزینه به دو دسته‌ی منابع داخلی (سود انباشته) و منابع خارجی (تسهیلات کوتاه مدت و بلندمدت و انتشار سهام جدید) تقسیم می‌شود. انتشار سهام عادی و دریافت وام های بانکی به خصوص وام های بلندمدت، به دلیل توانایی جذب مبالغ بالا و نیز به خاطر بلندمدت بودن سررسید مالی و باز پرداخت تعهدات وامها و نامحدود بودن سررسید سهام عادی مورد استقبال شرکتها واقع شده است. تعیین آثار انجام فعالیت‌های تأمین مالی بر سودآوری شرکت ها می تواند سرمایه گذاران، مدیران و دیگر استفاده کنندگان را جهت اخذ تصمیمات مناسب یاری رساند. بنابراین، شناسایی اولویت استراتژی‌های تأمین مالی و عوامل تأثیرگذار بر آن‌ها و انتخاب روش‌های مناسب در راستای به حداکثر رسانیدن سودآوری شرکت ها از اهمیت زیادی برخوردار است در این تحقیق پس از تقسیم بندی استراتژی های تامین مالی و معرفی روشهای مختلف تامین مالی آن‌ها، نحوه‌ی تأمین مالی بنگاه‌ها و شرکت ها و اثرات استراتژی های تامین مالی بر سودآوری شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران مورد بررسی قرار خواهد گرفت. یکی از اهداف مهم مدیریت مالی حداکثر نمودن ثروت سهامداران است. به این منظور، هدف مدیران مالی یافتن استراتژی‌های مناسب تامین منابع مالی برای رسیدن به این هدف است. در این تحقیق استراتژی‌های تأمین مالی شرکت‌هاو اثرات آن بر سودآوری شرکت ها بررسی می‌شود تا با اولویت‌بندی استراتژی‌های تأمین مالی، عوامل تأثیرگذار بر انتخاب استراتژی‌های تأمین مالی برای سودآوری شرکت ها شناخته شود. -وظایف اصلی مدیریت مالی، تصمیمگیری در ارتباط با تأمین مالی، سرمایه‌گذاری و تقسیم سود است. هر یک از این تصمیمات در رابطه‌ی با هدف شرکت است و تصمیم گیری در زمینه‌ی ترکیب مطلوب این سه مورد، حداکثر کننده‌ی ارزش شرکت برای سهامداران است (ون هورن، . (1371

استراتژی از زمان مطرح شدن آن برای اولین بار در ادبیات مدیریت به صورت یک اصطلاح عام ومعروف درآمده است. این اصطلاح غالباَ به جای دو مفهوم سیاست و برنامه ریزی به کار می رود. استراتژی باید تصویری از آنچه که واحد تجاری می خواهد در آینده به آن برسد را فراهم کند. معمولا مدیران موقعی که درباره یک استراتژی مالی صحبت می کنند، منظورشان برنامه ای برای تخصیص منابع مالی است. چنین استراتژی هایی در حقیقت برنامه های عملیاتی برای رسیدن به اهداف مالی شرکت می باشند. برای ما استراتژی مالی یک معنای دقیق دارد: استراتژی مالی چارچوبی برای هدایت تصمیماتی است که ماهیت و جهت امور مالی سازمان را تعیین می کنند. بنابراین استراتژی مالی یک مجموعه پویا و مرتبط با هم از واکنش ها و پاسخ هایی است که براساس شرایط مختلف محیطی و عکس العمل های سایر سازمان های موجود در آن محیط ها اتخاذ می شوند. هدف استراتژی مالی افزایش سودآوری با کمترین هزینه است که این کار به نوبه خود باعث افزایش ارزش مورد نظر سهامداران می شود. قبل از هرگونه برنامه ریزی به منظور تجهیز منابع مالی می بایست به نوع تأمین منابع مالی و به تبع آن چگونگی جذب منابع و قابلیت‌ها و توانمندی های شرکت اندیشید.

روش‌های تامین مالی در دو گروه تامین مالی کوتاه مدت و بلند مدت مورد مطاله قرار می‌گیرد.

قیمت: 48,500 تومان

خرید و دانلود

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد