عنوان کامل:
پایان نامه بررسی همبستگی بین هوش و خلاقیت دانش آموزان دبیرستانی شهرشتان اسلامشهر
تعداد صفحات:
100
دسته:
روانشناسی
چکیده :
در این تحقیق به بررسی رابطه هوش و خلاقیت و همچنین مقایسه بهره هوشی و خلاقیت دانش آموزان دختر و پسر پرداخته شده است.
جامعه آماری ما در این تحقیق دانش آموزان دبیرستانی شهرستان اسلامشهر می باشد.
حجم نمونه ما در این تحقیق 100 نفر می باشد که از این 100نفر پسر 50 نفر و 50 دختر می باشند.
و جهت انتخاب نمونه ها از نمونه گیری خوشه ای استفاده شده است.
در این پژوهش از آزمونهای ریون برای سنجش هوش و آزمون خلاقیت تورنس جهت شنجش خلاقیت دانش آموزان مقطع دبیرستانهای شهرستان اسلامشهر استفاده گردیده است.
در این پژوهش چهار فرضیه مطرح گردیده است.
بین میزان خلاقیت دانش آموزان دختر و پسر تفاوت وجود دارد. نتایج تحقیق حاضر نشان می دهد که t محاسبه شده میزان خلاقیت دانش آموزان دختر و پسر (08/2) در سطح (5/0) معنا دار می باشد.
فهرست جداول:
جدول 1-4 میانگین و انحراف استاندارد دانش آموزان پسر در حوزه هوش و خلاقیت
جدول 2-4 میانگین و انحراف استاندارد دانش آموزان دختر در حوزه هوش و خلاقیت
جدول 3-4 آزمون معناداری ضریب همبستگی دانش آموزان پسر در حوزه هوش و خلاقیت
جدول 4-4 آزمون معناداری ضریب همبستگی دانش آموزان دختر در حوزه هوش و خلاقیت
جدول 5-4 آزمون t مستقل جهت مقایسه میانگین نمرات پسران و دختران در حوزه هوش
جدول 6-4 آزمون t مستقل جهت مقایسه میانگین نمرات پسران و دختران در حوزه خلاقیت
فهرست نمودارها:
نمودار شماره 1: نمودار چند ضلعی نمرات دانش آموزان دختر و پسر در حوزه هوش
نمودار شماره 2: نمودار چند ضلعی نمرات دانش آموزان دختر و پسر در حوزه خلاقیت
نمودار شماره 3: نمودار چند ضلعی نمرات پسران در حوزه هوش
نمودار شماره 4: نمودار چند ضلعی نمرات پسران در حوزه خلاقیت
نمودارشماره 5: نمودار چند ضلعی نمرات دختران در حوزه هوش
نمودار شماره 6: نمودار چند ضلعی نمرات دختران در حوزه خلاقیت