عنوان انگلیسی مقاله: The Relationship between Customer Satisfacation and Shareholder Value
عنوان فارسی مقاله: رابطه بین رضایت مشتری و ارزش سهامدار
دسته: مدیریت - اقتصاد
فرمت فایل ترجمه شده: فایل Word ورد 2007 یا 2003 (Docx یا Doc) قابل ویرایش
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 16
ترجمه سلیس و روان مقاله آماده خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده
این
مقاله به مطالعه رابطه بین رضایت مشتری و ارزش سهامدار می پردازد. در بخش
اول مقاله رابطه بین دو متغیر بصورت نظری بررسی می شود و سپس به شکل تجربی
ارزیابی می گردد. داده های مربوط به رضایت مشتری از پایگاه اطلاعاتی
آمریکایی شاخص رضایت مشتری (ACSI) گرفته شده است. ارزش سهام دار نیز بر
اساس q توبین سنجیده شده است. نمونه مزبور شامل 99 شرکت با داده ACSI و
q توبین از 2002-1994 می باشد. نتایج این مطالعه دیدگاههای در مورد رابطه
بین رضایت مشتری و ارزش سهامدار می دهد. اولاً رابطه مثبتی بین رضایت مشتری
و ارزش سهامدار وجود دارد. ثانیاً این رابطه متاثر از آشفتگی های بازارهای
مالی بعد از شروع سال 2000 نبوده است. ثالثاً یک فاصله زمانی سه ربعی بین
رضایت مشتری و قوی ترین تاثیر آن بر ارزش سهامدار وجود دارد. رابعاً به نظر
می رسد که یک سطح بهینه از رضایت مشتری وجود دارد که در صورت افزایش بیش
از حد نابود خواهد شد.
ادامه دارد (Full-text)