خلاصه
در سال 1984 هیات استانداردهای حسابداری دولتی (گسب) بر طبق موسسه حسابداری مالی (FAF) تشکیل شد تا استاندارد های حسابداری مالی و گزارش هایی را برای نهادهای دولتی ایالتی و محلی ایجاد کنند. استانداردهای ان به هدایت آماده سازی گزارش های مالی خارجی آن نهادها می پردازد. موسسه، برای انتخاب اعضای گسب و هیئت مشاور مسئول است. و برای فعالیتهای آنها و اعمال سهوی آنها به استثنای قطعنامه مسائل فنی گسب، تأمین بودجه می کند. وظیفه گسب مهم است زیرا گزارش خارجی مالی میتواند مسئولیت مالی را نسبت به مردم شرح دهد و اساس سرمایه گذاری، اعتبار و بسیاری از تصمیمات قانونی و نظم دهنده می باشد.
مأموریت هیأت استاندارد های سود دولت
مأموریت هیات استانداردهای حسابداری دولتی این است که استانداردهای سود دولت محلی و کشوری و گزارشات مالی را که بصورت زیر خواهد بود، تأیید و اصلاح کند.