بسته
بندی به عنوان یک ابزار کارآمد سالهاست که مورد نظر کارشناسان علم
بازاریابی قرار گرفته است. استفاده از انواع مختلف بسته بندی ضمن اینکه
قابلیت نگهداری بهتری را به کالا می بخشد در کسب سهم بالاتری از بازار برای
کالای مورد نظر نیز مؤثر است. نظریه پردازان بازاریابی، دو نقش مهم برای
بسته بندی متصور هستند که عبارتند از نقش Protective و نقش Promotive.
چنانکه از واژه به کار گرفته شده برای این نقش ها نیز برمی اید نقش نخست
به وجه نگهداری و دوام حاصل از بسته بندی و نقش دوم به جنبه آگاهی دهنده و
پیش برنده بسته بندی اشاره دارد.