پایان نامه کارشناسی بررسی رابطه بین اثربخشی ارتباطات سازمانی و منابع قدرت مدیران

دسته: کامپیوتر 2-24- اهمیت قدرت 37

2-25- تعاریف قدرت 38

2-26- قدرت در سطوح مختلف سازمان 39

2-27- قدرت در سطح عمودی 39

2-28- منابع قدرت مدیران رده‌ی عالی سازمان39

2-28-1- پست یا مقام رسمی40

2-28-2- منابع 40

2-28-3- شیوه کنترل اطلاعات و تعیین محدوده‌ی تصمیم‌گیری 41

2-28-4- قرار گرفتن در کانون شبکه 41

2-29- منابع قدرت مدیران رده میانی سازمان41

2-30- منابع قدرت مدیران رده‌ی پایین سازمان42

2-31- قدرت در سطح افقی 43

2-32- روابط قدرت 44

2-33- رابطه صف و ستاد 44

2-34- تشکیل دسته‌ها و ائتلاف 45

2-35- منابع قدرت بر اساس پژوهش‌های فرنچ و راون 46

2-36- انواع رویکردها به قدرت 47

2-36-1- راسل و قدرت 47

2-36 -2- هیکس، گولت و قدرت 48

2-37- پژوهش‌های پیرامون ارتباطات سازمانی50

2-37-1- پژوهش‌‌های انجام شده در داخل کشور 50

2-37-2- پژوهش‌های انجام شده در خارج از کشور 52

2-38 -1- پژوهش‌های انجام شده در داخل کشور 54

نتیجه گیری کلی 62

فصل سوم روش شناسی تحقیق

3-1- مقدمه 65

3-2- جامعه آماری 65

3-3- نمونه جامعه آماری 65

3-4- ابزار جمع آوری اطلاعات 66

3-5- پرسشنامه 66

3-5-1- پرسشنامه اثربخشی ارتباطات سازمانی 66

3-5-2- پرسشنامه منابع قدرت ((شرایخیم و هینکن)) 67

3- 6- تعیین روایی و اعتبار پرسشنامه 68

3-6-1- روائی 69

3-6-2- اعتبار 69

3-7- روش و طرح نمونه‌برداری 71

3-8 - حجم نمونه 71

3-9 - طرح پژوهش و روشهای تجزیه و تحلیل داده‌ها (توصیفی و استنباطی) 73

فصل چهارم تجزیه و تحلیل داده ها

4-1- مقدمه 75

4-2- تبدیلهای انجام شده بر روی متغیرها جهت تغییر مقیاس76

4-3- بیان توصیف داده‌ها 77

4-3-1- توصیف مولفه های منابع قدرت77

4-4- توصیف منابع قدرت بر حسب قدرت غالب مدیران 80

4-5- توصیف مؤلفه‌های اثربخشی ارتباطات سازمانی 86

4-6 - توصیف سایر داده‌ها 94

4-7 - تجزیه و تحلیل داده‌ها (بررسی فرضیات97

چکیده:

پژوهش حاضر به بررسی ارتباط بین منابع قدرت مدیران و اثربخشی ارتباطات سازمانی می‌پردازد. هدف، بررسی رابطه بین هر یک از منابع قدرت مدیران بر حسب رده‌بندی فرنچ و راون، شامل: منابع قدرت تخصصی، مرجعیت، پاداش، مشروع و اجبار با اثربخشی ارتباطات سازمانی، سنوات خدمت مدیران و سابقه مدیریت آنان می‌باشد. همچنین برآنیم تا تفاوت بین منابع مختلف قدرت مدیران را بر حسب تخصص مدیریت و تخصص غیرمدیریت بررسی نماییم.

پژوهش حاضر از دسته پژوهشهای کاربردی و از نوع تحقیق توصیفی (غیر آزمایشی) است و در تقسیمات تحقیقات توصیفی از نوع روش تحقیق همبستگی دو متغیری می‌باشد.

جامعه آماری پژوهش حاضر شامل کلیه مدیران و کارکنان آموزش و پرورش پارس آباد می‌باشد. لازم به ذکر است که تعداد جامعه آماری مدیران، تعداد 27 نفر و تعداد کارکنان، تعداد 59 نفر می‌باشد. از جامعه آماری مدیران، تعداد 22 مدیر به روش تصادفی ساده و با کمک جدول اعداد تصادفی و نیز از جامعه آماری کارکنان، کلیه کارکنان تحت نظر مدیران منتخب به روش تمام شماری انتخاب شدند.

قیمت: 14,500 تومان

خرید و دانلود

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد