دسته: مدیریت
حجم فایل: 31 کیلوبایت
تعداد صفحه: 49
چکیده
“بهرهوری” مفهوم غریب و آشنائی نیست. کثرت مباحث و اظهار نظرهای پیرامون آن نیز اندک نیست اما نکتهای که در اکثر قریب به اتفاق آن نادر و کمیاب است روشهای نیل به آن و چگونگی ارتقاء شاخصهای آن است.
“بهرهوری” واژهای زیبا و کیفی است که مخالفی ندارد اما همواره معلول یک دسته متغیرهای مداخلهگر است که روشنائی آن را کدر میکند عواملی چون پایین بودن سطح کیفی انجام امور، ناکارآمد بودن ساختار، ضعف نظامهای مدیریتی، فقدان شایسته سالاری در مدیریت، فقدان بسترهای فرهنگ مناسب برای اجرای طرحهای مرتبط با بهرهوری، نارضایتی شغلی کارکنان، فقدان ثبات شغلی مدیران و کارکنان، فقدان اعتماد میان مدیران و کارکنان، نبود ساختار مشخص سازمانی و نهادینه نبودن مفهوم “بهرهوری” در درون ساختار، کهنگی ساختار و نیاز به مهندس مجدد آن یا نتیجه محور بودن نظام اداری بجای فرایند محوری آن، کمبود آموزشهای مناسب و بروز در زمینه نظام بهرهوری، نداشتن چشمانداز دور برد در مدیریت، روشن نبودن مأموریتهای سازمان، فقدان نظارت و ارزشیابی نظاممند، نهادینه نشدن نظام بازخورد در سازمانها و شرکتها و مؤسسات تولیدی، خدماتی، اداری، ویژگیهای نظامهای بروکراسی، کمبود اخلاقیت کاری در کارکنان، کمرنگ شدن نظام مشارکت کارکنان در درون سازمان، کیفی نبودن نظام مدیریت و دهها دلیل دیگر همه و همه “بهرهوری” را به صورت معلولی بیگناه و مظلوم درآورده است.
قیمت: 6,500 تومان