ترجمه مقاله تحقیقات در سیستم تست عملکرد دریچه گاز الکترونیکی


رشته: مکانیک

Research on Electronic Throttle Performance Test System

دانلود رایگان مقاله انگلیسی اینجا را کلیک نمایید

چکیده:

جریان ورودی هوا در سیلندر موتور توسط دریچه گاز الکترونیکی کنترل می شود. که بخشی مهم از کنترل در موتور های خودرو و دارای اثر مستقیم بر روی بهره وری سوخت و امنیت خودرو دارد. برای داشتن یک کیفیت مناسب تست عملکرد سیستم دریچه گاز الکترونیکی باید انجام شود که برای تولید کنندگان مهم بوده , و برای دستیابی به این آزمون دیچه گاز الکترونیکی طراحی براساس نرم افزارC++ وPC-6259 اقداماتی داده شده است. و اطلاعات کسب شده , از کنترل دریچه گاز برای PID ذخیره می شود. در حال حاضر سیستم با استفاده از دریچه گاز الکترونیکی در کارخانه ها نصب می شود. در مقایسه با دستگاه های تست اصلی این سیستم ثبات بیشتر و دقت بالاتری دارد. علاوه بر این 40% در زمان آزمون اطلاف زمان کاهش پیدا می کند.

کلمات کلیدی: دریچه گاز الکترونیکی ,سیستم آزمون ,زمان پاسخ  

1 مقدمه

دریچه گاز الکترونیکی که جریان هوا را در موتور تنظیم می کند و به طور مستقیم بر عملکرد خودرو تاثیردارد. پارامتر هایی مانند قدرت , قابلیت اطمینان , آسایش و راحتی , کاهش مصرف و … را به ارمغان می آورد. که بخش ضروری از موتور های خودرو است. آمار و ارقام ارزیابی دریچه گاز الکترونیکی را لازم می داند. مانند زمان پاسخ و میزان دقت و خطا در هماهنگ سازی و سنسور های موقعیت خطی و گشتاور موتور لازم است. براساس تکنولوژی ابزاری مجازی , پارامتر های زمان و تست عملکرد سیستم دریچه گاز الکترونیکی در تحقیقات گذشته معرفی شده است. موقعیت سنسور و میزان دور آرام موتور و سیستم تست شیر دریچه از الکترونیکی قبلا انجام شده است. به منظور اطمینان از کیفیت دریچه گاز الکترونیکی تولید کنندگان مایل به ارزیابی کیفیت در کل محصول می باشد. برای ارضای تقاضا یک سیستم جدید پیشنهاد شده , و توسعه می یابد. در این سیستم و در محیط C++ , کنترل PCI-6259 در کارت های داده ها جمع آوری شده و برای رسیدن به تشخیص عملکرد و ارزیابی کیفیت دریچه گاز الکترونیکی از آنها استفاده خواهد شد.

2 روش تست عملکرد باز شدن دریچه الکترونیکی

دریچه گاز الکترونیکی شامل موتور و دنده کاهش و سوپاپ درچه گاز و موقعیت سنسور و … است. این عمل تو سط سیگنال ها از واحد ECU. تنظیم دریچه گاز الکترونیکی را از طریق چرخ دنده ها کاهش می دهد. و سپس دریچه باز نگه داشته شده , و برای اطمینان از ایمنی رانندگی است. سنسور موقعیت , معمولا یک پتانسیو متر کشویی خطی است که تشخیص باز شدن درچه گاز الکترونیکی را بر عهده دارد. مقاومت پتانسیو متر خطی با موقعیت تغییر دریچه گاز الکترونیکی تغییر کرده و سپس ولتاژ مربوطه سیگنال را می دهد که توسط سنسور تولید شده و به ECU فرستاده می شود. 5 موقعیت برای قرار دادن صفحه , دریچه در دریچه گاز الکترونیکی وجود دارد. موقعیت مکانیکی OMA , موقعیت قطع مکانیکی UMA , پایین ترین موقعیت قطع برق OEA , بالا ترین موقعیت قطع برق UEA و موقعیت اولیه NLP است. توزیع موقعیت در شکل 1 نشان داده شده است. زمان پاسخ در UEA به OEA و OEA به UEA و NLP به OEA و OEA به NLP و UEA به NLPدرسه محیط دمایی مختلف شامل 120C0-48C0-40C0 کاملا منعکس کننده اجرا جامع سنسور موقعیت و موتور واحد می باشد. بنابراین , این پاسخ می تواند به عنوان معیاری برای تعیین اینکه آیا دریچه گاز الکترونیکی واجد شرایط است به کار می رود. همانطور که در جدول 1 نشان داده شده است. بار استاندارد در دریچه گاز الکترونیکی ذکر شده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد