پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی
دسته: تحقیقات مکانیکی
عنوان کامل: بررسی سیستم های سوخت رسانی کاربراتوری انژکتوری و مقایسه آنها
فرمت فایل: فایل Word ورد 2007 یا 2003 (Docx یا Doc) قابل ویرایش
تعداد صفحات پروژه: 178
______________________________________________________
مقدمه
قبل
از ورود به بحث سیستم های سوخت رسانی بد نیست نگاهی بیندازیم به تاریخچه
موتورهای احتراق داخلی تا بهتر بتوانیم مسیر تکاملی سیستم سوخت رسانی خودرو
را درک کنیم.
تاریخچه موتورهای احتراق داخلی، به سال 1876
باز می گردد، که «نیکولاس اتو» (1891 – 1832) اوین موتور جرقه ای را ساخت
. این موتور در ابتدا بنابر سیکل ویژه ای کار می کرد و با بازدهی حداکثر
برابر با 11%، دارای وزن زیادی بود. اتو با ارائه سیکل عملکرد 4 زمانه،
بازده را به 14% افزایش، و در کنار کاهش حجم موتور، وزن آن را نیز به
کمتر از حالت قبل کاهش داد. در سال 1884، امتیاز ثبت شده یک شخص
فرانسوی به نام «آلفونس بیودی روشاس» (1893-1815) مربوط به سال 1862 منتشر
شد، که معلوم ساخت او قبل از اتو، اصول سیکل 4 زمانه را شرح داده است.
البته چون روشاس نتوانسته بود ایده های خود را عملی سازد، در نتیجه امروزه
اتو به عنوان مخترع موتور شناخته می شود.
ادامه دارد (Full-text)
