عنوان کامل: بررسی تاثیر پدر و مادر بر خلق خوی کودکان که در منزل هستند و کودکان مهد کودک
چکیده
هدف از انجام این پژوهش مقایسه خلق و خوی کودکان نوپا در شیرخوارگاه های مراکز بهزیستی با کودکان نوپای همسال در شرایط عادی بوده است. در این پژوهش سعی کردیم خلق و خوی کودکان نوپا در گروه را از لحاظ چهار مؤلفه خلق و خو شامل: خلق و خوی منفی، کندی سازگاری با تغییرات، شدت ابزار احساسات و غریبگی کردن را با هم مقایسه کنیم. جامعه آماری در این پژوهش، شامل 30 کودک نوپا در شیرخوارگاه های مراکز بهزیستی و 30 کودک نوپای همسال که در شرایط عادی رشد و پرورش می یابند، می باشد. که ما برای دسترسی به آنها، این کودکان را به صورت تصادفی از سه مهد کودک در شمال، جنوب غرب و شرق تهران انتخاب کردیم.
فصل اول: چارچوب پژوهش
1.1- چکیده
1.2- مقدمه
1. 3- بیان مسأله
1.4- اهمیت موضوع
1.5- هدف پژوهش
1.6- فرضیه های پژوهش
1.7- تعریف عملیاتی متغیر های پژوهش
فصل دوم: پیشینه تحقیق
2.1- مقدمه
2.2- تعریف خلق و خوی
2. 3- پیشینه نظری
2.4- مؤلفه های خلق و خوی
2.5- انواع خلق و خو
2.6- ارزیابی خصوصیات خلقی در کودکان نوپا
2.7- عوامل مؤثر در خلق و خو
2.7.1- عوامل ژنتیکی
2.7.2- عوامل محیطی
2.7.2.1- خانواده
2.7.2.2- مراحل دلبستگی از دیدگاه بولبی
2.7.2. 3- انواع دلبستگی
2.7. 3- شیوه های فرزند پروری
2.7. 3.1- انواع شیوه های فرزند پروری
2.7.4- اصول انضباطی
2.8- اختلالات و مشکلات خلقی در کودکان نوپا
2.9- محرومیت عاطفی و اثرات نگهداری کودکان در مؤسسات شبانه روزی
فصل سوم: روش تحقیق
3.1- مقدمه
3.2- جامعه آماری
3. 3- نمونه و روش نمونه گیری
3.4- ابزار پژوهش
3.5- روش گردآوری داده ها
3.6- نوع پژوهش
3.7- روش آماری
فصل چهارم: یافته های پژوهش
4.1- مقدمه
تجزیه و تحلی نمرات میانگین و انحراف استاندارد متغیر های
خلق و خو در دو گروه عادی و بهزیستی
تجزیه و تحلیل نمرات متغیر خلق و خوی منفی در دو گروه
تجزیه و تحلیل نمرات متغیر شدت ابراز احساسات
تجزیه و تحلیل نمرات متغیر غریبگی کردن
فصل پنجم: بحث و نتیجه گیری
بحث و نتیجه گیری فرضیه دوم پژوهش
بحث و نتیجه گیری فرضیه سوم پژوهش
بحث و نتیجه گیری فرضیه چهارم پژوهش
بحث و نتیجه گیری فرضیه پنجم پژوهش
5.7- محدودیت های پژوهش
5.8- پیشنهاد های پژوهشی
5.9- پیشنهاد های اجرایی
پرسشنامه ارزیابی تصویری خلق و خو
منابع فارسی
منابع انگلیسی