رشته: تربیت بدنی /روانشناسی
Motivation in Youth Sport and Physical Activity: Developmental Perspectives
جهت دانلود رایگان مقاله انگلیسی اینجا را کلیک نمایید
چکیده:
میلیون ها نفر از کودکان و جوانان در ورزش و فعالیت های بدنی شرکت می کنند، بعد از مدرسه برنامه های سازمان یافته تربیت بدنی در سطح جامعه شکل می گیرد. ما ادبیات روانشناسی ورزشی را برای توسعه دو عامل عمده جهت انگیزه و رفتار در تنظیمات فعالیت بدنی، شایستگی درک و نفوذ اجتماعی توسط پدر و مادر، مربیان و همسالان خواهیم داشت. مطالعات نشان می دهد فرآیند ها و مکانیزم نفوذ همراه با مداخلات برای بهینه سازی انگیزه تعیین شده و مشارکت در فعالیت های فیزیکی قوی را در این زمینه نشان می دهد. سبک زندگی فعال، به نوبه خود، با توجه به نتایج مثبت رشد و مرتبط با سلامت در میان جوانان وجود دارد.
مقدمه:
میلیون ها نفر از کودکان و نوجوانان در ورزش و فعالیت های بدنی در سراسر جهان (وایس و ویلیامز، 2004) شرکت می کنند. ماهیت داوطلبانه و میزان مشارکت به شدت نشان می دهد که زمینه های فعالیت فیزیکی ایجاد انگیزه، و لذت بخش بودن این موارد به عنوان یک منبع برای ترویج توسعه نتایج تطبیقی خواهد بود (وایس و همکاران، 2012b). ما با استفاده از فعالیت بدنی به عنوان یک روش فراگیر شامل تنظیمات ساختاری مانند برنامه های مدرسه و ورزش جامعه، تربیت بدنی مدرسه و کلاس جنبش گرا (به عنوان مثال، رقص، افزایش حرکت)، و همچنین تنظیمات بدون ساختار مانند بازی رایگان، فعالیت های تفریحی، و حمل و نقل فعال (به عنوان مثال، پیاده روی یا دوچرخه سواری در مدرسه) این موارد را ارائه خواهیم کرد. این متغیر زمینه فعالیت همراه با ترجیحات مربوط به سن، طیف وسیعی از سطح توانایی، و تجربیات بدنی خواهد بود. اکثر مطالعات اهمیت توسعه ورزش و فعالیت بدنی را در تنظیمات ساختار خواهد داشت، که عبارتند از شیوه های برنامه ریزی شده و یا درس، مربیان بزرگسال، و اهداف ابزاری مانند بهبود مهارت، آمادگی جسمانی، و سلامت و رفاه می باشد.