کرم ابریشم
کرم ابریشم یا کرم پیله نوزاد پروانه است از آن جهت اهمیت دارد که از آن ابریشم تهیه می شود.
رشد
کرم های ابریشم بسیار گرسنه هستند. آنها در تمام روز و شب از برگ های توت سفید تغذیه می کنند. از تخم درآمدن کرم های ابریشم ۱۰ روز طول می کشد. زمانی که رنگ سرش به تیرگی گرایید بدان معنی است که زمان آنست که پوست اندازی کنند. پس از طی ۴ مرحله پوست اندازی بدن آنها به آرامی زردتر می شود و پوست بدن مستحکم تر می شود، آنها در این مرحله تبدیل به شفیره می شوند. در مرحله شفیرگی کرم ابریشم شروع به تولید پیله می کند و بعد از شفیرگی تبدیل به پروانه می شوند.
دسته: قالب و گرافیک
حجم فایل: 146 کیلوبایت
تعداد صفحه: 1
تست پروژه ساختن در گرافیک سی
این پروژه های گرافیک در زبان برنامه نویسی سی هستند
تحت اجرا در دو نرم افزار Turbo C و Dev CPP
قیمت: 2,000 تومان
دسته: معماری
فرمت فایل: dwg
حجم فایل: 153 کیلوبایت
تعداد صفحه: 1
نام فایل: برش
قابل اجرا در اتوکد 2007 یا جدیدتر
با توجه به اینکه نقشه کشی و طراحی ساختمان به دقت فراوان و دانش کامل نیاز دارد، داشتن نمونه کار کامل و مناسب برای آشنایی با این امر بسیار الزامی است. فایل موجود توسط طراحان با تجربه رشته نقشه کشی معماری طراحی شده است. این فایل تمامی استانداردهای طراحی معماری و اصول نقشه کشی را دارا بوده و هیچگونه نقصی ندارد. همچنین این فایل تمامی استانداردهای طراحی در نرم افزار اتوکد را دارا بوده و برای الگو برداری برای دانشجویان رشته نقشه کشی معماری و مبحث اتوکد بسیار مناسب می باشد.
شایان ذکر است که این فایل توسط مهندسان طراح و ناظر بررسی شده و مشکلات آن برطرف شده است.
از مزایای دیگر این فایل، کم حجم بودن آن است، بنابرین می توانید پس از پرداخت وجه بلافاصله آن را در کمترین زمان ممکن دانلود نموده و از آن استفاده کنید.
این فایل به صورت فایل اتوکدی با فرمت. dwg بوده و کاملا قابل ویرایش است.
توجه کنید که این فایل فقط با برنامه اتوکد 2007 و نسخه های بالاتر از آن قابل اجراست.
قیمت: 5,000 تومان
شبکه کامپیوتری چیست؟ ص 3
دلایل استفاده از شبکه ص 3
مفهوم گره Node و ایستگاه های کاری ص 5
مدلهای شبکه ص 5
اجزاء شبکه ص 8
انواع شبکه از لحاظ جغرافیایی ص 9
ریخت شناسی شبکه ص 11
پروتکلهای شبکه ص 17
ابزارهای اتصال دهنده ص 24
مفاهیم مربوط به ارسال سیگنال و پهنای باند ص 30
عملکرد یک شبکه ص 31
مراحل نصب Windows server 2003 ص 32
تعریف DHCP server ص 55
مراحل نصب DHcpsever ص 60
تنظیم DHcp Server ص 63
منبع
دسته: مدیریت
حجم فایل: 657 کیلوبایت
تعداد صفحه: 107
چکیده
از آنجا که اتخاذ تصمیم صحیح و به موقع می تواند تاثیر به سزایی در زندگی شخصی و اجتماعی انسانها داشته باشد ضرورت وجود یک تکنیک قوی که بتواند انسان را در این زمینه یاری کند کاملا محسوس می باشد. یکی از کار آمد ترین این تکنیک ها فرایند تحلیل سلسله مراتبی (Analytical hierarchy process) است که برای اولین بار توسط توماس ال ساعتی در دهه ی 1970 مطرح شد. این تکنیک بر اساس مقایسه های زوجی بنا نهاده شده و امکان بررسی سناریو های مختلف را به مدیران می دهد.
این فرایند با توجه به ماهیت ساده و در عین حال جامعی که دارد مورد استقبال مدیران و کاربران مختلف قرار گرفته است، لذا در این پایان نامه سعی شده است تا با نگرشی متفاوت در مقایسه ی دو به دوی معیار ها و زیر معیار ها در این فرایند نتایج حاصل از این روش به واقعیت موجود نزدیک تر شود. بر همین اساس با توجه به اینکه هر معیار یا زیر معیاری در این فرایند در سطوح مختلف دارای مطلوبیت متفاوتی می باشد پس بهتر است با توجه به مطلوبیت معیار ها در هر سطح آنها را دو به دو با هم مقایسه کرد.
جهت آزمایش نتایج حاصل از این کار پژوهشی تکنیک حاصله به صورت حل یک مسئله پیاده گردیده که در این پایان نامه موجود می باشد.
قیمت: 8,000 تومان
دسته: مدیریت مالی
حجم فایل: 13 کیلوبایت
تعداد صفحه: 5
این فایل شامل آمار معاملات روزانه شرکت نقش جهان در سال 90 بوده و شامل بخشهای نوسان، نسبت قیمت به سود، سود هر سهم، بالاترین و پایین ترین قیمت، حجم سهام و ارزش بازاری می باشد
قیمت: 2,000 تومان
خلاصه
مدیریت مقاصد توریستی در شرایط فعلی کسب و کار بر مبنای مقاصد استراتژیک که مصولات توریستی نوآورانه و هماهنگ را فراهم می آورد، برای مناطق توریستی بسیار اهمیت دارد. متوازن نمودن اهداف استراتژیک سرمایه گذاران و افزایش مزیت های اقتصادی اهداق مهم بازاریابی استراتژیک مقاصد توریستی هستند.
واژگان کلیدی: بازاریابی استراتژیک، مقاصد توریستی، مدیریت، رقابت پذیری، بحران
مقدمه
رقابت جهانی و اشباع شدن صنعت توریسم چالش ها و مشکلات بسیاری را در ایجاد وفاداری مشتریان و مزیت های رقابتی پایدار در بازار محصولات توریستی ایجاد نموده است. این مشکلات، در مدیریت تقاضا و خلق تصویر منحصر به فردی از یک مقصد توریستی خاص مشهود می باشند. مشارکت تعداد زیادی از سازمان های مختلف در خلق و بازاریابی محصولات توریستی یک مقصد توریستی مشخص نمودن ومنافع و اهداف آن ها را مشکل می سازد. از طرف دیگر، این سازمان ها به شراکت های متفاوت تری با هدف دستیابی به تأثیرات فردی و دوجانبه ورود می کنند. متوازن سازی اهداف استراتژیک سرمایه گذاران و افزایش مزیت های اقتصادی مهمترین اهداف بازاریابی استراتژیک یک مقصد توریستی است. این کار شامل خلق ارزش برای تمامی شرکا از طریق توسعه بازاریابی یکپارچه است که به گسترش جذابیت و خلق یک تصویر بی مانند از یک مقصد توریستی منجر می گردد.
مقدمه
مزاح به عنوان یکی از ویژگیهای شخ+صیتی انسان، کیفیتی منحصر به نوع آدمی است. اگر چه ارائه تعریف دقیقی از مزاح دشوار است، اما حتی در تمدنهای باستان نیز در این باره نظرات و مطالب گسترده ای مطرح شده است. مثلاً در کتاب عهد عتیق، پندی به این مضمون وجود دارد که «دلی شاد به خوبی یک طبیب کار می کند» افلاطون، ارسطو و اندیشمندان و فلاسفه سایر اعصار و قرون نیز درباره مزاح به اظهار نظر پرداختند. در متون احادیث اسلامی نیز روایاتی از پیامبر و ائمه وجود دارد که حاکی از تأثیرات مثبت مزاح در زندگی مؤمنان است. در روایاتی از پیامبر اکرم (ص) ایشان فرموده اند «هیچ مؤمنی نیست جز این که او را شوخی و مزاح است».
فصل اول: موضوع تحقیق
مقدمه
بیان مسئله تحقیق
اهمیت و ضرورت تحقیق
اهداف تحقیق
تعریف مفهومی و عملیاتی متغیرها
فصل دوم: مبانی نظری و یافته های پژوهشی
نظریه اهانت
نظریه تخلیه هیجانی و آسودگی
نظریه ناهماهنگی و تباین
واکنشهای مزاح
مزاح و سیستم ایمنی بدن
مزاح و عملکرد تحصیلی
نقش درمانی مزاح
تبین روان شناختی از تأثیر مزاح در مقابله با استرس
مدل تعاملی استرس
مبانی نظری سلامت روانی
نظریه موری
نظریه آدلر
نظریه مزلو
نظریه اسکینر
نظریه یونگ
افراد سالم از نظر روانی
نظریه اسلام
اهمیت سلامت روان
عوامل زیستی
عوامل عاطفی و روانی
عوامل اجتماعی
رابطه بین استرس، کنار آمدن و سلامتی
پیامدهای استرس
اختلال هیجانی
اختلال شناختی
اختلال فیزیولوژیکی
کنار آمدن
روشهای کنار آمدن مستقیم
کنار آمدن مواجهه ای
مسئله گشایی برنامه ریزی شده
حمایت اجتماعی
روشهای کنار آمدن دفاعی
مکانیزمهای دفاعی
کاهش دهندگان شیمی ایی استرس
پسخوراند زیستی
ورزش
یافته های پژوهشی در زمینه مزاح (شوخ طبعی)
ترغیب پرورش توانایی شوخ طبعی
فصل سوم: روش تحقیق
جامعه آماری و روش نمونه گیری
ابزار اندازه گیری (پرسشنامه تجدید نظر شده علائم روانی (SCL25-R))
نمره گذاری پرسشنامه SCL25-R
پایایی پرسشنامه تجدید نظر شده علائم روانی SCL25-R
مقیاس شوخ طبعی (مزاح) مارتین ولفکورت
نمره گذاری مقیاس سنجش شوخ طبعی
طرح تحقیق و منطق انتخاب آن
روش اجرا تحقیق
روش تحلیل داده ها
فصل چهارم: یافته های تحقیق
یافته های توصیفی
یافته های مربوط به فرضیه تحقیق
فصل پنجم: بحث و نتیجه گیری تحقیق
تبیین یافته های تحقیق
محدودیتهای تحقیق
پیشنهادات
فهرست منابع
ضمائم
پرسشنامه ها
مقدمه:
مزار سلطان محمد خدابنده (۱۷- ۱۲۰۴ میلادی) در سلطانیه , بنایی با گنبد عظیم و محوطه ای کوچک برای مزار. این بنا دارای پوشش دو لایه است ولی خاصیت عینی گنبد آن طور است که ارتفاع گنبد خیلی کمتر از آنچه که هست به نظر می رسد.
ساختمان اصلی به صورت هشت گوش بوده در زاویه ها مناره برج مانند زیبائی بنا شده است. د رمورد ساختمانهای متفرقه این دوره می توان از نوشته های جهانگردانی چون مارکوپولو یلهم و روبروک و ابن بطوطه کمک گرفت.
در نوشته این جهانگردان بناهائی با عظمت و افسانه وار وصف شده است که هنرمندان غرب توانسته اند با تجسم آن زیباترین آثار نقاشی و ادبی را بیافرینند.
(هنر اسلامی نوشته کارل , جی. دوری ترجمه رضا بصیری ص. ۱۷۲.)
مقبره اولجاتیو در سالطانیه متعلق به ۷۰۵-۷۱۳ هجری قمری را می توان نمونه کاملی از ساختمان با گنبد ترکیم دانست. این بنا فقط در مدت ۹ سال ساخته شده و دارای میفیت و خصوصیات تحسین آمیزی است. این بنا از یک هشت وجهی که قطر داخلی آن قریب ۲۶ متر و فاصله دو وجه خارجی ۴۲متر تکیل شده است. بر روی این هشت وجهی در بالا ,گنبدی به شکل چمانه بر روی مقطع دایره ای شکل که قطر آن تقریبا همان ۲۶ متر است قرار گرفته , نوک گنبد تا کف زمین ۵۰ متر ارتفاع دارد این گنبد بر روی ساقه ای مرتفع با ابهت خاص برافراشته شده است.
در بنای گنبد سلطانیه یک روش ساختمانی سرا پا آجری که در نتیجه از نظر ایستایی بافت روشن و مشخص را تشکیل میدهد اجرا شده است. نقشه داخلی گنبد نیز یک هشت وجهی منتظم است, بر روی هر وجه یک ایوان قرار گرفته این ایوانها در بالا دارای یک طبقه دیگر هستند که به فضای داخل مشرف می باشند. بین هر ایوان و ایوان دیگر جرز بزرگی قرار دارد و بدین ترتیب بنا از ۸ جزر قطور تشکیل شده که از کف زمین تا ارتفاع زیر گنبد امتداد دارد و در آنجا به وسیله قوسهایی به هم متصل می گردند.
دسته: فقه و حقوق اسلامی
حجم فایل: 754 کیلوبایت
تعداد صفحه: 60
چکیده:
ماده 12 قانون مسئولیت مدنی مصوب سال 1330 برای اولین بار احکام خاصی را در مورد مسئولیت کارفرما ناشی از خساراتی که توسط کارگران و کارکنان او به اشخاص ثالث وارد شود مقرر نموده است. ماده فوق به گونهای تنظیم شده است که مبنای مسئولیت ناشی از آن را به وضوح نمیتوان برداشت نمود. به همین دلیل برخی از حقوقدانان به نظریه تقصیر متمسک شدهاند و برخی نیز به نظریه خطر (بدون تقصیر) متمسک شدهاند و عدهای نیز فرض تقصیر را مبنای مسئولیت کارفرما در نظر گرفتهاند. در این تحقیق سعی شده است که در فصل اول به تعاریفی از مسئولیت و مسئولیت مدنی کارفرما دست پیدا کنیم و در فصل بعد به تطبیق مسئولیت مدنی کارفرما در حقوق ایران و انگلیس می پردازیم و در فصل آخر مسائل مربوط به بیمه مسئولیت مدنی کارفرما را مورد بررسی قرار می دهیم.
چکیده1
کلید واژهها1
مقدمه2
بیان مسئله3
اهمیت و ضرورت تحقیق4
طرح سؤالات5
فرضیات تحقیق5
پیشینه تحقیق5
روش جمع آوری اطلاعات8
فصل اول:
کلیات
مبحث اول: مفاهیم لغوی و اصطلاحی10
گفتار اول: مفاهیم لغوی10
گفتار دوم: تعاریف اصطلاحی12
بند اول: رابطه کارفرما و مدیر کارگاه13
بند دوم: رابطه کارفرما با پیمانکار14
گفتار سوم: مسئولیت در قرآن کریم16
گفتار چهارم: مسئولیت اخلاقی19
مبحث دوم: بیان تاریخچه موضوع20
گفتار اول: تاریخچه مسئولیت مدنی کارفرما20
فصل دوم:
بررسی حقوق مدنی کارفرما و تعهدات کارفرمادر ایران و بیان تطبیقی موضوع
مبحث اول: مبانی مسئولیت مدنی کارفرما23
گفتار اول: نظریه تقصیر23
بند اول: نظریه تقصیر ناشی از سوء انتخاب کارگر24
بند دوم: تقصیر ناشی از سوء مراقبت از عمل کارگر24
گفتار دوم: نظریه خطر25
گفتار سوم: نظریه نمایندگی29
گفتار چهارم: نظریه تضمین حق30
مبحث دوم: شرایط تحقق مسئولیت مدنی کارفرما و مراجعه به کارگر31
گفتار اول: شرایط عمومی تحقق مسئولیت مدنی کارفرما31
گفتار دوم: مفهوم ضررو انواع آن32
بند اول: انواع ضرر32
گفتار سوم: شرایط ضرر قابل جبران34
بند اول: مسلم بودن ضرر35
بند دوم: خسارت باید مستقیم باشد35
بند سوم: خسارت قبلا ترمیم نشده باشد36
گفتار چهارم: عمل زیانبار 36
بند اول: عنصر تقصیر36
بند دوم: عنصر مادی تقصیر37
بند سوم: عنصر معنوی یا روانی تقصیر38
گفتار پنجم: رابطه سببیت بین ضرر و فعل زیانبار38
مبحث سوم: شرایط اختصاصی تحقق مسئولیت مدنی کارفرما39
گفتار اول: لزوم شمول قانون کار نسبت به کارفرمایان40
گفتار دوم: لزوم ورود خسارت در حین انجام کار یا به مناسبت آن42
بند اول: خسارت وارده در حین انجام کار42
بند دوم: خسارت وارده به مناسبت انجام کار44
گفتار سوم: شرایط مراجعه کارفرما به کارگر45
بند اول: جبران خسارت از طریق دادن معادل45
گفتار چهارم: موارد معافیت کارفرما47
فصل سوم:
بررسی قوانین کار و تأمین اجتماعی و تأثیر آن بر صنعت بیمه با تأکید بر مسئولیت مدنی کارفرمایان در برابر کارکنان
مبحث اول: تعاریف51
گفتار اول: مبانى حقوقى بیمه مسئولیت کارفرمایان53
نتیجه گیری58
منابع و مراجع60
قیمت: 6,000 تومان