عنوان انگلیسی مقاله: Self-gifting guilt: an examination of self-gifting motivations and post-purchase regret
عنوان فارسی مقاله: احساس گناه پس از خرید:بررسی انگیزه و حسرت پس از خرید
دسته: مدیریت - اقتصاد
فرمت فایل ترجمه شده: فایل Word ورد 2007 یا 2003 (Docx یا Doc) قابل ویرایش
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 21
ترجمه سلیس و روان مقاله آماده خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده
هدف:
احساس گناه پس از خرید یک فرایند نمایشی است که در آن مصرف کنندگان در
خرید محصولات برای خود قائل هستند. تا به امروز تعیین و ارتباط بین حوزه
پشیمانی پس از خرید ناشی از این رفتار تحقیقاتی انجام نگرفته است. هدف از
این مقاله بررسی و شناسایی و سوابق این موضوع و اثر تاسف بعد از خرید را
بررسی می کند.
طراحی، روش شناسی، رویکرد: این مطالعه ادعا می کند
که دو مورد لذت بردن از خرید و زیاده روی در رفتارهای هدیه با تاسف همراه
است. در مجموع از 307 خریدار که پاسخ آنها به یک سری از اظهارات در مورد
رابطه بین سابقه رفتار خود هدیه و تاسف س از خرید آن جمع آوری شده است. خود
هدیه یک ساختار چند بعدی است که متشکل از درمان، جشن و پاداش و لذت بردن
است. بررسی تحلیل عامل و مدل سازی AMOS مسیر فعال روابط بین صفات مصرف
کننده را در جهت لذت بردن از خرید و زیاده روی در آن را بررسی می کند.