مقاله حسابداری مدیریت محیطی

مقدمه

محتوی مقاله شامل موارد زیر می باشد:

  • حسابداری مدیریت محیطی چیست؟
  • موارد کاربردی و فایده های حسابداری مدیریت محیطی چیست؟
  • مزایای نهفته حسابداری مدیریت محیطی در صنعت چیست؟
  • مزایای نهفته حسابداری مدیریت محیطی برای دولت چیست؟
  • مزایای نهفته حسابداری مدیریت محیطی برای جامعه چیست؟
  • چرا حسابداری مدیریت محیطی توسعه یافت؟
بازنگری حسابداری مدیریت محیطی: حسابداری مدیریت محیطی چیست؟

حسابداری مدیریت محیطی اصطلاح گسترده ای است که همانند زیر در چندین متن مختلف استفاده میشود:

انواع حسابداری عمومی

حسابداری مدیریت:

کاربرد هزینه و اطلاعات دیگر را برای تصمیم گیری در یک سازمان تشخیص، گردآوری، برآورد و تحلیل می کند.

حسابداری مالی:

گسترش و گزارش اطلاعات مالی توسط یک سازمان برای قسمتهای خارجی (مانند بانکها، صاحبان سهام) را برعهده دارد.

حسابداری ملی:

گسترش اقتصادی و اطلاعات دیگر برای توصیف درآمد ملی و سلامت اقتصادی را برعهده دارد.

خرید و دانلود

بررسی نقش رسانههای جمعی (با تاکید بر تلویزیون) در الگوپذیری و رفتار کودکان

پیشگفتار: تحقیق حاضر با عنوان "بررسی نقش رسانه های جمعی (با تاکید بر تلویزیون) در الگوپذیری و رفتار کودکان " سعی دارد، تاثیرات مثبت وپیامدهای منفی وابستگی کودکان به تلویزیون را مورد بررسی قرار دهد. در راستای رسیدن به هدف مذکور ابتدا مبانی نظری تحقیق در مورد تاریخچه پیدایش رسانه های گروهی و به خصوص تلویزیون مطرح شده، سپس انواع کارکردهای تلویزیون، وظایف رسانه به عنوان یک وسیله ارتباطی مورد تحلیل و بررسی قرار گرفته است. در فصل دوم تحقیق مقدارزمانی که کودکان در شرایط مختلف سنی صرف تماشای تلویزیون میکنند، آغاز سن تماشای تلویزیون، دلایل تماشای تلویزیون توسط کودکان و انتظاراتی که کودکان و والدین آنها از تلویزیون دارند مورد بررسی قرار می گیرد. لازم به ذکر است آمار و ارقام مربوط به این فصل از تحقیق، در مورد جامعه آمریکا و بر اساس اطلاعات کتاب " تلویزیون در زندگی کودکان ما نوشته ویلبر شرام و دیگران، ترجمه محمود حقیقت کاشانی می باشد. امید است با عنایتی که مسئولین تعلیم وتربیت ایران اسلامی به الگو گیری کودکان این مرز و بوم از رسانه های گروهی و به ویژه رسانه های تصویری دارند، زمینه انجام این چنین پژوهشهای گسترده ای در سیستم آموزش و پرورش کشور مانیز فراهم گردد که این مهم حمایت همه جانبه مسئولین امر را می طلبد.

فصل سوم با عنوان جهان جدید تلویزون مسایلی از جمله سن شروع تماشای تلویزیون و شرایط زمانی و انواع موضوعاتی که مورد توجه کودکان با توجه به شرایط سنی و جنسی و همچنین توانایی های ذهنی آنها است مورد بررسی قرار گرفته است.

فصل چهارم مربوط به نحوه و میزان یادگیری کودکان از این رسانه و عوامل تاثیر گذار بر این مساله است.

در فصل پنجم تحقیق، تاثیرات روحی، روانی و جسمی تلویزیون بر کودکان مورد تحلیل و بررسی قرار گرفته و در نهایت در فصل ششم به رسانه جدید " اینترنت "و رابطه آن با مسئله یادگیری و الگو پذیری کودکان و انواع خطراتی که این رسانه برای کودکان دارد اشاره شده است. مقدمه: کودکان ما امروزه در خانه ای پا به دنیا می گذارند که تلویزیون در آن به طور میانگین هفت تا هشت ساعت در روز روشن است. حالا دیگر بیش از آنکه از مادربزرگها داستان و از پدربزرگها خاطره بشنویم این تلویزیون است که داستانهای مربوط به انسانها، زندگی و ارزشهای آن را برای ما بیان می کند.

تلویزیون، امروزه به عنوان عمومی ترین و پرمخاطب ترین رسانه جمعی، سهم عمده ای در آموزش و تأثیرگذاری مستقیم و غیر مستقیم بر فرهنگ و روح و روان جمعی دارد.

تاثیر پذیری اکثریت خاموش جامعه از تلویزیون و برنامه های ماهواره ای تلویزیونی بسیاری از اوقات کشورهای جهان سوم را با بحران فرهنگی روبرو کرده است.

تلویزیون هر روز بر ما تسلط بیشتری می یابد و ما بایستی نگران آثار مخرب برنامه های تلویزیونی برای کودکان و خانواده های خود باشیم. این حق ماست و می بایستی عکس العمل نشان دهیم. اگر چه تلویزیون فی نفسه مطرود نیست اما برنامه های تلویزیونی در مجموع زیانبار بوده اند. در غرب به نوعی و در شرق به شکلی دیگر خطر برنامه های مخرب و منحط تلویزیونی احساس می شود.

ما بدبختانه فرزندانمان را با تلویزیون تربیت می کنیم وقتی می خواهیم آنان را ساکت کنیم برای آنان تلویزیون روشن می کنیم و یا آنان را به تماشای برناه هایی که خودمان هم نمی دانیم چه هستند دعوت می کنیم. خودمان هم متاسفانه عادت کرده ایم به آنچه پخش می شود فقط خیره شویم و نگاه کنیم. بشر با تولید نیازمند به شناخت دنیای اطراف خود است و انتقال فرهنگ و روحیه مدنی می تواند به صورتی سالم و سازنده انجام گیرد اما به نظر می رسد تلویزیون یک مانع اصلی بر سر راه رسیدن به دنیای بهتر است پس ما بایستی از آثار سوء این جعبه جادویی آگاه شویم و در ارتباط با تلویزیون مسؤولیت خود را بپذیریم.

خرید و دانلود

پروژه بررسی و معرفی بخشهای مختلف نیروگاه گازی

مقدمه

امروزه با توسعه روزافزون صنعت نیروگاه وتولید برق وبا توجه به این نکته که اکثریت دانشجویان مهندسی و... ویا حتی فارغ التحصیلان دراین رشته ها موفق به بازدیدکاملی از نیروگاه وسیستم کاری و نحوه عملکرد سیستمهای موجود در نیروگاه نشده اند، وبا توجه به سابقه کاری که من در نیروگاه جنوب اصفهان درزمینه نصب تجهیزات مکانیکی وغیره داشته ام، لازم دانسته ام که برای اشنا کردن دانشجویانی که علاقه به نیروگاه وسیستم عملکردآن دارند، اطلاعات وتصاویری راجمع آوری نموده ودرقالب این پروژه (که معرفی و بررسی بخشهای مختلف نیروگاه گازی است.) ارایه دهم. که من گرد آوری این مطالب را در قالب 10فصل بیان نموده که فصل اول آن رابابیان کدهای شناسایی آغازکرده که درفصلهای بعدی اگرازاین کدها استفاده شده بود، نا مفهوم نباشد. در فصل دوم تشریحی کلی نیروگاه از نوع پیکر بندی، جا نمایی، سوخت و... را بیان کرده و در فصل سوم اطلاعاتی عمومی در مورد قطعات توربین گاز وابعاد ووزن و... را بیان کرده ام ودر فصل چهارم توربین گاز، نحوه هوادهی، احتراق و... را تشریح کرده ودرادامه در فصل پنجم سامانه های مختلف از قبیل هوای ورودی آتش نشانی سوخت گاز، گازوییل و... را بیان نموده که برای خواننده قابل فهم باشد که این هوا چه طور وارد، چه گونه احتراق صورت گرفته و چه مراحلی بایستی انجام شود تا برق تولیدشودودر فصل ششم نحوه کنترل دمای توربین را شرح می دهیم ودر فصل هفتم مجرای هوای ورودی، سرعت، عایق صدا ونحوه تمیز کاری و... را تشریح کرده ودر فصل هشتم سیستم خروجی گازهای حاصل ازاحتراق (مجرای واگرای اگزوز) و... را توضیح داده ودر فصل نهم انواع ابزارهای عمومی وتخصصی را بیان کرده که بیشتر در زمینه تعمیرات ازاین ابزارآلات استفاده می شود ودر فصل دهم منابعی که من توانستم به آنها دسترسی پیدا کنم و بتوانم این مطالب را گرد هم آورم، بیان نموده ام که در پایان هدف و نتیجه ای که من از این پروژه داشتم که سعی خود را می کنم تا به آن هدف نزدیک شوم ؛این است که دانشجویان و... با آشنایی و استفاده از این پروژه بتواند ابهامات خودرا در زمینه، حداقل آشنایی با نیروگاه گازی و نحوه عملکرد آن بر طرف کند که درهنگام حضور در نیروگاه حتی مرتبه اول دارای پیش زمینه ای بوده باشند که (سر در گمی هایی را که ممکن است با دیدن نیروگاه برایشان بوجود آید را به حداقل برسانند.)

  • فرمت: zip
  • حجم: 3.15 مگابایت
  • شماره ثبت: 505

خرید و دانلود

نمونه سوالات امتحانی 92-93کاربرد کامپیوتر در حسابداری

دسته: نمونه سوالات دانشگاهی

حجم فایل: 11 کیلوبایت

تعداد صفحه: 2

برای دریافت نمونه سوالات باید روی دانلود کلید کنید و مراحل فوق را تکمیل کنید.

1- یک برنامه برای اجرا در کدام حافظه قرار می گیرد؟

الف) ROM ب) RAM ج) هارد دیسک د) فلاپی دیسک

قیمت: 2,000 تومان

خرید و دانلود

شیوه های عملیاتی سنجش خلق دانش

خلاصه

هدف این مقاله بررسی عملیاتی خلق دانش می پردازد. با توجه به اهمیت خلق دانش برای ثروت ملی و شرکتها، ارزیابی اندازه گیری آن یک کار ارزشمند است، با این وجود، تحقیق حاضر طیف وسیعی از اندازه گیریها را به کار می برد و این عدم بررسی عملیاتی توافق شده ساختاری مانع برای بررسی تجربی قوی است. هدف این مقاله بررسی روشهای اندازه گیری حال حاضر و ایجاد یک طبقه بندی از ارزیابیهای بوجود آوردن دانش است.

طرح/ روش / رویکرد روش طبقه بندی چهار مرحله ای بشرح زیر است. به منظور تولید اطلاعات در مورد ویژگیهای اساسی روش های اندازه گیری، تحقیقات تجربی مربوطه مورد بررسی قرار گرفته و تجزیه و تحلیل محتوا در مورد اقدامات حاصل شده انجام می گیرد. بررسی ادبیات شامل تحقیق کلمات کلیدی در بانگهای اطلاعاتی کتابشناختی است که یک نمونه از 63 مقاله تجربی که در بر گیرنده ارزیابیهای خلق دانش است بدست می دهد. هر دوی این نویسندگان بطور مستقل یک نقشه شناختی از این اقدامات بر اساس سه ویژگی متفاوت بوجود آورده اند.

یافته ها سهم اصلی از این مقاله توسعه یک طبقه بندی سلسله مراتبی از ارزیابیهای خلق دانش است.

این طبقه بندی که د رآن حرکت بالای سلسله مراتب، طبقه بندی مفهومی گسترده فراهم می آورد و حرکت پاییز پالایش مفهومی را تأمین می کند از طریق اندازه گیریهای طبقه بندی به روشی که ارزیابی در برابر تعاریف موجود قابل قیاس را تسهیل نماید باعث پیشرفت تحقیق خلق دانش می شود.

محدودیتهای تحقیق/ مفاهیم محدودیتهای تحقیق از مسائل بنیادی تعصبی ریشه می گیرد. علاوه بر نشان دادن تعصب برخی از تعصبات ممکن است با توجه به قرار دادن ارزیابیها در داخل فرآیند یا دسته بندیهای بیرونی در برنامه نویسی وارد گردیده باشند.

اصالت / ارزش این تحقیق پیامدهای قابل توجهی را برای تحقیقات آینده در خلق دانش دارد:

این طبقه بندی هماهنگی بین مفهوم ساخت دانش و ارزیابی و تمایز بین خلق دانش و دیگر سازه های مربوطه نظیر نوآوری را تسهیل می کند. چنین طبقه بندی روشن تر شدن شباهتها و تفاوتها میان بخشهای خلق دانش توسعه ویژگیهای جدید برای تحقیقات آینده و شناسایی مناطق غفلت از مطالعه آسان می سازد.

  • فرمت: zip
  • حجم: 0.20 مگابایت
  • شماره ثبت: 411

خرید و دانلود

عملکرد خواندن و دستاورد در اوایل دوران کودکی در کنار دو زبانه بودن

  • عنوان لاتین مقاله: Reading Performance and Academic Achievement in Early Childhood Bilingual and Monolinguals
  • عنوان فارسی مقاله: مقاله ترجمه شده با عنوان عملکرد خواندن و موارد علمی دستاورد در اوایل دوران کودکی در کنار دو زبانه بودن
  • دسته: روانشناسی
  • فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
  • تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 11
  • جهت دانلود رایگان نسخه انگلیسی این مقاله اینجا کلیک نمایید
  • ترجمه سلیس و روان مقاله آماده خرید است.

خلاصه

رابطه بین عملکرد خواندن و پیشرفت تحصیلی از لحاظ نظری قابل پیش بینی است. با این حال، این ارتباط می تواند در میان دانش آموزان دو زبانه (ECBL) در اوایل دوران کودکی از همسالان یک زبانه بالاتر باشد. برای ارزیابی این ادعا، دو گروه از دانش آموزان کلاس دوم دختر به طور تصادفی انتخاب، (150 زبان فارسی و 150 به فارسی و ترک زبان) تست شده اند و مقایسه در این خصوصیات اعمال شد. اقدامات استفاده از آزمون در عملکرد خواندن توسط همکاران کرمی نوری انجام شد. علاوه بر این، پیشرفت تحصیلی به طور متوسط، نمرات به دست آمده توسط دانش آموزان در امتحانات نهایی مدرسه، در ریاضیات، علوم و فارسی را شامل شده است. تجزیه و تحلیل رگرسیون و سپس تعیین ساختار به عنوان بهترین پیش بینی کننده پیشرفت تحصیلی در هر دو گروه می باشد. بر اساس نتایج، دختران دوزبانه نسبت به تک زبانه (ML) در هر سه زمینه موفقیت بیشتری داشتند. یافته ها همچنین نشان می دهد که خواندن عملکردی پیش بینی کننده، برای پیشرفت تحصیلی در هر دو گروه بوده است.

کلمات کلیدی: خواندن عملکرد، پیشرفت تحصیلی، دوزبانه ها، اوایل کودکی

مقدمه

مطالعات متعدد نشان می دهد که جزء واجی حافظه نقش مهمی در اکتساب زبان دوم بازی می کند (به عنوان مثال، خار و مرجع). تفاوت عملکرد بین زبانه (ML) و (ECBL) در اقدامات پیشرفت تحصیلی اغلب به محدودیت در خواندن نسبت داده می شود (به عنوان مثال، دی یانگ، سیگل و رایان، سوانسون). با این حال، هیچ توافقی در مورد ماهیت خواندن و یا دقت در مورد این موضوع ارائه نشده است که مربوط به اجزای پیشرفت تحصیلی باشد.

  • فرمت: zip
  • حجم: 0.38 مگابایت
  • شماره ثبت: 411

خرید و دانلود

بازاریابی کسب و کار چند ملیتی : تاثیر تولید و تنوع جغرافیایی

  • عنوان لاتین مقاله: The performance of multinational agribusiness, effect of product and geographical diversification
  • عنوان فارسی مقاله: عمکرد مربوط به بازاریابی کسب و کار کشاورزی چند ملیتی: تاثیر تولید و تنوع جغرافیایی
  • دسته: اقتصاد
  • فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
  • تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 24
  • لینک دریافت رایگان نسخه انگلیسی مقاله: دانلود
  • ترجمه سلیس و روان مقاله آماده خرید است.

خلاصه

در این فصل ما به بررسی تاثیر تنوع جغرافیایی و صنعتی نرخ رشد 100 مورد از بیشترین غذا ها و نوشیدنی های چند ملیتی می پردازیم. در میان شرکت های بزرگی که صنعت غذا و نوشیدنی ها را در سر تا سر جهان تحت تاثیر قرار می دهند مسئله رشد یک موضوع بسیار مهمی، حتی مهمتر از چند ملیتی بودن در صنایع دیگر می باشد. این شرکت ها نماینده یک سوم تولیدات و بیش از نیمی از فعالیت های فنی صنایع مواد غذایی و نوشیدنی های جهان می باشند. شرکت های چند ملیتی غذا و نوشیدنی هدفشان بیشتر افزایش منفعت خودشان می باشد. آن ها دریافته اند که شرکت های بزرگ این فرصت را دارند تا وارد بازار های پر سود و جدید مورد مواد غذایی همانند (انواع سس، غداهای حاضری و غیره...) شوند و در عین حال کنترل بر روی تولید کالا در بازار برای مواد غذایی مانند (شکر، آرد و غیره...) زمانی که سود حاشیه اس کمتر می باشد، داشته باشند. شرکت های کوچکتر اغلب فاقد این امکان می باشند زیرا آنان نمی توانند بین سود ناخالص با آن حجم عظیمی از مواد غذایی که توسط شرکت های بزرگتر به بازار می آید تعادل برقرار کنند. شرکتی که ما در این فصل مورد بررسی قرارمی دهیم دارای نرخ رشد سالانه 3 تا 4 درصد بیشتر از تولید غذا و مواد نوشیدنی در سطح جهانی می باشد. ولی در سالهای اخیرپویایی خود را از دست داده اند. موارد استثنایی شامل شرکت های بزرگی از ژاپن و بعضی از کشور های اروپایی می باشند که باسرعت زیادی در حال گسترش هستند. برای شرکت های رقیب این می تواند یک مسئله نگران کننده باشد.

  • فرمت: zip
  • حجم: 2.84 مگابایت
  • شماره ثبت: 411

خرید و دانلود

WSNرا برای ارائه انتخاب کنید

دسته: کامپیوتر

حجم فایل: 3535 کیلوبایت

تعداد صفحه: 1

این فایل شامل پاورپوینت ارائه موضوع شبکه های حسگر بیسیم در ارئه مطالب علمی می باشد که از نظر علمی بسیار خوب است. امیدوارم لذت ببرید.

قیمت: 1,500 تومان

خرید و دانلود

مقاله آموزشی ورزش در اسلام

دسته: علوم تربیتی

حجم فایل: 20 کیلوبایت

تعداد صفحه: 8

چکیده:

قرآن، کتاب آسمانی اسلام، بزرگترین سرمشق و راه گشای زندگی انسان ها در همه شؤون و امور، تا روز قیامت است. در این کتاب بزرگ و بی نقص-که کلام خالق انسان و تمام هستی می باشد- آیاتی وجود دارد که به گونه‌ای بر اهمیت ورزش و نیرومند سازی جسم در کنار تقویت روح و بعد علمی دلالت دارد.

طالوت و نیرومندی جسمانی

از جمله مواردی که نیرومندی جسمانی به عنوان یک مزیت و امتیاز در قرآن ذکر شده، داستان طالوت و قوم بنی اسرائیل است. قوم یهود که در زیر سلطه فرعونیان، ضعیف و ناتوان شده بودند، بر اثر رهبری های خردمندانه حضرت موسی از آن وضع اسف‌انگیز نجات یافته و به قدرت و عظمت رسیدند، ولی پس از مدتی دچار غرور شده و دست به قانون‌شکنی زدند، و به همین جهت، سرانجام از قوم (جالوت) -که در ساحل دریای روم، بین فلسطین و مصر می زیستند-شکست خورده و 440 نفر از شاه زادگانشان نیز به اسارت جالوتیان درآمدند. این وضع، چندین سال ادامه داشت، تا آن که خداوند پیامبری به نام (اشموئیل) را برای نجات و ارشاد آنها برانگیخت.

قیمت: 5,000 تومان

خرید و دانلود

مقاله مدیریت بازرگانی

مقدمه

رشته مدیریت بازرگانی در مفهوم عام آن شامل طیف وسیعی از مدیریت ها می شود، زیرا بیشتر سازمانهای تجاری، صنعتی و خدماتی مثل بانکها، شرکت های بیمه و یا کارخانجات صنعتی به دنبال سود هستند و در نتیجه یک موسسه بازرگانی محسوب می شوند. و از همین رو در کشور ما تا چند سال پیش، گرایش مدیریت بازرگانی شامل گرایش های مختلف این رشته مانند مدیریت صنعتی، مدیریت بیمه و مدیریت جهانگردی و مدیریت بازرگانی بود. اما امروزه با پیشرفت علم مدیریت و تخصصی تر شدن این رشته، مدیریت بازرگانی کاربرد محدودتری پیدا کرده است. دروس تخصصی این رشته در زمینه شناخت بازار، مسائل بازاریابی، تجارت، داد و ستد، معاملات بین المللی و صادرات و واردات است و در نهایت یک دانشجوی مدیریت بازرگانی به عنوان یک مدیر تجاری تحصیل کرده، می تواند امور تجاری را تفکیک کرده و اداره کند و به یاری قدرت خلاق خویش در ایجاد بازار جدید، ارائه خدمات متنوع و تازه، ابداع روشهای جدید در عرضه و توزیع، کارآفرین باشد. برای مثال یک فارغ التحصیل مدیریت بازرگانی باید بتواند برای کالاهای موجود، بازار جدیدی پیدا کرده و یا روشهای مطلوب توزیع را در سیستم دولتی طراحی کند. چون امروز یکی از بزرگترین مشکلات کشور ما رساندن محصولات کشاورزی مثل برنج، چای و مرکبات به بازار و به دست مصرف کننده است.

گرایش مدیریت بازرگانی به بررسی اصول، روشها و مهارتهایی می پردازد که اداره کنندگان سازمانهای اقتصادی، خدماتی و بازرگانی باید از آن اطلاع داشته باشند. برای مثال نحوه تصمیم گیری در مورد روشهای تولید، فروش، سرمایه گذاری، بازاریابی، جذب نیروی انسانی و دهها مساله دیگر که در هر موسسه بازرگانی برای یک مدیر مطرح می گردد، در این گرایش آموزش داده می شود.

خرید و دانلود