پروژه بررسی رابطه بین هوش هیجانی و سلامت عمومی در بین دختران مقطع سوم دبیرستان

مقدمه:

طرفداران اصلی روانشناسی انسان گرایانه در این دهه گوردن آلبورت، آبراهام مازلودکارل راجرز عقیده دارند که یکی از احتیاجات ضروری و مبهرم انسان این است که نسبت به خودش احساس خوبی داشته باشد هیجان های خود را مستقیماً تجربه نماید و از نظر هیجانی رشد کند. در حیطه روانشناسی اندیشمندان بزرگ از طرفی به علت شناسی دردهای روانی انسان و از طرف دیگر به طرح روش هایی برای بهره مندی انسان از ظرفیت کامل خود در جهت سلامت عمومی پرداخته اند که همه در جای متبول و هریک تکامل بخش و یا حداقل مپوش نظریه های خود بوده است. فروید به عنوان چهره ی معروف، روانشناسی نیروی اول معتقد است هسترمرکزی روان نژندی یانوردتیک اضطراب است. اضطراب یک ترس درونی شده است ترس از اینکه مبادا تجارب دردآور گذشته یادآوری شوند

فهرست مطالب

فصل اول:

مقدمه

بیان مسأله

اهمیت و ضرورت تحقیق

اهداف تحقیق

فرضیه های تحقیق

متغیرهای تحقیق

تعاریف عملیاتی و نظریه واژه ها در مفاهیم

فصل دوم:

هیجان

تعریف هیجان

مناطق مهم مغز در رشد هیجان

هوش هیجانی

مدل توانایی هوش هیجانی

هوش هیجانی و شخصیت

عواطف در متون نظریات شخصیت

هیجان و آسیب شناسی

رابطه هیجان، شناخت و رفتار

هوش هیجانی و سلامت روانی

دیدگاههای مایر و سالوی در آموزش هوش هیجانی

اکتساب هوش هیجانی

انواع هیجانات اساسی

تحقیقات انجام شده در خارج

فصل سوم:

جامعه مورد مطالعه

حجم نمونه

روش نمونه گیری

ابزار اندازه گیری در تحقیق

روش تحقیق

روش آماری مربوط به فرضیه ها

فصل چهارم:

نمرات خام آزمودنیها از آزمون هوش هیجانی و سلامت عمومی در رابطه با فرضیه دانان

تجزیه و تحلیل داده ها

فصل پنجم:

بحث و نتیجه گیری

پیشنهادات

محدودیت ها

منابع و مآخذ

خرید و دانلود

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد