عنوان انگلیسی مقاله: Type of Task and Type of Dictionary in Incidental Vocabulary Acquisition
عنوان فارسی مقاله: نوع فعالیت و نوع لغت نامه در فراگیری لغات به صورت تصادفی.
دسته: علوم تربیتی
فرمت فایل ترجمه شده: فایل Word ورد 2007 یا 2003 (Docx یا Doc) قابل ویرایش
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 12
ترجمه سلیس و روان مقاله آماده خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده
در
این بررسی، تاثیر فعالیت های درک درک محور و تولید محور در فراگیری لغات
به صورت تصادفی در ارتباط با استفاده از لغت نامه های تک زبانه و دو زبانه و
همچنین مد نظر قرار دادن جنسیت و دو زبانه بودن افراد، مورد بررسی قرار می
گیرد. برای رسیدن به این هدف، 161 دانشجوی دانشگاه زبان خارجی انگلیسی در
ایران دعوت شدند تا متنی را بخوانند که دارای 12 لغت ناشناخته بوده و
تمارین مورد نظر مربوط به آن را حل کنند. به افراد اطلاع داده شده بود که
آن ها اجازه دارند تا از لغت نامه که از قبل تهیه شده بود، برای جستجوی
معنی لغت مورد نظر استفاده کنند. نتیجه آزمون واژگان فوری وتاخیری نشان داد
که افرادی که از لغت نامه تک زبانه (انگلیسی به انگلیسی) استفاده می کنند
نتایج بهتری را در حفظ کلمات بدون در نظر گرفتن جنسیت و دوزبانه بودن افراد
داشته اند
ادامه دارد (Full-text)