بررسی خلاقیت دانش آموزان با نگرشهای فرزند پروری والدین در مدارس مقطع راهنمائی پسرانه و دخترانه استعدادهای درخشان شهر ارومیه
فهرست مطالب
عنوان صفحه
فصل اول: طرح تحقیق
مقدمه...
بیان مسئله تحقیق...
اهمیت و ضرورت تحقیق...
اهداف تحقیق...
نمونه و جامعه آماری تحقیق...
روشهای آماری تحقیق...
فرضیه های تحقیق...
تعاریف اصطلاحات و متغییرها...
فصل دوم: مبانی نظری و ادبیات تحقیق
مقدمه...
معنا و مفهوم خلاقیت...
تعریف خلاقیت...
نظریه های خلاقیت...
تفاوت خلاقیت با نوآوری...
ارتباط خلاقیت با هوش...
خلاقیت و عملکرد نیمکره های مغز...
ویژگیهای شخصیتی و خصوصیات افراد خلاق...
تخیل بستر خلاقیت...
خلاقیت در موج سوم...
خلاقیت به عنوان فرآیند...
خلاقیت استعدادی برای تمام عمر...
نقش ویژه مدارس در پرورش خلاقیت...
تاثیر متقابل معلمان – شاگردان و خلاقیت...
راههای آموزش و پرورش خلاقیت...
خلاقیت و مقاوت سازمانهای آموزشی...
عوامل بازدارنده خلاقیت (کشنده های خلاقیت)...
تاثیر فرهنگ و محیط بر خلاقیت...
سبکهای فرزند پروری و خلاقیت...
سلطه جویی والدین مانع بروز خلاقیت فرزندان...
تنوع فرهنگی در رابطه با فرزند پروری...
تحقیقات داخلی...
تحقیقات خارجی...
فصل سوم: روش تحقیق و جمع آوری اطلاعات
مقدمه...
روش تحقیق (روش اجرای تحقیق)...
روشهای جمع آوری اطلاعات و داده های تحقیق...
جامعه آماری تحقیق...
برآورد حجم نمونه تحقیق...
متغییرهای تحقیق...
ابزارهای اندازه گیری تحقیق (مشخصات پرسشنامه ها)...
روایی ابزارهای اندازه گیری تحقیق...
پایائی ایزارهای اندازه گیری تحقیق...
روشهای آماری تجزیه و تحلیل داده های تحقیق...
فصل چهارم: یافته های تحقیق و تجزیه وتحلیل داده ها
مقدمه...
یافته های توصیفی تحقیق...
یافته های استنباطی تحقیق...
فصل پنجم: بحث ونتیجه گیری
مقدمه...
نتیجه گیری تحقیق...
یافته های تحقیق...
پیشنهادات تحقیق...
محدودیت ها، مشکلات و موانع تحقیق...
فهرست منابع فارسی...
فهرست منابع انگلیسی...
ضمائم
جدول ۱-۴: توزیع فراوانی، فراوانی نسبی پایه تحصیلی فرزندان...
جدول ۲-۴: توزیع فراوانی , فراوانی نسبی جنسیت فرزندان...
جدول ۳-۴: توزیع فراوانی و فراوانی نسبی وضعیت رفاهی خانواده پاسخگویان...
جدول ۴- ۴: توزیع فراوانی و فراوانی نسبی وضعیت منزل مسکونی خانواده پاسخگویان...
جدول ۵- ۴: توزیع فراوانی و فراوانی نسبی نمونه آماری براساس توزیع تحصیلی پدر دانش آموزان
جدول ۶- ۴: توزیع فراوانی و فراوانی نسبی نمونه آماری بر اساس توزیع تحصیلی مادران دانش آموزان...
جدول ۷- ۴: توزیع فراوانی و فراوانی نسبی نمونه آماری بر اساس شغل پدران...
جدول ۸- ۴: توزیع فراوانی و فراوانی نسبی نمونه آماری بر اساس شغل مادران...
جدول ۹-۴: توزیع فراوانی و فراوانی نسبی میزان نگرش رفتار والدین نسبت به فرزندان...
جدول ۱۰- ۴: توزیع فراوانی نسبی میزان خلاقیت کلی تورنس دانش آموزان...
جدول ۱۱- ۴: رابطه خلاقیت با میزان نگرش...
جدول ۱۲- ۴: مقایسه میانگین میزان خلاقیت بین دختران و پسران...
جدول ۱۳- ۴: مقایسه میزان خلاقیت بین پایه های تحصیلی...
جدول ۱۴- ۴: مقایسه وضعیت رفاهی خانواده ها و خلاقیت دانش آموزان...
جدول ۱۵- ۴: مقایسه میزان خلاقیت با میزان نگرش والدین...
جدول ۱۶- ۴: مقایسه میزان همبستگی انواع نگرش والدین با خلاقیت فرزندان...
فهرست نمودارها
نمودار ۱-۴: توزیع فراوانی، فراوانی نسبی پایه تحصیلی فرزندان...
نمودار ۲-۴: توزیع فراوانی , فراوانی نسبی جنسیت فرزندان...
نمودار ۳-۴: توزیع فراوانی و فراوانی نسبی وضعیت رفاهی خانواده پاسخگویان...
نمودار ۴- ۴: توزیع فراوانی و فراوانی نسبی وضعیت منزل مسکونی خانواده پاسخگویان...
نمودار ۵- ۴: توزیع فراوانی و فراوانی نسبی نمونه آماری براساس توزیع تحصیلی پدر دانش آموزان
نمودار ۶- ۴: توزیع فراوانی و فراوانی نسبی نمونه آماری بر اساس توزیع تحصیلی مادران دانش آموزان...
نمودار ۷- ۴: توزیع فراوانی و فراوانی نسبی نمونه آماری بر اساس شغل پدران...
نمودار ۸- ۴: توزیع فراوانی و فراوانی نسبی نمونه آماری بر اساس شغل مادران...
نمودار ۹-۴: توزیع فراوانی و فراوانی نسبی میزان نگرش رفتار والدین نسبت به فرزندان...
نمودار ۱۰- ۴: توزیع فراوانی نسبی میزان خلاقیت کلی تورنس دانش آموزان...
بدیع چیست؟
بدیع چنانکه قدما گفته اند علمی است که از وجوه تعیین کلام بحث می کند و از ما بدیع مجموعه شگردهایی است (با بحث از فنونی) است که کلام عادی را کم و بیش تبدیل به کلام ادبی می کند و یا کلام ادبی را به سطح والاتری (از ادبی بودن یا سبک ادبی داشتن) تعالی می بخشد. مثلا مهم ترین عاملی که به این کلام سعدی حیثیت ادبی بخشیده است آوردن لفظ (خویش) به دو معنی مختلف است (جناس تام). غم خویش در زندگی خور که خویش به مرده نپردازد از حرص خویش به همین لحاظ اگر به جای یک خویش (قوم) و به جای دیگر (خود) بگذاریم دیگر کلام ادبی نخواهد بود. همین توجه ذهن به وجود این گونه ارتباطات هنری در بین کلمات است که جنبه های زیبا شناختی کلام را مشخص و برجسته می کند و در خواننده احساس التذاذ هنری به وجود می آورد. گاهی در کلام عواملی است که می توان در مقام تمثیل به آنها (پارازیت) گفت، بدین معنی که گیرنده را در فهم مستقیم پیام فرستنده دچار اشکال می کند و به عبارت دیگر باعث مکث یا وقفه در روانی کلام می شوند. اما دقت در فهم آن ها منجر به درک حیثیت ادبی کلام می شود. شاعر به جای آن که بگوید شیرین تنها ماند، می گوید: «چو تنها ماند ماه سروبالا» و به جای آن که بگوید از چشمان اشک ریخت، می گوید: «فشاند از نرگسان لؤلؤ لالا» و گاهی شاعر دست به «غریب سازی» می زند و فعلی در طی کلام می آورد که از نظر ارتباط با متمم یا مفعول موجب اعجاب و تعجب هنری می شود. نقش عواملی از این دست، در سبک ادبی به حدی است که می توان گفت در آثار برخی از شاعران بدیع گرا (مثلا نظامی و خاقانی) ، سبک، کاملا مبتنی به شگردها و عوامل بدیعی و بیانی است و اگر این عناصر را از آن حذف کنیم، سبک ادبی به سرعت به سطح کلام عادی تنزل می یابد. پس از زبان سبک ادبی، زبانی است که از لحاظ معنی و موسیقی از زبان سبک های دیگر (علمی، تاریخی و .) مثلا زبان روزمره یا استاندارد متمایز است. هرگونه انحراف و تغییر هنری از زبان عادی چه در معنی و تصویر و چه در لفظ و موسیقی، یک مورد یا صنعت بدیعی است. به عبارت دیگر هر واژه ای که در ارتباط یا واژه دیگر از یک سطح لغوی محض به یک سطح گسترده معنایی یا از یک سطح عادی آوائی به یک سطح موسیقیایی تعالی یا به یک مورد بدیعی است.
عنوان اتگلیسی مقاله: DFIG-Based Wind Power Conversion With Grid Power Leveling for Reduced Gusts
پروژه کارشناسی ارشد برق + اصل مقاله لاتین 9 صفحه 2012 IEEE
چکیده
این مقاله یک راهبرد کنترلی جدید برای سیستم تبدیل انرژی بادی (WECS) نوع ژنراتور القایی دو سو تغذیه (DFIG) متصل به شبکه ارائه می کند. راهبردهای کنترلی برای مبدل های سمت شبکه و سمت روتور که در مدار روتور DFIG قرار گرفته اند به همراه مدل ریاضی پیکربندی به کار رفته برای WECS بیان می شوند. توپولوژی ارائه شده شامل یک سیستم ذخیره انرژی باتری (BESS) است تا نوسانات توان شبکه که ناشی از طبیعت متغیر و غیرقابل پیش بینی باد است را کاهش دهد. تشریح جزئیات طراحی، یافتن اندازه و مدلسازی BESS برای تنظیم توان شبکه داده شده است. در کنار راهبرد معرفی شده "تنظیم توان شبکه"، به دیگر راهبردهای کنترلی موجود مثل استخراج بیشترین توان نقطه ای از توربین بادی و عملکرد با ضریب توان واحد DFIG نیز پرداخته شده است. تجزیه و تحلیلی برحب تسهیم توان اکتیو بین DFIG و شبکه انجام شده است که در آن توان ذخیره ای یا تخلیه شده توسط BESS بسته به انرژی بادی موجود در نظر گرفته شده است. سپس راهبرد ارائه شده در محیط سیمولینک MATLAB شبیه سازی شده و برای پیش بینی رفتار از این مدل توسعه یافته بهره گرفته شده است. در مقایسه با کارهای موجود در رابطه با هدایت سیستم های تبدیل انرژی بادی نوع DFIG با تغذیه شبکه، تلاش شده است تا این کار به عنوان یک کار جدید و یکتا معرفی شود.
عبارات کلیدی: سیستم ذخیره انرژی باتری (BESS) ، ژنراتور القائی دو سو تغذیه (DFIG) ، تنظیم توان شبکه، کنترل برداری، سیستم تبدیل انرژی بادی (WECS)
مقدمه
پیشرفت صنایع غذائی و تولید انبوه مواد غذائی لزوم استفاده از افزودنیهای خوراکی را ایجاب نموده است.
استفاده از این ماده نگهدارنده فقط در آن دسته مواد غذائی و به مقادیری مجاز است که مصرف آن در استانداردهای مربوطه قید شده است.
معرفی:
شرکت فرودگاههای کشور به موجب مصوبه شورایعالی اداری در تاریخ ۲۵/۱۲/۱۳۷۰ و به منظور نیل به اهداف و تکالیف مندرج در قانون توسعه کشور و در راستای رونق بخش حمل و نقل هوایی و تحول ساختاری در زمینه تفکیک تصدی از حاکمیت رسما آغاز به کار نمود. این شرکت همانگونه که از ماده ۱ اساسنامه و اصلاحیه آن مستفاد می گردد با هدف بازرگانی نمودن سیستم عملیات اجرایی و بخش تصدی فعالیتها و وظایف سازمان هواپیمایی کشوری شکل گرفت. دستیابی به این اهداف و اخذ مجوزهای لازم از دستگاههای ذیربط دولتی ومجلس شورای اسلامی در سالهای گذشته همواره اهداف استراتژیک این شرکت را تحت تاثیر قرار داده و برنامه ریزی برای دستیابی به فرایندهای لازم جهت برطرف نمودن این چالشها، روند فعالیتهای شرکت را همواره تحت تاثیر قرار داده است.
دسته: مکانیک
حجم فایل: 62 کیلوبایت
تعداد صفحه: 1
مکانیزم طراحی شده در SolidWorks و CATIA
قابل مشاهده در CATIA – SolidWorks – NX – PRO
همراه فایل تک تک قطعات داخل فایل سه بعدی
آماده جهت رندرگیری
برای سفارش هرنوع پروژه یا مدل دیگر یا تهیه نقشه از مدل ها به آدرس زیر ایمیل بزنید تا درخواست شما در اسرع وقت در سایت قرار داده شود
forosh46@gmail.com
قیمت: 3,000 تومان
دسته: تاریخ
حجم فایل: 25 کیلوبایت
تعداد صفحه: 34
درمورد رضا خان
رضا خان، معروف به (پالانی – میر پنج – پهلوی) ، سر سلسله ی خاندان پهلوی در ایران بود، که نیم قرن بر این سرزمین از سال (1299 ه ش مطابق 1921 م الی 1357 ه ش مطابق 1979 م) حکومت کردند.
وی در 24 اسفند ماه 1257 ه ش مطابق 15/مارس/1878 م، برابر ربیع الاوّل سال 1295 هجری قمری، در یکی از بلوک مازندران، در روستای متروک این شهر، به نام آلاشت، در منطقه سواد کوه متولّد شد. سواد کوه، یکی از نواحی مازندران، و یکی از استان های ساحلی دریای خزر است.
جدّ اعلی وی، (مراد علی خان) معروف به (باوندی) بود، و با درجه ی سرگردی در فوج (سوادکوه) خدمت می کرد، ویکی از صحنه های آن جنگ کشته شد.
پدر او، سرگرد عباسعلی خان باوندی بود، که او نیز مانند پدرش، مردی نظامی بود، و به درجه ی سرگردی رسید، و فرمانده ی فوج اوّل هفتم سواد کوه بود، که روز 8/آذر ماه/1255 شمسی (درحدود 8 ماه از تولّد رضا خان) ، بدرود حیات گفت، و سرپرستی و تربیت او، به عهده ی برادرش نصرالله خان، که فرمانده ی جنگ سواد کوه بود، محوّل شد، و به توصیه و راهنمایی او، برادر زاده اش که خود عشق سپاهیگری داشت، در سال 1267 شمسی، وارد فوج سوادکوه شد.
خیلی ها ازاو شنیده اند که می گفته: مادرم در شیر خوارگی مرا از تهران به سوادکوه می آورده، در بین راه گرفتار بوران شده، وقتی به یکی از کاروانسراهای سنگی بین راه رسیده، مرا مرده پنداشته و در آخور طویله ای انداخته و رفته است، بعد از ساعتی بر اثر گرمی طویله من جان گرفته، سر و صدا راه انداخته ام، یکی از افراد قافله ی بعدی که مادرم را می شناخته، از نشانی کاروانسرا دارکه زنی را به این نشان دیده که به این طویله با یک بچّه وارد شده، دانسته است من بچّه ی همان زن آشنای او هستم، و مرا برداشته، ودر منزل به مادرم رسانده است واین حقیقت را امروز هم روستایی های حول و حوش این کاروانسرا برای یکدیگر و عابـرین، سینه به سینه، نقل می کنند و معروف است.
سرهنگ سید جواد خان صوفی نقل می کند که رضای قزاق روزی برای تفریح به دولاب و قهوه خانه آنجا می رود، قهوه چی، از او احترامی بجا نمی آورد، و چند باری که برای او چای می آورد، سرد و کم رنگ و از قوری پس آب بوده است، و رضا ناراحت چیزی نمی گوید، ولی فردا صبح که قهوه چی به قهوه خانه می آید، نیمکت بزرگ و سنگین خود را نمی بیند، پس از تحقیق آن را در وسط خندق پیدا می کندو دانسته می شــود که رضاقزاق به انتقام چای های قهوه چی، نیمکت را تنهایی و در نیمه شب به خندق می اندازد، و از آن روز، قهوه چی به او احترام می گذاشت.
فهرست مطالب
1-در مورد رضاخان
2-در مورد مدرّس و مصدّق
3-ضدّیت با روحانیت
4-لباس متّحد شکل
5-سانسور مطبوعات
6- کشف حجاب اجباری
7- قانون نفت
8- اجباری شدن کلاه شاپو
9- کناره گیری اجباری از پادشاهی
10- خاتمه ی کار
قیمت: 7,500 تومان
چکیده
هدف: هدف از این مقاله ایجاد مدلی تئوریک از ویژگی ها و عوامل تعیین کننده شکل های مختلف مدیریتکارکنان، مدیریت ساده، مدیریت پرسنل و مدیریت منابع انسانی (HRM) می باشد.
رویکرد؛ روش شناسی، طراحی: این مقاله براساس کاری در رابطه با مدیریت منابع انسانی از طریق یکپارچه سازی مدیریت انتقادی، اکولوژی جمعیت و روابط صنعتی و به منظور توسعه مدلی مفهومی از خصوصیت مدیریت کارکنان و عوامل تعیین کننده اش می باشد.
نتایج: این چارچوب، گامی حائز اهمیت به سوی تفکر درباره عوامل تعیین کننده و خصوصیت سیستم های مدیریت کارکنان ارائه می دهد.
کاربردهای عملی: نوع شناسی از 6 شکل مدیریت کارکنان در هر دو زمینه های متحد و غیرمتحد ایجاد شده است. این مقاله تجدیدنظری به رویکرد جهانی HRM محسوب می شود و دیدگاهی از فنون مدیریت کارکنان و عوامل عیین کننده اش ارائه می دهد.
ارزش، اصالت: با وجود قانون مندی تحقیقات HRM، بحث اندکی در باب نقش زمینه در تحت تأثیر قراردادن ویژگی HRM یا مدیریت کارکنان در کل وجود دارد. این مقاله به دنبال جستجوی چگونگی تأثیرگذاری زمینه سازمانی بر خصوصیات مدیریت کارکنان به واسطه تئوری اکولوژی جمعیت، می باشد.
مقدمه
رشد شگرف تحقیقات در زمینه مدیریت منابع انسانی با بررسی 3 کتاب از آمریکای شمالی و ایالات متحده ثابت می شود. موضوعات اصلی تحقیقات HRM و کتاب های بررسی شده، جستجوی رشد HRM و IHRM، «ماهیت تعبیه شده HRM در صنایع و جوامع» و اثبات تأثیر HRM بر اثربخشی سازمانی بوده است. با وجود علاقه به رویکردهای «بهترین تناسب» HRM تا به امروز تحقیقات و توسعه های نظری کمی بر ابعاد متفاوت پدیده مدیریت کارکنان (اعم از HRM) و اینکه چه زمانی روش های مختلف اداره افراد نمایان خواهد شد، وجود دارد. این مقاله به دنبال توسعه چارچوبی نظری است که نقش زمینه را در تحت تأثیرقراردادن ویژگی های HRM و دیگر سیستم های مدیریت کارکنان بررسی کند. این چنین بحث شده که مجموعه های متمایزی از اشکال مدیریت کارکنان وجود دارد که هرکدام به یک طراحی شغل و سیستم مدیریت کارکنان خاصی مربوط می شود.