رشته: مدیریت / بازاریابی
From Creativity to Innovation in Organizations
جهت دانلود رایگان مقاله انگلیسی اینجا را کلیک نمایید
چکیده:
خلاقیت به طور کلی با نوآوری و تغییر همراه است. اکثر شرکت های خلاق نیز برای اولین بار به نوآوری در بازاریابی و تبلیغات می پردازند و کارهای یکسره، همراه با خلاقیت است که در زمان شکل بستگی به چیزهایی از مردم و کسب و کار آن دارند، در آنچه آنها باور دارند. ما همچنین در مورد ماهیت فرآیند خلاق و راه هایی برای تشویق و طبیعت عملی مواردی را ارائه خواهیم کرد. ما بر این فرض استوار هستیم که ماهیت فرایند خلاقیت تغییر ناپذیر است، و برای هر منطقه که در آن اعمال می شود. درک این طبیعت، در شناخت تفکر خلاق و در جهت به دست آوردن نوآوری حتی در مسائل اخلاقی می باشد.
واژه های کلیدی: تخیل, خلاقیت, نوآوری,سازمان.
Abstract:Creativity is generally associated with the innovation and change. The most creative companies have also been the first to innovate in marketing and advertising, indiscriminately. The creativity that took form depends on the things to which people and businesses give value, in what they believe. We discussed also the nature of the creative process and ways to encourage and give it practical nature. We based on the premise that the nature of the creative process is immutable, whatever the area in which it is applied. Understanding this nature, we can stimulate our creative thinking in order to obtain innovation, even on issues where the so‐called ”creative” solutions are little valued.
Key words: Imagination, Creativity, Innovation, Organization.