ترجمه مقاله کنترل ترکیبی در سرعت طولی و کشش وسایل نقلیه


رشته: مکانیک

Hybrid Control for Longitudinal Speed and Traction of Vehicles

دانلود رایگان مقاله انگلیسی اینجا را کلیک نمایید

چکیده:

در این مقاله یک رویکرد سیستم هیبریدی در سرعت طولی و کنترل کششی از یک وسیله نقلیه با محدودیت لغزشی چرخ ارائه شده است. سیستم خودرو به عنوان مدل ترکیبی است، که در آن سیستم به زیر سیستم های محلی تقسیم شده و زیر سیستم ها برای کنترل وسیله نقلیه از نظر حالت های کنترل و منطقه عامل، انتخاب شده است. برحسب طراحی، یک مقدارسرعت مورد نظر ارائه شده است. درحالیکه حفظ محدودیت ایمنی از لغزش بین چرخها و زمین باید مقدارکمتری داشته باشد تا از لیزخوردن جلوگیری کند. نتایج شبیه سازی برای نشان دادن امکان سنجی سیستم کنترل ارائه شده است.  

 

1-مقدمه:

با افزایش تعداد وسایل نقلیه، ایمنی رانندگی، یکی از نگرانی های عمده در جامعه و صنعت خودرو و مهندسی کنترل است. تلاشهای قابل توجهی برای بهبود رانندگی ایمن، همراه با تلاشهایی برای بهبود عملکرد وسایل نقلیه ارائه شده است.

در این میان که ایمنی رانندگی تهدیدکننده است، وضعیت خطرناک عمده، لیز خوردن است که رانندگان ممکن است با آن روبرو شوند. به عنوان مثال، تکه های یخ در جاده ها در زمستان می تواند باعث این مشکل شود. کنترل خودرو به طور قابل توجهی ایمنی راننده را در چنین شرایطی تامین کرده و همچنین بهبود حرکت طولی و جانبی خودرو را در پی دارد. در حالت کنترل کششی خودرو، لغزش بین تایر و زمین یک متغیر مهم است و به عنوان یک منبع تولید نیروی اصطکاک کششی برای سرعت بخشیدن و یا کاهش سرعت وسیله نقلیه در نظر گرفته می شود. این لغزش به عنوان یک کلید در خاصیت ضد لغزشی در نظر گرفته شده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد