ارزیابی عملکرد بانکها (لیسانس سه فصل)
موضوع ارزیابی عملکرد در سازمان تا آن حد اهمیت یافته است که صاحب نظران دانش امروزه مدیران بانک ها « آنچه را که نتوان انداز ه گیری نمود، نمی توان مدیریت کرد »: مدیریت معتقدند جهت برنامه ریزی و اداره امور شعب خود نیاز به اندازه گیری و ارزیابی عملکرد شعب دارند تا بتوانند شعب خود را با یکدیگر مقایسه کرده و از نقاط ضعف و قوت آنان آگاه شوند. بنابراین، بانک ها، به خصوص بانک های دولتی که ازنظرساختاری حجیم هستند و بعضاً مسئولیت گردش وجوه دولت نیز بر عهده آنان است، ارتقاءحتی یک درصد در برنامه های بهبودشان، کمک شایان توجهی به امرخدمات رسانی به مردم و هم مدیریت بانک می نماید.
هدف از این تحقیق ارزیابی و رتبه بندی عملکرد بانکها و موسسات مالی و اعتباری با روش تصمیم گیری چند معیاره فازی است. در این تحقیق با استفاده از نظر خبرگان و مطالعات کتابخانه ای معیارهای ارزیابی عملکرد بانک ها در دو سطح مالی و غیرمالی برای سه بانک احصاء شد، سپس با استفاده از روش Fuzzy AHP معیارها وزن دهی و در نهایت بانک ها به روش TOPSIS رتبه بندی شدند.
فهرست مطالب:
فصل اول: کلیات پژوهش
۱-۱- مقدمه
۱-۲- بیان مسئله
۱-۳- اهمیت و ضرورت مسئله
۱-۴- تحقیقات انجام شده
۱-۵- فرضیات تحقیق
۱-۶- اهداف تحقیق
فصل دوم: ادبیات پیشینه پژوهش
۲-۱- اندازه گیری عملکرد سازمان ها
۲-۲- رتبه بندی بانکها در سطح بین المللی
۲-۲-۱- The Banker
۲-۲-۲- شاخص CAMEL
۲-۲-۲-۱- کفایت سرمایه
۲-۲-۲-۲- کیفیت دارایی ها
۲-۲-۲-۳- کیفیت مدیریت
۲-۲-۲-۴- درآمدها
۲-۲-۲-۵- نقدینگی
۲-۲-۳- درجه بندی توان مالی بانکها (BSFRs) توسط مودیز
۲-۳- روش سلسله مراتبی AHP
۲-۴- رتبه بندی بانکها در سطح کشور
۲-۴-۱- سازمان مدیریت صنعتی ایران
۲-۴-۲- معاونت امور بانکی، بیمه و شرکت های دولتی وزارت امور اقتصادی و دارایی
فصل سوم: فرضیه ها و روش انجام کار
۳-۱- روش پژوهش
۳-۲- جامعه آماری
۳-۳- نمونه و روش نمونه گیری
۳-۴- ابزارهای پژوهش
۳-۵- تعریف متغیرها
تحلیل یافته ها
عملکرد مالی
عملکرد غیرمالی
عملکرد کلی
نتیجه گیری