پروژه بررسی اصول کار سنسورها و عملگرهای به کار رفته در موتورهای پراید، پژو 206 و پژو پارس

مقدمه

در چند سال اخیر تمام خودروها مجهز به سیستم سوخت رسانی انژکتوری شدند. سیستم انژکتوری کارآیی بیشتری داشته و آلاینده کمتری نسبت به سیستم کاربراتوری تولید می کند. اساس کار سیستم سوخترسانی انژکتوری بر پایه سنسورها و عملگرها می باشد. اما اطلاعات کمی در مورد این مبحث موجود می باشد. در این مجموعه بر آن شدیم که اطلاعاتی در مورد سنسورهای موتور پراید، پژو 206 و پارس جمع آوری کنیم. ابتدا به توضیح نحوه عملکرد سنسورها می پردازیم و سپس به معرفی سنسور موتورهای مربوطه می پردازیم. سنسور موقعیت دریچه گاز در موتورهای بنزینی یا دیزلی مقدار سوخت مطلوب راننده را به ECU نشان می دهد. سنسور موقعیت دریچه گاز یک پتاسیومتر دوار یا یک اثر هال (برخی خودرو های شرکت فورد) است که سیگنالی به ECU می فرستد که این سیگنال با موقعیت شفت / صفحه دریچه گاز به صورت خطی متناسب است. معمولا سنسور موقعیت دریچه گاز یک سنسور با سه سیم است. سنسور برای نظارت بر سوخت مورد نیاز موتور هنگام باز و بسته شدن دریچه گاز توسط راننده طراحی شده است. چهار شرایط کاری که ECU توسط سیگنال سنسور مشخص می کند، عبارتند از:

دریچه گاز بسته (شامل دور آرام یا شتاب منفی)

دریچه گاز کمی باز (شامل شتاب میانه رو یا گشت زنی)

دریچه گاز کاملا باز (بیشترین شتاب)

سرعت افزایش زاویه دریچه گاز

خرید و دانلود

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد