خلاصه
روش رگرسیون هدونیک به اندازه گیری کردن و شناسایی کردن ارزش بازار به وسیله یک بنگاه اقتصادی می پردازد که به صورت طرح کلی می باشد و روش های مختلفی نیز برای اندازگیری و شناسایی کردن دارایی ها با استفاده از داده های قابل مشاهده توصیف شده است. نتایج گذشته مربوط به به کار بردن روشی برای داده های بنگاه اقتصادی بر روی ارزش بازار، سرمایه، R و D و حق انحصاری مربوط به آن همراه با جزئیات بیشتر مربوط به نتایج اخیر برای بنگاه های اقتصادی آمریکا و اروپایی خلاصه شده است. بحث بر سر اندازگیری ها براساس R و D، حق انحصاری و ذکر کردن حق انحصاری شده وزنی می باشد که هر یک دارای مشخصه بالایی در یک رگرسیون ارزش گذاری بازار هستند، اگر چه اندازه گیری براساس حق انحصاری منجر به این می شود که در اندازه های R و D دارای ارزش کمتری باشد. براساس این نتایج، در بیشتر کشورها یک دلار اضافی R و D به همراه مقدار کمتری از یک دلار برای ارزش بازار خرج می گردد، یک تفسیر متناوب این است که دارایی های R و D در میزانی بالاتر از 15 درصد به ازای هر سال کم بها و مستهلک می گردد.
مقدمه
نوآوری به طور کلی به عنوان دلیل اصلی برای رشد اقتصادی در نظر گرفته می شود و یک منبع مهم ثروت در کشورهای توسعه یافته است. یک شرایط ضروری برای فعالیت نوآوری خصوصی به هر حال نوآوری است که دارای اثر مثبت بر روی سود یک بنگاه اقتصادی باشد. به دلیل بازگشت، نوآوری به صورت کم و نادری در طول دوره ای رخ می دهد که سرمایه گذاری در نوآوری و حرکتی جدید رخ دهد و در حقیقت ممکن است بر روی تعدادی سال به دنبال چنین سرمایه گذاری پخش گردد، سودهای رایج به طور کلی به صورت شاخص جزئی و ناقص از بازگشت های حرکت تازه و نوآئوری می باشند. به همین دلیل تعدادی از محققان شروع به ذخیره کردن ارزش بازار براساس شاخص مربوط به نتایج بنگاه اقتصادی مورد انتظار با استفاده از کردن سرمایه کرده اند، که ناشی از توزیع اصلی به وسیله Griliches می باشد (1981).