روش تحقیق تحولات زیست محیطی

مقدمه:

از پیدایش زندگی بر سطح کره زمین میلیاردها سال می گذرد. آن چه که تا قبل از پیدایش انسان در این روند چهره نمود و آن را به شرایط فعلی رهنمون ساخته است، نتیجه کنش متقابل میان محیط و اجزای غیرزنده آن از یک سو، زیستمندان تاریخ حیات زمین از سوی دیگر میباشد. اما ظهور انسان در پهنه طبیعت و فعالیت هایی که برای تداوم زندگی خویش قرار داده است، به ویژه در دوران پس از انقلاب صنعتی، نمود بیشتری یافته تا حدی که به جرات می توان گفت این رویداد رابطه انسان را با طبیعت برای همیشه دگرگون ساخته است. نگاهی گذرا بر وضعیت محیط زیست جهان به ویژه در دویا سه دهه اخیر نشان میدهد که آثار مخرب فعالیت های نابخردانه انسان در طبیعت، به آستانه بحرانی خویش نزدیک شده است. آثار بروز این آشفتگی در محیط زیست را می توان به صورت تخریب لایه اوزن، کاهش تنوع زیستی، آلودگی دریاها، اقیانوس ها، منابع آب های سطح وزیرزمینی، تغییرات شدید اقلیمی (افزایش میانگین دمای کره زمین در اثر پدیده گلخانه ای، افزایش احتمالی سطح آب دریاها، در نتیجه ی آب شدن یخ های قطبی، تغییر الگوهای بارش در سطوح جهانی و..) ، باران های اسیدی و نابودی جنگل ها و.. مشاهده نمود. بر هر اندیشمندی پوشیده نیست که ادامه روند فعلی، در درازمدت به سود هیچ زیستمندی نخواهد بود. با آگاهی از وضعیت فعلی و دورنمای نه چندان رضایت بخش آتی، آیا می بایست دست روی دست گذاشت وتنها به آینده چشم دوخت؟

فهرست مطالب

چکیده

فصل اول: طرح تحقیق

۱-۱-مقدمه

۲-۱-بیان مساله

۴-۱-اهداف تحقیق

۵-۱-قلمرو و دامنه تحقیق

۲-۵-۱-قلمرو زمانی موضوع تحقیق

۳-۵-۱-دامنه مطالعاتی موضوع تحقیق

۶-۱-مفاهیم اساسی تحقیق

۱-۶-۱-مفاهیم جامعه شناختی

۲-۶-۱-مفاهیم زیست محیطی

۷-۱-پیشینه تحقیق

۸-۱-محدودیت های وموانع اجرایی تحقیق

فصل دوم: مبانی نظری تحقیق

۱-۲-تاریخچه تحولات زیست محیطی

۱-۲-۱-مرور تحولات زیست محیطی درجهان

۲-۱-۲-نظری بر تحولات زیست محیطی در ایران

۲-۲-مطالعه وضعیت شهر ملارد

۱-۲-۲-مولفه جغرافیایی

۲-۲-۲-مولفه جمعیتی

۳-۲-۲-مولفه فرهنگی

۴-۲-۲-مولفه اقتصادی

۵-۲-۲-مولفه سازمانی ومدیریتی

۳-۲-مباحث نظری

۱-۳-۲-جامعه شناسی کلاسیک ومحیط زیست

۲-۳-۲- جامعه شناسی مدرن ومحیط زیست

۳-۳-۲-جامعه شناسی فرامدرن ومحیط زیست

۴-۲-چارچوب نظری

۵-۲-پرسش های تحقیق

۶-۲- فرضیه های تحقیق

۷-۲-تعاریف نظری وعملی تحقیق

۸-۲-توصیف متغیرها، ابعاد، شاخص ها واقلام آماری

۹-۲-الگوی نظری تحقیق

فصل سوم: روش شناسی تحقیق

۱-۳-مقدمه

۲-۳-تعیین روش ها، تکنیک های مورد نیاز تحقیق و نحوه استفاده ازآنها

۱-۲-۳-روش تحقیق

۲-۲-۳-تکنیک های تحقیق

۳-۲-۳-جامعه آماری

۴-۲-۳-حجم نمونه

۵-۲-۳-روش نمونه گیری

۶-۲-۳-اعتبار وروایی تحقیق

۷-۲-۳-روش تجزیه وتحلیل آماری

فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده ها

۱-۴-توصیف داده ها

۱-۱-۴-جنس

۲-۱-۴-سن

۳-۱-۴-میزان تحصیلات پاسخگویان

۴-۱-۴-محل تولد

۵-۱-۴-محل سکونت ده سال قبل

۶-۱-۴-وضعیت منزل مسکونی

۷-۱-۴-میزان تحصیلات پدر

۸-۱-۴-میزان تحصیلات مادر

۹-۱-۴-شغل پدر

۱۰-۱-۴-شغل مادر

۱۱-۱-۴-تعداد اعضای خانواده

۱۲-۱-۴-درآمد ماهیانه خانواده

۱۳-۱-۴-وضعیت محل زندگی

۱۴-۱-۴-آلودگی محل سکونت

۱۵-۱-۴-احساس مسئولیت

۱۶-۱-۴-آموزش در مدرسه

۱۷-۱-۴-نوع رسانه

۱۸-۱-۴-نقش رسانه

۱۹-۱-۴-آموزش در خانواده

۲۰-۱-۴-عوامل آلودگی

۲۱-۱-۴-پاکیزگی محل زندگی

-نمودارها

۱-۱-۴-نمودار جنس

۲-۱-۴-نمودار سن

۳-۱-۴-نمودار میزان تحصیلات پاسخگویان

۴-۱-۴-نمودار محل تولد

۵-۱-۴-نمودار محل سکونت ده سال قبل

۶-۱-۴-نمودار وضعیت منزل مسکونی

۷-۱-۴-نمودار میزان تحصیلات پدر

۸-۱-۴-نمودار میزان تحصیلات مادر

۹-۱-۴-نمودار شغل پدر

۱۰-۱-۴-نمودار شغل مادر

۱۱-۱-۴-نمودار تعداد اعضای خانواده

۱۲-۱-۴-نمودار درآمد ماهیانه خانواده

۱۳-۱-۴-نمودار وضعیت محل زندگی

۱۴-۱-۴-نمودار آلودگی محل سکونت

۱۵-۱-۴-نمودار احساس مسئولیت

۱۶-۱-۴-نمودار آموزش در مدرسه

۱۷-۱-۴-نمودار نوع رسانه

۱۸-۱-۴-نمودار نقش رسانه

۱۹-۱-۴-آموزش در خانواده

۲۰-۱-۴-عوامل آلودگی

۲۱-۱-۴-نمودار پاکیزگی محل زندگی

۲-۴-تبیین داده ها و آزمون فرضیات

۱-۲-۴-ارتباط بین تحصیلات پدر و آلودگی های زیست محیطی

۲-۲-۴-ارتباط بین تحصیلات مادر وآلودگی های زیست محیطی

۳-۲-۴-ارتباط بین درآمد ماهیانه خانواده وآلودگی های زیست محیطی

۴-۲-۴-ارتباط بین شغل پدر و آلودگی های زیست محیطی

۵-۲-۴-ارتباط بین شغل مادر و آلودگی های زیست محیطی

۶-۲-۴-ارتباط بین تعداد اعضای خانواده و آلودگی های زیست محیطی

۷-۲-۴-ارتباط بین احساس مسئولیت وآلودگی های زیست محیطی

۸-۲-۴-ارتباط آلودگی های زیست محیطی وحساسیت نسبت به نوع آلودگی

۹-۲-۴-ارتباط بین حساسیت افراد وآلودگی های زیست محیطی

۱۰-۲-۴-ارتباط بین مهاجرت وآلودگی های زیست محیطی

۱۱-۲-۴-ارتباط بین رسانه های جمعی وآلودگی های زیست محیطی

۱۲-۲-۴-ارتباط بین آموزش خانواده وآلودگی های زیست محیطی

۱۳-۲-۴-ارتباط بین آموزش مدرسه وآلودگی های زیست محیطی

۱-۳-۴-نتیجه حاصل از رگرسیون چند متغیره

۱-۴-۴-خلاصه مطالب فصل

فصل پنجم: خلاصه و نتیجه گیری

خلاصه ونتیجه گیری

فهرست منابع وماخذ

پیوست

Abstract

خرید و دانلود

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد