چکیده
امنیت شبکه یک موضوع پیچیده است که از نظر تاریخی فقط توسط افراد با تجربه و آنهایی که آموزش کافی دیده اند مورد توجه قرار می گیرد. با اینحال، همچنان که افراد بیشتری به شبکه متصل میشوند، تعداد افرادی که بایستی اصول امنیت را در دنیای شبکه شده بدانند، نیز افزایش می یابد. این مقاله بر اساس کاربری کامپیوتر و مدیریتسیستمهای اطلاعاتی که در خاطرم بوده است نوشته شده است و مفاهیم مورد نیاز برای آشنا شدن با بازار و خطرات و نحوه مواجه شدن با آنها را توضیح می دهد.
مدیریت ریسک: بازی امنیتی
این بسیار مهم است که دانسته شود که در بحث امنیت، یک فرد به آسانی نمی تواند بگوید که "بهترین فایروال کدام است؟"
در این رابطه دو مطلب وجود دارد:
امنیت مطلق
دسترسی مطلق
بهترین راه برای بدست آوردن یک امنیت مطلق برای ماشین این است که آنرا از شبکه و برق جدا کرده آنرا درون یک جای امن قرار داده و آنرا به کف اقیانوس بفرستیم. متاسفانه، در این حالت از ماشین نمی توان استفاده کرد. یک ماشین با دسترسی مطلق برای استفاده بسیار راحت است: این ماشین به آسانی در جایی قرار می گیرد، و بدون هیچ پرسشی، تاییدی، کدرمزی یا هر مکانیسم دیگری، می توانید هر چه را که می خواهید از او بخواهید. متاسفانه، این حالت امکان پذیر نیست یا اینکه اینترنت یک همسایه بد است و در صورتی که یک آدم احمق و کله خراب به کامپیوتر فرمان کاری همانند خراب کردن خوش را بدهد،مدت طولانی این سیستم پایدار نمی ماند. این وضعیت با زندگی روزمره ما فرقی ندارد. ما مرتباً تصمیماتی را در مورد اینکه چه ریسکی را قبول کنیم، اتخاذ می کنیم. وقتی که ما درون خودرو نشسته و به محل کار می رویم، برخی مخاطرات وجود دارند که می توانند اتفاق بیفتند، این احتمال وجود دارد برخی چیزها به طور کامل از کنترل خارج شده و باعث شود که ما در بخشی از تصادفی که در بزرگراه اتفاق افتاده قرار بگیریم. زمانیکه ما وارد یک هواپیما می شویم مقداری خطر را به قیمت آسایش و راحتی، پذیرفته ایم. با اینحال برخی از مردم یک تصویر خیالی از یک ریسک قابل قبول دارند و در بیشتر موارد آنرا نمی پذیرند. اگر من در طبقه بالا باشم و بخواهم سرکار بروم خودم را از پنجره پرت نمی کنم. بله، اینکار بسیار راحت است اما خطر آسیب دیدگی بخاطر این راحتی وجود دارد.
دسته: علوم اجتماعی
حجم فایل: 19 کیلوبایت
تعداد صفحه: 19
پیشرفت تحصیلی یکی از متغیرهای اصلی آموزش و پروش است ولی میتوان از آن به عنوان شاخص عمده سنجش کیفیت آموزش و پرورش یاد کرد. معمولاً پیشرفت تحصیلی بر اساس نتایج آزمون ها مورد سنجش قرار می گیرد و نمراتی که دانش آموزان در دروس مختلف کسب می نمایند نشانی از میزان پیشرفت تحصیلی آنان تلقی می کنند.
یک مرحله از طراحی آموزش، تعیین نظام ارزشیابی است. ارزشیابی صحیح اطلاعاتی از قبیل نقاط قوت و ضعف موجود در طرح، صحت و دقت نحوه ارزشیابی و میزان آمادگی شاگردان برای قبول آموزشهای بعدی را در اختیار معلم قرار می دهد.
نتایج ارزشیابی تشخیص و مقایسه آن با ارزشیابی پایان تدریس می تواند معیار موثری باشد زیرا تا اطلاعات بدست آمده، از ارزش و اعتبار بیشتری برخوردار شود. نتیجه ارزشیابی و سنجش میزان یادگیری شاگردان می تواند نمایانگر موفقیت یا عدم موفقیت برنامه آموزشی باشد. اگر نتایج ارزشیابی چندان رضایت بخش نباشد می تواند دلایل زیر را برای توجیه آن بکار برد.
1-بیان نشدن هدف آموزش به طور صریح و روشن.
2-خوب نبودن کیفیت محتوا
3-عدم تناسب روش تدریس با هدف تدریس
4-فراهم نشدن شرایط لازم برای یادگیری
5-ناتوانی دانش آموزان به دلایل مختلف (وجود مشکلات شخصی)
6-عدم تناسب نحوه ارزشیابی با هدف به این صورت که سئوالها گنگ بیان شده باشند یا آنقدر طولانی باشند که تمام وقت شاگرد برای خواندن متن صرف شود یا سوالات متناسب با زمان پاسخگویی نباشند.
بهرحال معلم باید از تجارب حاصل از طرح و برنامه برای طراحی بعدی و پیشبرد هدفهای آموزشی استفاده کند. در واقع ارزشیابی جهت اصلاح مستمر برنامه است که میتواند معلم را نسبت به فعالیت های رو به رشد خود امیدوار سازد.
قیمت: 5,000 تومان
دسته: مقالات ترجمه شده
حجم فایل: 1857 کیلوبایت
تعداد صفحه: 51
ایجاد یک قالب سنجش اجرای نگهداری
استفاده از فرایند شبکه ای تحلیلی (ANP) برای انتخاب شاخص اجرای نگهداری (سال 2014)
چکیده
رقابت و عمکرد شرکت های سازنده به دردسترس بودن، اعتبار و بهره وری تجهیزات تولیدی شان بستگی دارد. این شناخت منجر به تغیرات قابل توجهی در مفهوم نگهداری در دهه گذشته شده که از فعالیت "لزوما مضر" به "ارزش افزوده" تکامل یافته است. به منظور تضمین عملکرد خوب سازه های تولیدی، لازم است مدیران حفظ و نگهدای بینش خوبی از دستاوردها و فرایندهای نگهدای داشته باشند. این را می توان با یک سیستم کاملا مشخص سنجش عملکرد نگهداری (MPM) و شاخص های عملکرد نگهداری (MPI) بدست آورد. شاخص ها و شبکه های سنجش عملکرد زیادی به تحریر درآمده اند؛ با اینحال بعضی از مسائل مهم حل نشده باقی مانده اند. بسیاری از مقالات دربارهء توسعهء شبکه های عمومی عملکرد نگهداری و شاخص های مربوطه بحث کرده اند: اما هیچ کدام از موارد به چاپ رسیده انتخاب MPI مربوطه برای یک متن تجاری خاص و در نتیجه در رابطه با فعالیت های نگهداری شرکت را مورد توجه قرار نمی دهد. بعلاوه، به منظور ایجاد یک سیستم MPM قابل استفاده در کل شرکت باید ارتباطی بین استراتژی همکاری و تولید برقرار شود. بدین شیوه، سنجش عملکرد نگهداری باید در تمام سطوح مدیریتی (یعنی استراتژیک، فنی و عملیاتی) تعریف شود. برای غلبه بر این مشکلات، هدف این مقاله این است که قالبی از MPM تهیه کند که با اهداف نگهداری در تمام سطوح مدیریتی با MPI بکار رفتهء مربوط به آن همراستا باشد. برای کمک به مدیر نگهداری در انتخاب MPI مناسب، یک متودولوژی و مدل تحلیلی فرایند شبکه (ANP) ارائه می شود که براساس قالب طراحی شدهء MPM قرار دارد. این متودولوژی در چندین مطالعهء موردی دربارهء شرکت های صنایع مختلف به کار برده می شوند. نتایج از کارا بودن و توانایی مدل ANP و قالب MPM ارائه شده و کمک به مدیران نگهداری در تعیین و انتخاب MPI در راستای استراتژی و اهداف مشارکت و نگهداری حکایت دارد. روش ANP فرد تصمیم گیرنده را قادر می سازد روابط پیچیدهء مشکلات تصمیم گیری را بهتر درک کند که اعتبار تصمیمات مربوطه را افزایش می دهد.
در برابر رکود اقتصادی، رقابت کنونی جهانی و افزایش تقاضاهای سهام داران، نیاز فاحشی به بهبود عملکرد تولید وجود دارد. بعلاوه، درنتیجهء اجرای تکنولولوژی های پیشرفتهء تولید، افزایش اتوماسیون و کاهش بافرهای فهرست موجودی، فشار بر نگهداری افزایش می یابد1. بدین طریق، مدیریت نگهداری مناسب برای یک شرکت این است که سودآور و پربار بماند. در این تابع مدیریت نگهداری، سنجش عملکرد نگهداری (MPM) را تابع مهمی برای دستیابی به عملکرد پایدار هر کارخانهء تولیدی درنظر می گیرند [2، 3]. برای دستیابی به این امر لازم است مدیران نگهداری، عملکرد فرایند نگهداری را خوب پیگیری کنند که بوسیلهء سیستم کاملا مشخصی از سنجش عملکرد (MPM) و شاخص ها (MPI) قابل دستیابی است و می توانند عملکرد تابع نگهداری را بسنجند. این امر در بسیاری از روش های پیشنهادی MPM در مستندات منعکس و حمایت می شود. اخیرا، بازنگری های کتبی جامعی دربارهء اجرای سیستم های سنجش عملکرد [4] و سنجش عملکرد نگهداری [5] منتشر شد. علیرغم تحقیقات گسترده پیرامون مدیریت نگهداری و سنجش عملکرد، هنوز نواقص عمده ای در متدولوژی های موجود وجود دارد که حل نشده اند. ارتباطی بین اهداف استراتژیک شرکت و MPI مربوطه وجود ندارد. این ها همراه با کمبود یک روش متدولوژیک برای انتخاب MPI مخصوص شغل براساس استراتژی همکاری و اهداف نگهداری مشتق شده، مهمترین جهت های تحقیق آیندهء مورد نیاز برای بهبود سیستم های MPM موجود در حال حاضر را تشکیل می دهند.
قیمت: 31,000 تومان
چکیده
نیروی پیش بری و گشتاور ایجاد شده در طول انجام عملیات دریل کاری یا حفاری، دربرگیرنده اطلاعات با اهمیتی در رابطه با کیفیت حفره ایجاد شده و سطح مطلوب برای نوک مته می باشد. در این مقاله نیروها و گشتاور ایجاد شده در طول عملیات سوراخ کاری کامپوزیتهای کربنی، که در آنها از الیاف کربنی استفاده شده است، به کمک یک دریل یک شات مورد بررسی و تشریح قرار می گیرد. علائم موجود در دامنه زمانی بر مراحل تقسیم می شوند و مشکلات متداول و عیوب مرتبط با آنها در هر مرحله زمانی تشریح و بررسی می گردد. همچنین نشان داده می شود که چطور پوشش سطحی ابزارآلات و ضخامت قطعه کارها بر روی نیروی پیش بری و گشتاور ایجاد شده در طول عملیات سوراخ کاری تأثیر می گذارد. یافته های به دست آمده در این مقاله به منظور بهینه کردن و توسعه مدل های ریاضی مرتبط با افزایش حداکثری نیروی پیش بری به کار می روند که این مسئله در بخش دوم از همین مقاله ارائه شده است که می توان آن را منبعی ارزشمند برای بهینه سازی های آتی در زمینه سوراخ کاری کامپوزیتهای کربنی به وسیله مته های دریل یک شات دانست.
مقدمه
اگر چه الیاف کربنی از جنس فلز نمی باشند، اما سالهاست که در صنایع از این الیاف استفاده می شود و به اصطلاح می گویند: «آنرا مانند فلز ببُر» نتایج این نظریه معمولاً ایجاد پوشش های غیر معمول می باشد. در مواردی که ماندگاری ویژه بالا و کیفیت بالایی همچون نوک مته های دریل در سوراخ کاری کامپوزیتها مورد نظر است می توانیم کارایی دریل های پیچشی را بهبود ببخشیم. در این حالت موانعی در سوراخ کاری رشته های کربنی وجود د ارد. ذوب و قالب ریزی و صافکاری این سطوح در چنین شرایطی مورد توجه می باشد. ورق کاری را معمولاً به نحوی انجام می دهند که اثرات نیروهای اعمالی ایجاد لبه نکند. محققین مطالعات فراوانی بر روی این پدیده انجام داده اند. و برای دستیابی به چنین ورق کاری مطلوبی باید بر روی کنترل نیروهای رانشی در طول عملیات کار کرد.
دسته: علوم پایه
حجم فایل: 1768 کیلوبایت
تعداد صفحه: 8
خلاصه
رایج ترین بیماری که فرد ممکن است با آن مواجه شود مربوط به کم خونی میکروسیتیک خفیف می باشد که کم خونی ناشی از کمبود آهن (IDA) و صفت تالاسمی بتا (BTT) است. این برای تشخیص دادن بین IDA و BTT و جلوگیری کردن از درمان غیر ضروری با آهن و ارتقا دادن هموسیدروسیس دارای اهمیت می باشد. سلول های قرمز خون توزیع مربوط به سلول قرمز خون (RDW) را محاسبه می کنند و دیگر عملکردهای تفکیک کننده به وسیله آنالیزرهای سلول خون محاسبه می گردند که در تشخیص دادن بین دو بیماری دارای اهمیت بوده و مفید می باشد. در این مطالعه ما ده عملکرد تفکیک کننده را برای تعیین کردن توانایی آن ها برای تشخیص دادن بین IDA و BTT را ارزیابی کردیم. از کل تعداد 216 مورد کم خونی هایپوکرومیک میکروسیتیک مورد مطالعه قرار گرفت. ما به صورت خاصی علاقه و تمایل برای مقایسه کردن موثر بودن RDW-SD داشتیم که اخیرا به وسیله عملکردی معرفی شده بود و RDW-CV به طور متداول در بیشتر آزمایشگاه های بالینی مورد استفاده قرار می گیرد. مقدار RBC و شاخص E&F به عنوان توابع بسیار مفید شناخته شده اند در حالی که RDW-CV موثر نبود. به هر حال مطالعه نشان می دهد که RDW-SD به عنوان تابع تفکیک کننده بسیار مفید برای تشخیبص دادن IDA از BTT است.
قیمت: 2,000 تومان
مقدمه
ترکی استانبولی (به ترکی استانبولی: Türkçe و یا Türkiye Türkçesi) یکی از زبان های شاخه جنوب غربی یا گروه اوغوز، زبان های ترکی است که ۸۳، ۰۰۰، ۰۰۰ نفر در سراسر جهان به عنوان زبان نخست یا دوم با آن سخن می گویند این زبان رایج ترین زبان از شاخه ی زبان های ترکی می باشد. جغرافیای آن شامل ترکیه و قبرس شمالی و قسمت های کوچکی در عراق، یونان، بلغارستان، جمهوری مقدونیه، کوزوو، آلبانی و دیگر قسمت های شرقی اروپا را شامل می ود. سالانه جمعیت بسیاری نیز از ترکیه به غرب اروپا و بویژه آلمان مهاجرت می کنند که موجب تکلم ترکی در آن مناطق می گردد.
ریشهٔ زبان ترکی را می توان در آسیای مرکزی جست. با گسترش قلمرو امپراتوری عثمانی این زبان که زبان رسمی آن ها بود اصلاحات بسیاری می یافت. به طور مثال آتاتورک (اولین رییس جمهور ترکیه) در سال ۱۹۲۸، الفبای عثمانی را با الفبای آوایی لاتین جایگزین نمود.
الفبای ترکی استانبولی، از بیست و نه حرف از حروف لاتین تشکیل شده است. که با تغییراتی بصورت الفبای ترکی در آمده است. تغییر خط و جایگزینی حروف لاتین به جای حروف عربی با قانون شماره ۱۳۵۳ که در سال ۱۹۲۸ میلادی به تصویب رسید و مقرر گردید که حروف الفبای عربی، از مجموعه سازمانی الفبا و زبان کشور ترکیه نسخ و به جای آن ۲۹ حرف از حروف لاتین جایگزین گردد. بدین طریق سیستم نوشتاری ترکیه از ترکی عثمانی به ترکی لاتین (Latince yazılan türkçe) تغییر یافت. این حروف عبارتند از:
A a, B b, C c, Ç ç, D d, E e, F f, G g, Ğ ğ, H h, I ı, İ i, J j, K k, L l M m, N n, O o, Ö ö, P p, R r, S s, Ş ş, T t, U u, Ü ü, V v, Y y, Z z
دسته: برق
حجم فایل: 3198 کیلوبایت
تعداد صفحه: 113
بررسی محدود کنند های جریان اتصال کوتاه در سیستم های قدرت
همراه با منابع
مقدمه
توسعه روز افزون سیستم های توزیع انرژی الکتریکی و همچنین افزایش به هم پیوستگی درشبکه های قدرت به دلیل نیاز به بالا بودن ظرفیت آنها منجر به افزایش سطح اتصال کوتاه و جریانهای خطای بزرگتر و در نتیجه ازدیاد گرمای حاصله ناشی ازعبور جریان القایی زیاد در ژنراتورها، ترانسفورماتورها و سایر تجهیزات و همچنین کاهش قابلیت اطمینان شبکه می شود. با وجود رعایت تمامی موارد مربوط به ایمنی سیستم قدرت، وقوع اتصال کوتاه در شبکه های قدرت امری اجتناب ناپذیر می باشد.
در زمان اتصال کوتاه صرف نظر از آسیبی که به خاطر بروز قوس الکتریکی به نقطه اتصال کوتاه وارد می شود، جریانهای عظیمی که از ژنراتورها به طرف نقطه ی عیب جاری می شود سبب وارد شدن تنش های دینامیکی و حرارتی بالا به تجهیزات سیستم قدرت ازقبیل خطوط هوایی، کابلها، ترانسفورماتورها و کلیدهای قدرت می شود. عبور چنین جریانی از شبکه نیاز به تجهیزاتی دارد که توانایی تحمل این جریان را داشته باشند و برای قطع این جریان نیازمند کلیدهایی با قدرت قطع بالا هستیم که هزینه های سنگینی به سیستم تحمیل می کند. کلیدهای قدرت مورد استفاده در شبکه برای عملکردکامل نیازمند زمانی معادل چند سیکل (چند میلی ثانیه) می باشد. عبور مقادیر بزرگ جریان از خطوط و تجهیزات سیستم قدرت در همین چند سیکل می تواند موجب تخریب جدی تجهیزات شود زیرا جریان اتصال کوتاه در لحظات اولیه بویژه در پریود اول موج جریان دارای بیشترین دامنه است و بیشترین اثرات مخرب ازهمین سیکل های اولیه ناشی می شود. این امر در صورت بالا بودن جریان های اتصال کوتاه و عبور آن از سطح عایقی کلیدهای قدرت ممکن است موجب برقراری یک اتصال کوتاه دایمی شود. افزایش سطح اتصال کوتاه در بعضی از مناطق باعث شده جریان های اتصال کوتاه تا حد مقادیر نامی تجهیزات شبکه افزایش یابد و یا حتی در بعضی حوزه ها مقادیر نامی تجهیزات جوابگوی نیاز نباشد و نیاز به تعویض آنها درخواست شود. بنابراین در سالهای اخیر به تجهیزاتی که توانایی محدود کردن جریان اتصال کوتاه داشته باشند، توجه ویژه ای شده است.
محدود ساز جریان خطا بلافاصله بعد از وقوع خطا در مدار قرار می گیرد وتوانایی دارد تا تمام جریان های اضافی را که بزرگتر از جریان شبکه باشند با زمان پاسخگویی حداکثر نیم سیکل محدود کند. محدود کننده های جریان اتصال کوتاه طراحی شده در دهه های اخیر، عناصر سری با تجهیزات شبکه هستند. این تجهیزات در حالت عادی مقاومت کمی دربرابر عبور جریان از خود نشان می دهند، اما پس از وقوع اتصال کوتاه درلحظات اولیه شروع جریان، مقاومت آنها یکباره بزرگ شده و از بالا رفتن جریان اتصال کوتاه جلوگیری میکنند. این تجهیزات پس از هر بار عملکرد باید قابل بازیابی بوده و در حالت مانگار سیستم باعث ایجاد اضافه ولتاژ و یا تزریق هارمونیک به سیستم نشوند.
قیمت: 19,000 تومان
خلاصه
ارزیابی هیئت های بین دولتی در مورد تغییرات اقلیمی نشان داده است که آب و هوا در حال تغییر است و آینده شاهد یالا آمدن سطح دریا، موج های حرارتی بیشتر، طوفان های شدید و بارندگی سنگین و گسترش سرزمین های خشک خواهد بود. این خطرات اقلیمی دارای اثراتی بر روی اسکان انسان ها می باشد که منجر به از بین رفتن ادامه حیات، اختلالات اجتماعی و صدمه اقتصادی می شود. تحقیقات اخیر نشان داده است که این مشکل چیزی بیش از حد بحران می باشد. پیوند تطبیق تغییر آب و هوا با کاهش خطر فجایع مهم است و با وجود منابع قابل توجه، در حال وقوع است. کشورهای کمتر توسعه یافته و فقیرترین مردم در تمام کشورها، اشخاصی هستند که در خطر بیشتری می باشند و معمولاً دارای حداقل ظرفیت برای سازگاری و کاهش خطر می باشند. نوآوری تحقیقاتی بین المللی جدبد و تحقیقات جامع در مورد خطر فجایع نشان می دهد که: چالش های مربوط به خطرات محرک محیطی طبیعی و انسانی (شامل تغییرات اقلیمی) مد نظر قرار گرفته است تا نیازهای مربوط به افزایش پایگاه های تحقیقاتی را به منظور توسعه و اجرای سیاست های عمومی برآورده سازد.
مقدمه
اثرات شدید تغییرپذیری و تغییر آب و هوا و خطرات مرتبط به طور فزاینده ای در سراسر جهان احساس می شوند. مشخص شده که جمعیت های موجود در مناطق کم ارتفاع ساحلی، شهرهای بندری و دلتاهای رودخانه ای که برآورد شده که دربردارنده حدود 10% جمعیت جهان هستند، به طوری استثنائی آسیب پذیر هستند. تاکنون، جمعیت های شهری موجود در دلتاهای رودخانه ای آسیایی مثل دهاکا، کالکاتا، یانگون و های فونگ با افزایش سیل مواجه هستند در حالی که تعیین شده که شهرهای ساحلی در آفریقا مثل آبیدجان، آکرا، الکساندیا، لاگاس، فریتاون، ماپوتو و کیپ تاون به شدت توسط افزایش سطح دریا تحت تاثیر قرار گرفته اند.
1-مقدمه
2-سیستم شاسی و بدنه و ترمز پژو 405
3-سیستم فرمان هیدرولیکی پژو 405
4-سیستم فنربندی پژو 405
5-سیستم سوخت رسانی
6-سیستم خنک کار پیکان و پژو 405
7-سیستم انتقال قدرت در پژو 405
8-جمع آوری موتور
خلاصه ای بر ترمزهای ABS
ترمزهای ضد بلوکه ABS
اساس کار سیستم ABS
ترمزهای ABS در خودروهای سنگین
ABS در شرکتهای بزرگ خودرو سازی
اصول هیدرولیک
ترمز پر قدرت کلسی – هیز
مقدمه
اینجانب بابک فرهادی خانکندی بشماره دانشجوئی m 81285496 کارآموزی خود را در مجتمع کارگاهی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهر علامه مجلسی (ره) شروع نمودم. در این دوره کارآموزی، با وجود استادانی مجرب و تحصیل کرده و وجود اتومبیلهایی از نوع پژو (GLX) و بازدید از قسمتهای مختلف آن خصوصا موتور، به نکات جدید و جالبی رسیدم. از آنجائیکه در دوران تحصیلی از مکانیسم چنین اتومبیلهایی اطلاع کافی نداشتم برای من بسیار تازگی داشت و جالب بود. امیدوارم باز هم بتوانم با تلاش و پشتکار خود و کمک شما عزیزان به نکات جدید و آموزنده دیگری دست پیدا کنم.