مدل سازی موتور القایی اشباع شده (سیگنال تزریقی فرکانس بالا)

چکیده

این مقاله اثرات تزریق کردن سیگنال های اضافی به درون موتور القایی به منظور کنترل سرعت را بررسی می نماید. مدل جدید اشباع، قادر خواهد بود که تعامل بین سیگنالهای اضافی و اشباع هسته موتور که بر روی شار تولید کننده گشتاور تاثیر دارند، را بیان نماید. در ابتدا ضریب اشباع متغیر به منظور مدل کردن سطح اشباع متغیر که به واسطه اشباع ایجاد شده است را بیان می کند. یک سیگنال ولتاژ متعادل نیز به تغذیه معمولی اضافه شده است تا اثرات چنین سیگنالهای اضافی بر موتور القایی اشباع شده بررسی گردد. نتایج شبیه سازی چنین مدلی در حالات بدون بار و بار کامل به همراه اندازه گیریهای آزمایشگاهی ارائه شده است.

کلمات شاخص: هارمونیکهای شار فاصله هوایی، تخمین موقعیت شار، مدل q-d مدل سازی حالت اشباع، کنترل بدون حسگر

مقدمه

تزریق مولفه های سیگنال فرکانس بالا به فرمان جریانی یک اینورتر مدولاسیون پالس از یک ولتاژ منبع (PWM) در حال حاضر یکی از بیشترین موارد مطالعه و بررسی روشهای کنترل سرعت موتورهای القایی (IM) ، بدون نیاز به موقعیت شفت یا حسگر سرعت (بدون حسگر) می باشد. به سادگی می توان نشان داد که تزریق سیگنالهای فرکانس بالای هارمونیکهای ولتاژ و جریان اضافی ایجاد می کند. که اطلاعات مورد نیاز جهت کنترل بدون حسگر را به دست می آورد مرجع (1).

خرید و دانلود

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد