ترجمه مقاله عملکردهای توربین توربوشارژر دو ورودی در خودرو


رشته: مکانیک

PERFORMANCE OF A TWIN-ENTRY AUTOMOTIVE TURBOCHARGER TURBINE

دانلود رایگان مقاله انگلیسی اینجا را کلیک نمایید

چیکده:

تورببین با دو ورودی جریان شعاعی معمولا در توربوشارژر موتور های دیزل استفاده می شود که در آنها روش توربو شارژ یک مزیت است. در تحقیقات تجربی بطور گسترده در مورد تجزیه و تحلیل و رفتار این نوع توربین با دو ورودی بدون پره انجام شده است. عملکرد جریان مداوم در توربین به طور برابر و نابرابر اندازه گیری شده و تعاملات بر جسته بین دو ورودی بررسی شد. آزمون جریان ناپایدار با فشارکنترل شده برای ویژگی های پالس در توربین توسعه داده شده وجود اختلاف فاز ببین پالس در دوورودی همچنین بررسی شد نمودار فشار لحظه ای و عملکرد توربین به طور متوسط تجزیه و تحلیل و در مقاله مقایسه شد.   

مقدمه:

روش پالس در توربو شارژ، امروزه به طور گسترده مورد استفاده قرار می گیرد. به خصوص در زمینه موتورهای دیزل خودرو. هدف اصلی این است که بهره برداری کاملی از فشار بالاو درجه حرارت، اتفاق بیفتد، زمانی که دریچه اگزوز سیلندر باز می شود وقتی زمانی که جریان ناپایدار در سیلندر وجود دارد. این سیستم نیاز به یک سوراخ کوچک و یک حجم کوچک منیفلد که موجب دخالت معقول بین سیلندرها می شود. به طور کلی، بهترین بازده AFEبدست آمده توسط گروه بندی سیلندری درمنیفلد خالی بوده که به رسمیت شناخته شده است. چرا که در این دوره ساکن بین پالس ها، فشار حداقل دخالت را درسیلندر داشته است. این روش اجازه میدهد تا یک فرایند بهتر با افزایش راندمان حجمی، به خصوص در موتور با سرعت وگشتاور کم بوجود بیاید همچنین فشار پالس جداگانه در برابر پیکربندی سیستم اگزوز، نیاز به استفاده از یک توربین توربوشارژچند ورودی را به وجود می اورد. توربین های بدون پره با جریان شعاعی در برنامه کاربردی خودروهای AFEمعمول استفاده می شود که شامل دو نوع ورودی می باشد. همچنین آنها اغلب استفاده می شود، بازده به مراتب در مناطق عملیاتی گسترده تر وجود داشته باشد

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد