دسته: مدیریت
حجم فایل: 878 کیلوبایت
تعداد صفحه: 14
فهم رفتار اپراتورهای سیستم حسابداری برای دستیابی به اهداف حاکمیتی ضروری است (بنستون، 1963) ، (جونز، 1976) (فلامهولتز، 1983) ، (مورتیمر و هوفر، 2001). همچنین رفتارهای مرتبط با سیستم حسابداری باتوجه به تاثیر نیروهای ارشد بر زیردستان با حسابداری رفتاری در زمینه اصول اخلاقی معطوف به دستیابی به اهداف حاکمیتی درک میشود (دانیس، دزوت و کوپ، 2001) ، (لانگلند و همکاران، 2005) و (تومو، 2007). تا آنجا که دستیابی دولت محلی مورد توجه است، سیستم حسابداری باید امکان مشارکت را فراهم آورد. (بنکر و یانگ، 2004) ، (کوانبو، 2004) ، (راگا و تیلر، 2006) ، (فاگوئت و علی، 2007).
زمانبندی چهارم قانون اساسی 1999 در بخش دوم، برای حاکمان محلی این امکان را فراهم میآورد تا در کنار دولت مرکزی از ظرفیت مشارکتی حاکمیت خود، برای دستیابی به خدمات اجتماعی در پرتو ارائه خدمات مردمی استفاده نمایند. اهمیت دستیابی به اهداف حاکمیت محلی از طریق شوراهای محلی، به عنوان عاملان ارتقای عمومی مردم در نیجریه، این شوراها را موضوع بررسیهای فراوانی قرار داده است که در آنها دلیل اینکه شوراها به عنوان حاکمیتهای مردمی تاسیس شدهاند مورد مداقه قرار میگیرد. علیرغم این بررسیها، حاکمیت محلی، با چالشهایی مواجه است که مانع از درک ظرفیت مشارکتی مورد نظر قانون اساسی نیجریه میشود. یکی از این چالشها، مسالهی فساد است. فساد به استفادهی نادرست از قدرت، برای اهداف شخصی و یا در مسیر غیراخلاقی اطلاق میشود. در بیانی ساده، فساد به معنای استفاده نادرست از پست برای اهداف شخصی است. صریحترین جلوهی فساد در نیجریه، ثروت بسیارِ شمار اندکی از افراد در برابر فقر اکثریت است. به علاوه فساد را میتوان در امور دیگری از جمله قطعی مداوم برق و فقدان زیرساختهای خدماتی ضروری مشاده کرد. میلیونها نیجریهای وعدهی توسعهی راهها، برق و مانند آنها را دریافت کردهاند اما تغییرات جزئی که این وعدهها برآورده ساختهاند بسیار کند و ناکافی است (Donelly، 2008). هرچند ضروری است به این نکته اشاره شود که این وعدهها از طریق اجرای سیاستها و سیستم حسابداری قابل تحقق هستند.
قیمت: 16,000 تومان